دسته‌بندی نشده

معرفی انواع شیشه ساعت

همانطور که همه ما میدانیم؛ ساعت های مچی به طور معمول از یک شیشه استفاده می کنند تا محافظ صفحه ساعت باشد و همچنین علاوه بر محافظت، خواندن عقربه های ساعت را برای شما راحت تر کند؛ اما سوال اصلی ما این است که انواع شیشه ساعت چیست و هرکدام چه کاری را انجام می دهند؟ ما در این مقاله برای شما یک راهنمای کلی از انواع شیشه ساعت را آماده کرده ایم تا به شما کمک کند تا همه چیز را درباره آن ها بدانید و بتوانید بفهمید که کدام نوع برای شما مناسب است. در ادامه حتما با ما همراه باشید.

همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

انواع شیشه ساعت

به طور کلی در دنیای ساعت سه نوع شیشه وجود دارد که هرکدام کار های مخصوصی را انجام می دهند و ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند. آن ها برای موقعیت ها و عملکرد های خاصی طراحی شده اند تا در بهترین حالت خود باشند. در ادامه به این سه نوع شیشه اشاره کرده ایم:

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

  • کریستال اکریلیک
  • کریستال معدنی
  • کریستال یاقوت کبود

کریستال اکریلیک

به طور معمول، شما همیشه در حال دیدن شیشه های ساعتی هستید که از جنس کریستال اکریلیک ساخته شده اند و طیف قیمت آن ها تقریبا پایین است. همچنین این نوع شیشه ها بر روی ساعت هایی که از یکپارچه سازی سیستم عاملی استفاده می کنند نیز به کار می روند؛ زیرا بدون دردسر زیاد می توان آن ها را تغییر شکل داد و دستکاری کرد، همین باعث می شود تا طراحان بتوانند این شیشه ها را به شکل گنبدی و اشکال مختلف دیگر در بیاورند. کریستال اکریلیک این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی یک زاویه مناسب برای دیدن را طراحی کنید. این نوع از شیشه ساعت طرفداران مخصوص خود را دارد و افراد زیادی ظاهر آن را به دیگر شیشه ها ترجیح می دهند؛ اما در آن سوی میدان افرادی هستند که فکر می کنند کریستال اکریلیک بسیار ارزان به نظر می رسد و کیفیت لازم را ندارد.

انواع شیشه ساعت

در میان انواع شیشه ساعت، کریستال اکریلیک همیشه مقرون به صرفه است؛ اما مشکلی که دارد نرمی آن است. نرمی شیشه اکریلیک باعث می شود تا به راحتی بر روی آن خراش ایجاد شود. البته مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد که کاملا قابل قبول است. به طور کوتاه مزایا و معایب این نوع شیشه به این شرح است:

مزایا و معایب انواع شیشه ساعت؛ کریستال اکریلیک

مزایا:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • از بین بردن راحت خش ها با یک پولیش نرم
  • قیمت پایین و مقرون به صرفه

معایب:

  • به راحتی خش می افتد.
  • خراش ها می توانند ظاهر ساعت را خراب کنند.
  • از نظر برخی افراد بسیار ظاهر ارزانی دارد. (سلیقه ای)

کریستال معدنی؛ یا همان شیشه معدنی

کریستال معدنی

کریستال معدنی گاهی علاوه بر شیشه معدنی، با نام هاردلکس نیز شناخته می شود. این نوع از شیشه در میان انواع شیشه ساعت مانند کریستال اکریلیک قیمت پایینی دارد و یک انتخاب محبوب بین ساعت ساز های مبتدی است. به طور معمول شیشه معدنی را در ساعت های کپی و فیک می توانید مشاهده کنید؛ اما بسیاری از برند ها نیز از این نوع شیشه استفاده می کنند.

شیشه معدنی از سیلیس ساخته شده است و همین باعث می شود تا در برابر کریستال اکریلیک، در برابر خراش ها مقاومت بهتری را نشان بدهد. البته این شیشه از برخی جهات خوب و مناسب نیست؛ زیرا این نوع شیشه تقریبا همان شیشه ای است که در پنجره هایتان مشاهده می کنید و در نتیجه، خواص آن ها نیز تقریبا یکسان است.

این نوع از شیشه ها را در ساعت هایی که مخصوص فشن شو ها طراحی شده اند نیز می توانید مشاهده کنید؛ به این دلیل که مقاومت خوبی در برابر خراش دارند و ساختشان هزینه بالایی ندارد.

مزایا و معایب انواع شیشه ساعت؛ کریستال معدنی

مزایا:

  • مقاومت بیشتر از اکریلیک
  • بازتابش کمتر نسبت به یاقوت کبود
  • مقاومت خوب در برابر ضربه

معایب:

  • مقاومت بسیار کم در برابر یاقوت کبود
  • اگر ترک بخورد قابل تعمیر نیست و باید شیشه را تعویض کرد
  • می تواند در‌ هنگام ضربه خوردن ترک بخورد و بشکند

کریستال یاقوت کبود

یاقوت کبود

این نوع از شیشه معمولا انتخاب ساعت سازانی است که بهترین برند ساعت مچی و مشهوری هستند و ساعت های بسیار خاصی را تولید می کنند؛ زیرا بیشترین سختی را در میان کریستال های موجود دارد و بسیار خوش تراش است. مقاومت این نوع از شیشه بسیار بالا است و برای خراش دادن آن، فقط می توانید به سراغ یک قطعه الماس بروید؛ چون هیچ چیز دیگری نمی تواند خشی عمیق را بر روی یاقوت کبود ایجاد کند و درجه سختی آن بسیار بالا است.

بیشتر کریستال هایی که در ساعت های برند می بینید، معمولا ساختگی هستند. یعنی به طور مصنوعی توسط انسان ها ساخته شده اند و سنگ یاقوت کبود نیستند.

در حالی که یاقوت کبود بسیار در برابر خش مقاوم است، با ضربه های به شدت سنگین، ممکن است بشکند. به همین دلیل است که در ساخت برخی از ساعت هایی که برای مقاوم بودن در برابر ضربه های شدید ساخته شده اند، مانند ساعت های ارتشی، از کریستال اکریلیک استفاده می کنند. به هر حال باز هم شکستن آن کار آسانی نیست مگر اینکه بخواهید از قصد به آن ضربه بزنید.

مزایا و معایب انواع شیشه ساعت؛ کریستال یاقوت کبود

مزایا:

  • مقاومت بی نظیر در برابر خش
  • رنگ جذاب و ظاهری قوی
  • شفافیت بالا و ضد انعکاس

معایب:

  • هزینه بالا
  • مستعد شکستن در برابر ضربه بسیار شدید
  • مانند شیشه معدنی پس از ترک خوردن قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود

جمع بندی

گران قیمت ترین شیشه در میان انواع شیشه ساعت کریستال یاقوت کبود است؛ زیرا در برابر خش بسیار مقاوم است. با وجود آسیب پذیری این کریستال در برابر ضربه های سنگین، باز هم می توان گفت که این شیشه بهترین انتخاب است؛ به این دلیل که احتمال ایجاد خش بر روی شیشه ساعت نسبت به ضربات سنگین و شکستن آن بیشتر است. اگر در ورزش های سنگین و یا ارتش فعالیت می کنید؛ ممکن است ساعت های دارای شیشه اکریلیک برای شما انتخاب بهتری باشند. حتی اگر خراش های بسیار شما را ناراحت کنند، در برخی از موارد شما نیاز به مقاومت بالا در برابر ضربه دارید که این نوع می تواند نیاز شما را برطرف کند. ساعت هایی مانند ساعت های ساعت کاسیو از اکریلیک استفاده می کنند تا مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. شما می توانید این ساعت ها را از سایت تک ثانیه به صورت اقساطی خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا