دسته‌بندی نشده

گرانترین ساعت دنیا

ساعت های لوکس می توانند ارزان یا خیلی گران باشند. برخی از تولید کنندگان مطرح ساعت در دنیا گاهی اوقات اقدام به تولید یک سری ساعت با تعداد بسیار محدود، همراه با طراحی منحصر به فرد و ویژگی های متفاوت می کنند که باعث می شود برخی از این ساعت ها حتی تا چندین میلیون دلار نیز قیمت داشته باشند. برخی از این ساعت ها در کلکسیون های محافظت شده نگهداری می شوند تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید. در این مقاله قصد داریم گرانترین ساعت دنیا را به شما معرفی کنیم.

گران ترین ساعت های دنیا

  • ساعت Patek Philippe Worldtimer Guilloché Ref

 

قیمت : حدود 5.5 میلیون دلارگرانترین ساعت دنیا

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

یکی از برترین تولید کنندگان ساعت در سراسر دنیا برند پتک فیلیپ است. به همین دلیل انتظار این که نام این برند را چندین بار در این مقاله ببینید، داشته باشید. یکی از گران قیمت ترین ساعت های دنیا توسط این برند تولید شده است. تنها دو نسخه از ساعتی که نام برده شده، تولید و به حراج گذاشته است.

این ساعت از طراحی رزگلد با صفحه طرح دار شیک و بسیار متمایز استفاده می کند. ساعت Patek Philippe Worldtimer Guilloché Ref یکی از گران ترین ساعت های دنیا از یک تاج برای پیچیدن عقربه های ساعت در کنار خود استفاده می کند. ترکیب سطوح صیقلی و برش خورده به زیبایی هر چه بیشتر این ساعت می افزاید.

  • ساعت Patek Philippe Platinum World Time Ref

گرانترین ساعت دنیا

قیمت : حدود 5.8 میلیون دلار

این ساعت نیز از برند Patek Philippe است. ساعت نام برده شده پس از آن در حراج ژنو در آوریل 2002 با قیمت 6.6 میلیون فرانک سوئیس به فروش رسید، توانست رکورد جهانی گران ترین ساعت دنیا را بشکند. بعد از آن نیز کمتر ساعتی توانست حتی به قیمت آن نزدیک شود تا این که در سال 2021 این ساعت به خانه حراج کریستیز هنگ کنگ رسید و دوباره قرار است که با قیمتی بسیار بالا به فروش برسد.

این ساعت دیگر رکورد گرانترین ساعت در دنیا را ندارد. اما هنوز می توان آن را یکی از گرانترین ساعت های دنیا محسوب کرد. ساعت Patek Philippe Platinum World Time Ref در طراحی خود از پلاتین استفاده می کند. این ساعت با طراحی شاهکار تنها از یک رنگ بهره برده است که همین باعث زیبایی هر چه بیشتر آن می شود.

  • Patek Philippe Yellow Gold Calibre

Patek Philippe Yellow Gold Calibre

قیمت : حدود 6 میلیون دلار

یکی دیگر از محصولات برند پتک فیلیپ که زمانی لقب گران ترین ساعت دنیا را به خود اختصاص داده بود، علاوه بر این مورد آن را پیچیده ترین ساعت مچی جهان نیز می شناختند. تنها چهار مدل از این ساعت ساخته شده است که هر کدام از مواد مخصوص به خود استفاده می کند. این مدل از طلای زرد ساخته شده است. اما سه مدل دیگر از طلای صورتی، طلای سفید و پلاتین ساخته شده اند.

این ساعت حدود 1.1 کیلوگرم وزن دارد و می تواند زمان جهانی 125 شهر را نشان دهد. ساعت پتک فیلیپ به عنوان گرانترین ساعت دنیا ساعت یک تقویم همیشگی، کورنوگراف چند ثانیه ای، ، فشار سنج، ارتفاع سنج و قطب نما دارد. به همین دلیل تعجبی هم ندارد که طبق گفته پتک فیلیپ ساخت آن 9 سال طول بکشد.

با وجود مهندسی چشمگیری که در این ساعت به کار رفته است، اما هنوز هم در هیچ حراجی کسی حاضر نشده است که آن را خریداری کند. اما مطمئنا در مدت طولانی این ساعت بی صاحب نخواهد ماند.

  • ساعت Rolex Daytona Unicorn Ref

ساعت Rolex Daytona Unicorn Ref

قیمت : حدود 6.1 میلیون دلار

یکی دیگر از برترین تولید کنندگان ساعت در دنیا برند رولکس است. ساعت Rolex Daytona Unicorn برند رولکس تا مدت زمانی توانسته بود لقب گرانترین ساعت جهان را در اختیار داشته باشد. این دومین رولکسی است که تا به حال در عموم فروخته می شود. این ساعت را اولین بار هودینکی در سال 2013 معرفی کرد. این ساعت از طلای سفید ساخته شده است. همچنین دستبند آن نیز با طلای سفید ساخته شده است. صفحه ساعت نیز رنگ مشکی دارد تا با بدنه در تضاد باشد.

  • Patek Philippe Titanium Ref

Patek Philippe Titanium Ref

قیمت : حدود 6.6 میلیون دلار

بسیاری از ساعت های دنیا برای این که بتوانند لقب گرانترین ساعت دنیا را به خود اختصاص دهند، تنها در یک مدل یا به تعداد بسیار محدود تولید می شوند. یکی از ساعت هایی که تنها یک نسخه از آن موجود است، ساعت Patek Philippe Titanium Ref است که تنها نسخه تیتانیومی ساعت مچی Reference 5208 Triple Complication است. برند پتک فیلیپ که به ندرت از تیتانیوم استفاده می کند، بعد از ساخت این ساعت به سرعت آن را در حراجی ها عرضه کرد.

این ساعت یک تقویم دائمی دارد و صفحه این ساعت به رنگ آبی است. قسمت پشتی ساعت نیز با طراحی و دقت هر چه تمام ساخته شده است که با دیدن آن می توانید از زیبایی ساعت لذت ببرید.

10 عدد از گران ترین ساعت های جهان

1. GRAFF DIAMONDS HALLUCINATION – $55 MILLION

بالای لیست گرانترین ساعتها کلمه Graff Diamonds Hallucination است.  این ساعت بی سابقه در نمایشگاه ساعت و جواهرات Baselword رونمایی شد و از 110 قیراط الماس تشکیل شده است. 

الماس هایی از همه رنگ ، از جمله صورتی ، زرد ، سبز  و آبی و برش هایی از  زمرد به شکل قلب ، گلابی ،  گرد با هم ترکیب شده و این ساعت جالب را ایجاد می کند.

GRAFF DIAMONDS HALLUCINATION

2. GRAFF DIAMONDS THE FASCINATION – $40 MILLION

کمپانی Graff Diamonds که به دلیل جواهرات لوکس خود معروف است ، ساعت The Fascination را ایجاد کرد که شامل 152.96 قیراط الماس با یک الماس مرکزی است که به شکل گلابی است. 

الماس مرکزی به یک حلقه متصل می شود که می توان آن را جداگانه پوشید.

GRAFF DIAMONDS THE FASCINATION

3. BREGUET NO. 160 – $30 MILLION

گفته می شود نسخه اصلی این قطعه توسط یکی از دوستدارانش برای ماری آنتوانت سفارش داده شده است. 

آبراهام-لوئیس برگو در سال 1782 کار روی ساعت را آغاز کرد و ماری آنتوانت قبل از اتمام آن در سال 1827 توسط پسر برگوت اعدام شد.

 این شامل هر تکنولوژی شناخته شده در آن زمان ، از جمله دماسنج  و تقویم بود.  این ساعت در موزه L.A. Mayer در اورشلیم به نمایش در می آمد تا اینکه در سال 1983 به سرقت رفت. این قطعه سرانجام پیدا شد و امروز نیز در موزه مایر به نمایش گذاشته شده است.

BREGUET NO. 160

4. CHOPARD 201-CARAT WATCH – $25 MILLION

این ساعت مچی خیره کننده حاوی 874 الماس و 201 قیراط در مجموعه ای از رنگ ها است.  مرکز ساعت Chopard از سه الماس قلب شکل به رنگ های زرد ، صورتی و آبی تشکیل شده است.

CHOPARD 201-CARAT WATCH

5. PATEK PHILIPPE SUPERCOMPLICATION – $24 MILLION

این ساعت جیبی طلایی در سال 1933 توسط پاتک فیلیپ برای بانکدار هنری گریوز جونیور ساخته شد.

طراحی و ساخت آن 5 سال طول کشید و دارای 24 ویژگی از جمله تقویم  ، زمان طلوع و غروب خورشید و یک نوع تقویم از آپارتمان گریوز در خیابان پنجم نیویورک است.

PATEK PHILIPPE SUPERCOMPLICATION

6. JACOB & CO. BILLIONAIRE WATCH – $18 MILLION

ساعت بیلیونر شامل 260 قیراط الماس، 167 جز زمرد و 19 جواهر است.  بند و صفحه ساعت بسیار محکم و بی نظیر ساخته شده و از طلای سفید 18 عیار است.

JACOB & CO. BILLIONAIRE WATCH

7. PAUL NEWMAN’S ROLEX DAYTONA –  $17.8 MILLION

ساعت ستاره سینما که فردی  علاقه مند به ماشین های مسابقه ای است ، Paul Newman’s Rolex Daytona  در سال 2017 با قیمت خیره کننده 17.8 میلیون دلار فروخته شد.

با سبک آرت دکو ،  روی ساعت 1968 Daytona  توسط بازیگر جوان Joanne Woodwood  عبارت ” با احتیاط رانندگی کن” حک شده است. 

پائول در آن زمان آن را به نامزد دخترش ، هدیه داد که او نیز مبلغ قابل توجهی از فروشش را به بنیاد نل نیومن اهدا کرد.

PAUL NEWMAN’S ROLEX DAYTONA

8. PATEK PHILIPPE REF. 1518 – $11.1 MILLION

در اواخر سال 2016 ، ساعت 1518 با پوشش ضد زنگ ، در حراجی ساعت با چیزی بیش از 11 میلیون دلار فروخته شد. 

پتک فیلیپ مدل 1518 را در سال 1941 تولید کرد و آن را به اولین ساعت مچی تقویم دار تبدیل کرد.

PATEK PHILIPPE REF. 1518

9. VACHERON CONSTANTIN 57260 – $8 MILLION

ساعت مچی Vacheron Constantin’s 57260  که شامل 57 قطعه ، 2826 جز و 242 جواهر است ، یک شاهکار هنری است. 

طراحی و ایجاد آن 8 سال به طول انجامیده است و تخمین زده می شود با هزینه 8 میلیون دلار برای یک مشتری مخصوص تولید شده باشد.

VACHERON CONSTANTIN 57260

10. HUBLOT BIG BANG – $5 MILLION

ساعت بیگ بنگ Hublot در کل شامل 1،282 الماس است که شامل بیش از 100 قیراط الماس و 6 الماس با برش زمرد با وزن بیش از 3 قیراط می باشد.  بیانسه مشهور یک هابلوت بیگ بنگ را برای همسرش جی زی به عنوان هدیه تولد در سال 2012 خریداری کرد.

HUBLOT BIG BANG

چه چیزی ساعت لاکچری را بسیار گران می کند؟

1) فن آوری

2) ساخت، صنعتگری، استادکاری

3) مواد استفاده شده

4) نام تجاری

نتیجه گیری

برخی از ساعت ها تولید بسیار محدودی دارند و برخی نیز تنها در یک مدل تولید می شوند. این کار معمولا توسط ساعت سازان مطرح دنیا انجام می شود تا بتوانند لقب گرانترین ساعت دنیا را به دست بیاورند. در طول سال ها ساعت های بسیار زیادی بوده اند که توانستند قیمت های بسیار زیادی داشته باشند. ما در این مقاله برخی از گران ترین ساعت های دنیا را که توسط برند های مطرح دنیا تولید شده بودند نام بردیم. حواستان باشد که  تشخیص ساعت اصل را از ساعت تقلبی مهم است تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا