دسته‌بندی نشده

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

 

بی شک بسیاری از ساعت های ما نیاز به زیبایی و تمیزی دارند ، ما در این مقاله از تک ثانیه توصیه هایی از چند متخصص تمیز کردن ساعت و بند ساعت  مثل مایکل رایان ، نایب رئیس ساعتهای سوئیس در Wynn Resorts جمع آوری کردیم کردیم.  رودیگر آلبرز ، رئیس Wempe ایالات متحده ؛  و کلر هومن ، مدیر فنی و مدیر تولید ژان روسو ایالات متحده ، که همگی مارک های برجسته ای هستند که به جذاب  کردن و سرویس دهی تعداد بیشماری ساعت و بند ساعت کمک کرده اند.  

 

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

  اگر بند ساعت شما در برابر آب مقاوم است ،فلزی یا لاستیکی، می توانید آن را به همراه ساعت تمیز کنید ، اگر بند فاقد مقاومت در برابر آب است  بند را بردارید و جداگانه تمیز کنید.

تجهیزات مورد نیاز شما صابون ملایم (مانند صابون دست یا مایع ظرفشویی) ، آب گرم ، یک کاسه ، یک برس کوچک و نرم (مانند یک مسواک نرم) ، یک حوله تمیز  و یک پارچه خشک میکروفیبر.  این فرایند به شرح زیر است:

1. برای ایجاد یک محلول صابون ملایم ، کاسه را با آب گرم و مقدار کمی صابون پر کنید.

2. برس را در محلول آغشته کرده و ساعت را به آرامی مسواک بزنید تا تمیز شود.  اگر ساعت شما از فلز گرانبها (مانند طلا) ساخته شده است ، از برس بسیار نرم ، پارچه میکروفیبر یا فقط دستان خود برای جلوگیری از آسیب رساندن  استفاده کنید.

3. پس از تمیز کردن ، ساعت را به آرامی با آب  بشویید.  اگر ساعت شما در برابر آب مقاوم است ، می توانید این کار را با زیر آب گرفتن سریع انجام دهید ، آلبرز خاطرنشان کرد که می توانید ساعت را مستقیماً آبکشی کنید.  گرفتن زیر یک شیر آب می تواند به شما کمک کند هرگونه بقایای باقی مانده را از بین ببرید.

4. با استفاده از یک پارچه نرم میکروفیبر ساعت را کاملاً خشک کنید.

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

اگر شما یک ساعت مچی با مقاومت کمی در برابر آب دارید که معمولاً 30 متر یا کمتر تعریف می شود (مانند Patek Philippe Calatrava یا A. Lange & Söhne Saxonia ) ، پس باید اقدامات احتیاطی خاصی را برای محافظت از ساعت خود انجام دهید.  در حین تمیز کردن  آلبرز توصیه می کند برای تمیز کردن از "پارچه ای نرم و مرطوب" استفاده کنید ، اما از غوطه ور شدن قطعه جلوگیری کنید تا مبادا "آسیب قابل توجهی" به ساعت وارد کنید.  رایان توصیه می کند که یک ساعت را بدون مقاومت در برابر آب فقط با استفاده از یک "مسواک نرم و خشک" تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن بند ساعت :

اکنون که ساعت شما تمیز است ، باید بندی را که روی آن بسته شده است نیز تمیز کنید.   ، هنگام تمیز کردن بند باید مقاومت آن در برابر آب ، قدمت ، ساختار مواد و غیره را در نظر بگیرید ، همه اینها به شما کمک می کند تا نحوه تمیز کردن آن را به بهترین شکل تعیین کنید.  مقاومت در برابر آب همچنان از نظر اهمیت شاخص مهمی را به خود اختصاص می دهد ، بنابراین اگر بند یا ساعت شما در برابر آب مقاوم است ، اما نه هر دو ، باید این دو را از هم جدا کرده و بر این اساس آنها را تمیز کنید.

برای یک بند مقاوم تر – مانند ساخته شده از استیل ، تیتانیوم یا لاستیک – آلبرز توصیه می کند که از یک برس نرم با آب و صابون ملایم برای تمیز کردن بست و بند استفاده کنید.

برای فلزات گرانبها تر ، مانند طلا یا پلاتین ، رایان توصیه می کند که بند را فقط با دستان خود تمیز کنید ، یا در صورت موجود بودن از یک برس نرم اضافی استفاده کنید ، زیرا یک برس سفت می تواند فلز را خراش دهد.  علاوه بر این ، رایان توصیه می کند برای شستشو از صابون دست یا مایع ظرفشویی  با آب گرم استفاده کنید و سپس با یک پارچه نرم میکروفیبر خشک کنید.

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

کلر هومن ، مدیر فنی و مدیر تولید ژان روسو ایالات متحده-سازنده بندهای لوکس فرانسوی مستقر در شهر نیویورک-توصیه می کند که ابتدا به آلودگی های سطحی رسیدگی کنید.  "بهتر است هرگونه گرد و غبار سطحی ، خاک و غیره را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.  این کار باید بدون مالش شدید انجام شود و روی چرم مانند تمساح ، کوسه ، گوساله  قابل قبول است. "

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

هومن در ادامه به ما می گوید که برای چرم های فوق مات یا رنگ آمیزی شده  باید مراقبت بیشتری انجام داد ، "زیرا آنها به طور طبیعی مستعد جذب روغن های طبیعی و آب از یک پارچه بسیار مرطوب هستند."  برای این کارها ، او توصیه می کند که فقط از یک پارچه کمی مرطوب یا یک پارچه خشک میکروفیبر استفاده کنید.  برخی از چرم هایی که در اینجا واجد شرایط هستند عبارتند از بندهای چرم ماهی قزل آلا  ، گوساله  و شترمرغ.  در نهایت ، او به ما گفت: "ایده خوبی است که سطح بند خود را با پاک کردن آن هر چند وقت یکبار تمیز نگه دارید تا از رسوب سخت جلوگیری شود" ، که توصیه خوبی نه تنها برای بند چرمی لوکس شما بلکه برای  بندهای فلزی و خود ساعت است .

ژان روسو همچنین یک کیت مراقبت از بند را برای نوسازی چرم خود ارائه می دهد ، که به گفته این شرکت "دوباره به بند شما زندگی می بخشد ، رنگ و نرمی آن را روشن می کند."  این کیت شامل یک کرم ، اپلیکاتور پارچه ای و اسپری مقاوم در برابر آب است که همه آنها باید روی بند روی سطح تمیز اعمال شود. 

مهمتر از همه ، هومن به ما تاکید کرد که "الکل ، پارچه مرطوب ، صابون و… هرگز نباید روی بند شما آزمایش شود" اگر قرار است در بهترین حالت خود برای سالهای آینده حفظ شود.

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

چند نکته بسیار مهم قبل از تمیز کردن:

در حالی که از دستورالعمل های بالا ممکن است تمیز کردن ساعت و بند بسیار آسان به نظر برسد  قبل از شروع به کار باید به چند نکته مهم توجه کرد.  بنابراین ، قبل از اینکه اسکرابر و صابون خود را بگیرید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید.

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، مهمترین نکته، در مورد مقاومت ساعت در برابر آب است.  اگر ساعت شما فاقد مقاومت در برابر آب است ، مانند ساعت مچی مجلسی قدیمی یا کرونوگراف شکننده تر ، باید آن را متفاوت از ساعت مدرن غواصی حرفه ای یا حتی یک قطعه نسبتاً مقاوم در برابر آب مانند ساعت صحرایی تمیز کنید.  هر متخصصی که با او صحبت کردیم بر اهمیت این عامل تأکید کرد ، زیرا ورود حتی مقدار کمی آب و صابون به داخل  می تواند به سرعت یک ساعت را خراب کند.

دو نکته بعدی که باید به آن توجه کنید سن ساعت و آخرین تاریخ سرویس آن است.  هر دوی این عوامل به مقاومت  ساعت در برابر آب کمک می کنند ، زیرا قطعات قدیمی و قطعاتی که مدت زیادی بدون سرویس بوده اند ، در اثر پیری و خشک شدن واشرها ، مقاومت آنها در برابر آب کاهش می یابد.

رایان به ما گفت: "واشرها در عرض چند سال خشک می شوند ، آنها را شکننده می کند و در صورت ترک خوردن ، رطوبت می تواند به داخل برسد و موتور شما زنگ بزند.  یک ساعت دارای شیشه ، قاب پشتی ، روکش و… است و برخی نیز دارای واشرهایی هستند و اگر یکی از آنها به دلیل قدیمی و خشک شدن خراب شود ، رطوبت می تواند به ساعت شما آسیب برساند. "  وی در ادامه به ما گفت که مواد شیمیایی خشن نیز می توانند روی واشرها تأثیر بگذارند ، به همین دلیل است که ساعتهای سوئیس توصیه می کند که از صابون ملایم در خانه برای تمیز کردن استفاده کنید به جای پاک کننده های سنگین تر.  هر دو آلبرز و رایان توصیه می کنند آخرین تاریخ سرویس ساعت را بدانید و اگر نگران مقاومت  آب در برابر ساعت خود هستید ، ساعت را به یک ساعت ساز معتبر بسپارید.

سومین نکته مهم ، شناخت مواد ساعت ، شیشه ساعت و بند ساعت است.  رایان به ما گفت: "قلمویی که بر روی استیل ضد زنگ استفاده می کنید می تواند سطح طلایی براق را بر روی یک ساعت فلزی گرانبها خراش دهد".

رایان  اشاره کرد که یک شیشه هزالیت یا اکریلیک – که اغلب در ساعت های قدیمی یافت می شود – می تواند به راحتی در مقایسه با چیزی که دوام بیشتری مانند یاقوت کبود دارد خراشیده شود ، بنابراین هنگام تمیز کردن این اجسام ، باید از برس های ساینده خودداری کنید.

رایان تأکید کرد که ساعت ها هنگام تمیز کردن بسیار لغزنده می شوند و اگر ساعت شما به طور تصادفی از دستان شما افتاد و روی سطحی سخت قرار گرفت می تواند به سرعت آسیب ببیند.  یک راه خوب برای جلوگیری از این امر ، تمیز کردن روی یک حوله است که به هرگونه لغزش احتمالی کمک می کند.

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

زمان تماس با متخصص:

 ساعت ها متفاوت هستند ، و به همین دلیل است که همیشه بهتر است با فروشنده ساعت یا سازنده آن در مورد نحوه تمیز کردن ساعت خود قبل از انجام کار مشورت کنید.

با این حال ، اگر هنگام تمیز کردن متوجه تراکم ماندگار یا حتی قطرات ریز آب در زیر شیشه شدید ، آلبرز به شما توصیه می کند "در همان روز به جواهرساز محلی خود مراجعه کنید"   آلبرز می گوید مقدار بسیار کمی از قطرات که در زیر شیشه مشاهده می شود ممکن است طبیعی باشد ، به ویژه هنگامی که تغییرات شدید دما روی ساعت ایجاد می شود.  با این حال ، اگر تراکم همچنان ادامه داشته باشد ساعت باید توسط یک جواهرساز حرفه ای در اسرع وقت باز شود "تا هوا خارج شود … و از آسیب بیشتر جلوگیری شود".

علاوه بر این ، همه ساعت ها گهگاه نیاز به سرویس منظم دارند.  برخی از مارک ها سرویس سالی یک بار ، برخی دیگر هر دو سال ، برخی هر سه سال یا بیشتر توصیه می کنند ، بنابراین بهتر است با فروشنده خود مشورت کنید و مستقیماً در مورد چگونگی سرویس دهی و بررسی دقیق ساعت خود در برابر آب ، با نمایندگی ساعت مچی خود مشورت کنید.

چگونه ساعت خود و بند آن را در خانه تمیز کنیم.

مزایای نظافت منظم ساعت:

مزایای تمیز کردن ساعت و بند آن در خانه دو چیز است.  بدیهی است که بخواهید هرگونه آلودگی ای را که ممکن است در ساعت دیده شود کاهش دهید ، چه مو ، چه روغن ، چه گرد و غبار و چه خاک ، که همه آنها نه تنها کیفیت ظاهری ساعت را کاهش می دهند ، بلکه می توانند به ساعت نیز آسیب برسانند.

دلیل دیگر که مربوط به امسال است اینه که شانس خود را کاهش دهید تا ساعت شما به عنوان وسیله ای برای انتقال ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری زا ، هم برای خود و هم برای دیگران تبدیل شود.  همه گیری COVID-19 به واقعیتی برای همه ما تبدیل شده است.  تمیز نگه داشتن وسایل شما اهمیت جدیدی در زندگی روزمره پیدا کرده است.  در نتیجه ، تمیز کردن ساعت شما ، اکنون بیش از هر زمان دیگر ، به عنوان یک روال ضروری تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا