دسته‌بندی نشده

تنظیم ساعت مچی والار چگونه انجام می شود؟

ساعت مچی یکی از اکسسوری هایی است که اکثر ما از آن استفاده می کنیم. برند های مختلفی در حوزه تولید ساعت مچی فعالیت می کنند که هر کدام دارای یک سری ویژگی های مخصوص به خود هستند و طراحی خاص خود را دارند. اما یکی از رایج ترین مشکلاتی که اکثر ساعت های مچی دچار آن می شوند، عقب افتادن زمان و تاریخ است. یکی از برند های محبوب بازار در زمینه ساخت ساعت مچی در حال حاضر برند والار است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه تنظیم ساعت مچی والار و نکاتی که در حین تنظیم باید به آن ها دقت کنید توضیحاتی ارائه دهیم.

درباره برند والار

ساعت های برند والار (Walar) به نوعی پر فروش ترین ساعت مچی محسوب می شوند و در سال های اخیر محبوبیت بسیاری در سطح جهان پیدا کرده اند. والار برندی چینی است که فعالیت خود را در زمینه تولید ساعت های مچی از سال 2005 آغاز کرده است. البته تولیدات این برند محدود به ساعت نمی شود. والار محصولاتی از جنس استیل، چرم و لاستیک مرغوب نیز تولید و به بازار عرضه می کند.

این برند در حال حاضر بیشتر از 300 شعبه و فروشگاه در بیش از 84 کشور جهان دارد. محصولات این برند فروش بسیار بالایی دارند و دلیل این فروش بالا کیفیت بسیار خوب محصولات در کنار قیمت پایین است.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

تاریخچه برند والار

تنظیم ساعت مچی والار

قبل از شروع به توضیح درمورد نحوه تنظیم ساعت مچی والار خوب است که درمورد تاریخ این برند نیز توضیحاتی ارائه کنیم. برند والار از جمله برند های محبوب بازار است که بیش از 17 سال در زمینه تولید و طراحی انواع ساعت های مچی فعالیت دارد. با این که نسبت به برند های مطرح بازار این میزان سابقه چندان زیاد نیست، اما در همین مدت زمان کوتاه برند والار موفق شده است که به یک برند محبوب در بین عموم تبدیل شود.

تنظیم ساعت مچی والار

به طور کلی ساعت مچی هایی که توسط برند والار تولید شده اند در دو مدل تاریخ شمار دار و بدون تاریخ شمار عرضه می شوند. برای تنظیم ساعت های والار طبق این دستورالعمل عمل کنید:

  • تنظیم ساعت مچی های آنالوگ تاریخ شمار دار والار
  1. اگر ساعت خریداری شده از نوع کوارتز است و باتری دارد، به احتمال زیاد به دلیل تمام شدن باتری عقب مانده است. در این حالت برای تنظیم ساعت مچی والار ابتدا باتری آن را تعویض کنید. البته دقت داشته باشید که تعویض باتری ساعت ممکن است چندان آسان نباشد؛ از این رو بهتر است یک فرد حرفه ای آن را انجام دهد.
  2. در گام دوم باید تاج ساعت را پیدا کنید. تاج ساعت معمولا یک دایره کوچک است که در کنار قاب قرار می گیرد. بسته به مدل ساعتی که دارید ممکن است که در آن به جای تاج از چندین دکمه استفاده شده باشد.
  3. برای تنظیم ساعت مچی والار تاج را به بیرون بکشید. بعد از بیرون کشیدن تاج باید آن را در جهت درست بچرخانید و تاریخ ساعت مچی را تنظیم کنید.
  4. در صورتی که قصد دارید زمان ساعت را درست کنید، باید تاج را به بیرون بکشید و در موقعیت مناسب تنظیم کنید. بعد از آن با حرکت دادن تاج و چرخاندن آن عقربه های ساعت نیز حرکت خواهند کرد و شما می توانید ساعت را در زمان دلخواه خود تنظیم کنید.
  5. بعد از این که ساعت را روی زمان مورد نظر خود تنظیم کردید، باید دوباره تاج را در جای خود قرار دهید. تاج باید کاملا در جای اولیه خود محکم شود؛ در غیر این صورت ساعت مچی کار نخواهد کرد.

تنظیم ساعت مچی والار-2

  • تنظیم ساعت مچی های آنالوگ بدون تاریخ شمار والار

نحوه تنظیم ساعت مچی والار در مدل های بدون تاریخ شما دقیقا مانند مدل های دارای تاریخ شمار و حتی ساده تر است. برای تنظیم ساعت های بدون تاریخ شمار کافی است که مراحل را طبق معمول طی کنید. اما این بار کافی است که تاج ساعت را به بیرون بکشید و دیگر برای تنظیم زمان و تاریخ لازم نیست که تاج را در موقعیت خاصی قرار دهید. کافی است که با بیرون کشیدن تاج و چرخاندن آن ساعت را در زمان درست تنظیم کنید.

نکات مهم در تنظیم ساعت مچی والار

هم در تنظیم ساعت مچی والار و هم در تنظیم دیگر مدل های ساعت مچی حتما باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. برخی از نکاتی که باید در حین تنظیم ساعت به آن ها دقت کنید، عبارتند از:

  • برای تنظیم ساعت باید مطمئن شوید که ساعت بین 11 شب تا 5 صبح نیست؛ زیرا تنظیم ساعت در این زمان می تواند به آن آسیب های جدی برساند.
  • تاج ساعت را باید تا زمانی که صدای کلیک بشنوید، به بیرون بکشید.
  • برای تنظیم ساعت تاج آن را در خلاف جهت عقربه ها تا تاریخ روز قبل بچرخانید.
  • چرخاندن تاج ساعت را تا زمانی که یک کلیک دیگر احساس نکرده اید باید ادامه دهید.

چرا ساعت نباید در ساعات 11 شب تا 5 صبح تنظیم شود؟

تنظیم ساعت مچی والار-3

به طور کلی تقریبا تمامی سازندگان ساعت مچی توصیه می کنند که ساعت خود را بین ساعات 11 شب تا 5 صبح تنظیم نکنید. دلیل این توصیه این است که چرخ دنده های ساعت در این زمان در موقعیتی قرار دارند که برای تنظیم ساعت ایده آل نیستند. ساعت در این زمان مشغول به جمع آوری نیرو گشتاور است و همین امر باعث می شود که ساعت آسیب ببیند. البته شاید تنظیم ساعت برای دو یا سه بار اول مشکلی ایجاد نکند، اما بیشتر از آن می تواند در دراز مدت به ساعت آسیب های جدی برساند و طول عمر آن را کاهش دهد.

جمع بندی

والار یکی از برند های محبوب تولید کننده ساعت است که حدودا 17 سال پیش فعالیت خود را در زمینه تولید ساعت های مچی آغاز کرد. ساعت های این برند به دلیل کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب به سرعت تبدیل به محصولات محبوب بازار شدند. از آن جایی که خواب ماندن ساعت مچی و عقب افتادن زمان آن مشکلی رایج است، در این مقاله درمورد نحوه تنظیم ساعت مچی والار توضیح دادیم.

سوالات متداول

به طور کلی قیمت ساعت های والار را در چه رنجی می توان ارزیابی کرد؟

ساعت های والار در مجموع قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند و جزو ساعت های باکیفیت و ارزان محسوب می شوند.

پیش از تنظیم ساعت مچی والار چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

قبل از تنظیم ساعت را از مچ دست خود خارج کنید. همچنین بهتر است تاج ساعت را به آرامی بیرون بکشید تا به موتور و دیگر اجزای آن صدمه ای وارد نشود.

به کدام ساعت ها ساعت های دیجیتالی گفته می شود؟

ساعت های دیجیتالی زمان را به جای عقربه با صفحه نمایش الکترونیکی و به صورت عدد نشان می دهند.

ساعت های هوشمند چه ساعت هایی هستند؟

با استفاده از این ساعت ها می توان وضعیت تناسب اندام را بررسی کرد و به تماس ها و پیام های خود پاسخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا