دسته‌بندی نشده

آموزش پولیش و خش گیری شیشه ساعت

خراش روی شیشه ساعت ظاهر جذاب اکسسوری شما را بر هم می زند و می تواند بسیار آزار دهنده باشد. همان طور که می دانید شیشه ساعت مچی از صفحه و عقربه های آن محافظت می کند. ساییدگی های بیش از 1 میلی متر را نمی توان از بین برد و حتما باید شیشه را تعویض کرد؛ اما خراشیدگی های کوچک را می توانید به آسانی در منزل برطرف کنید. در ادامه درمورد یادگیری نحوه پولیش شیشه ساعت مطالبی جمع آوری کرده ایم.

شیشه ساعت معمولا از سه نوع متداول معدنی، اکریلیک و یاقوت کبود ساخته شده می شود که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و با هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. تمام این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن دارند؛ اما به هر حال حادثه خبر نمی کند و ممکن است یک ضربه ناگهانی موجب آسیب شدید یا جزئی به انواع شیشه ساعت شود.

وسایل مورد نیاز برای پولیش شیشه ساعت مچی

خش گیری شیشه ساعت مچی

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

برای رسیدن به بهترین نتیجه و از بین بردن ساییدگی از روی شیشه ساعت به ابزار و وسایل خاصی احتیاج دارید. این ابزار کمیاب نیستند و به راحتی می توانید آن ها را فراهم کنید.

همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

ابزار اولیه ای که برای پولیش شیشه ساعت مچی نیاز دارید، عبارت اند از:

  • چسب نواری: برای جلوگیری از تماس قسمت های مختلف ساعت مانند قاب و بدنه با ماده جلا دهنده باید این نواحی را با چسب نواری مناسب بپوشانید.
  • پارچه میکروفایبر: برای تمیز کردن آلودگی و کثیفی روی شیشه و جلا دادن خراش به یک پارچه لطیف و میکروفایبر نیاز دارید.
  • جلا دهنده یا پولیش: ماده ای مقاوم برای از بین بردن خراش های ظریف روی شیشه ساعت است که می توانید از ابزار فروشی ها آن را تهیه کنید.

خش گیری شیشه ساعت مچی در منزل

پولیش شیشه ساعت

از بین بردن خراشیدگی روی شیشه ساعت در منزل کار چندان سختی نیست؛ ولی باید آن را با دقت و تمرکز بالا انجام دهید تا سایر قسمت ها آسیب نبینند. اولین قدم برای این کار پوشش بند و قاب ساعت با نوار چسب است. این کار از برخورد احتمالی ماده پولیش با سایر قسمت ها و آسیب های ناخواسته جلوگیری می کند.

در قدم بعدی باید مقداری از ماده پولیش را بر شیشه قرار دهید و با استفاده از یک پارچه نرم میکروفایبر، به آرامی آن را با حرکات دایره ای روی ناحیه خراشیده شده بکشید. این کار باید با حوصه انجام شود و چند دقیقه ادامه یابد تا پولیش بتواند به آرامی خراش را از بین ببرد.

البته خش گیری شیشه ساعت مچی خوب در مدل های مختلف نتایج متفاوتی دارد. برای مثال برای ساعت هایی که جنس شیشه آن معدنی است، به جای خش گیری پیشنهاد می کنیم به طور کامل شیشه را تعویض کنید. زیرا این ماده هفت برابر سخت تر از اکریلیک است و مقاوت بالایی در برابر خراش دارد؛ در نتیجه در صورت آسیب دیدن رفع آن سخت تر خواهد بود. نگران نباشید. جایگزینی این نوع شیشه هزینه چندانی ندارد و بسیار ارزان تر از اکریلیک و یاقوت کبود است.

اما شیشه یاقوت کبود درست برخلاف یاقوت کبود بسیار گران است. به همین دلیل پیشنهاد می دهیم در صورت بروز خراش های نه چندان عمیق به روش گفته شده مشکل را برطرف کنید. اما متاسفانه در صورت خراشیدگی عمیق باید شیشه ساعت را به طور کامل جایگزین نمایید؛ زیرا تمیز کردن آن در منزل می تواند آسیب را بد تر کند.

دارندگان ساعت هایی که جنس شیشه آن ها اکریلیک است می توانند به راحتی و با صرف کمی حوصله خراش ایجاد شده را در منزل از بین ببرند. در ادامه به صورت مجزا آن را توضیح می دهیم.

خش گیری شیشه ساعت مچی اکریلیک در منزل

خش گیری شیشه ساعت مچی اکریلیک در منزل

از آنجایی که شیشه های اکریلیک بسیار گران هستند، به نظر می رسد خش گیری آن ها مقرون به صرفه تر از تعویض باشد. البته اگر این کار با دقت انجام شود.

برای خش گیری شیشه ساعت مچی اکریلیک این مراحل را با دقت و پشت سر هم انجام دهید:

مرحله 1: درست مانند آنچه که پیشتر ذکر کردیم، اطراف شیشه و بند ساعت را با چسب پوشش دهید. این مرحله اولین قدم آماده سازی است و برای جلوگیری از آسیب احتمالی بر سایر بخش های ساعت انجام می شود.

مرحله 2: در قدم بعدی باید مقدار کمی از ماده پولیش را در ناحیه آسیب دیده شیشه قرار دهید و سپس به آرامی و با حرکات دایره وار آن را پخش کنید. در این مرحله کمی صبر کنید تا ببینید خراش شروع به محو شدن می کند یا خیر.

مرحله 3: اگر خش گیری شیشه ساعت مچی به طور کامل انجام نشد و خراش ها همچنان باقی ماندند، باقی مانده پولیش را تمیز کنید و مجدد مراحل قبل را تکرار نمایید. البته این بار از قسمت دیگر پارچه میکروفایبر که تمیز است، استفاده کنید.

اگر همچنان از نتیجه کار راضی نیستید می توانید مراحل گفته شده را تا رسیدن به رضایت کامل، تکرار کنید. احتمالا بعد از هر بار تکرار متوجه می شوید که تا حدودی درخشش و شفافیت شیشه اکریلیک برگشته است. در نهایت خمیر و ماده باقی مانده بر شیشه ساعت را تمیز کنید و نتیجه نهایی را با دقت بررسی نمایید.

این ها مراحلی هستند که می توانید برای از بین بردن خراشیدگی شیشه های اکریلیک که معمولا از آن ها برای ساخت ساعت های غواصی در اعماق آب ها استفاده می شوند، طی کنید. بهتر است به محض این که متوجه بروز خراش و آسیب در صفحه ساعت شدید، برای رفع آن اقدام کنید؛ زیرا از بد تر شدن خراش جلوگیری می کند. علاوه بر این خراش های تازه راحت تر برطرف می شوند.

جمع بندی

امروزه ساعت های مچی از جمله اکسسوری های گران قیمت و ارزشمندی هستند که بروز هر گونه آسیب به خصوص در قسمت شیشه آن ها ظاهرشان را تحت تاثیر فرار می دهد. اما خوشبختانه خش گیری شیشه ساعت مچی در صورتی که چندان عمیق نباشد، با کمی حوصله و دقت امکان پذیر است. برای این کار به مقداری چسب، پارچه تمیز میکروفایبر، کمی ماده پولیش و البته مقدار زیادی حوصله و دقت نیاز دارید. با رعایت نکات گفته شده در مقاله می توانید به راحتی خراش های سطحی شیشه ساعت خود را برطرف کنید و مجددا از آن استفاده نمایید. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد تا در هزینه های خود کمی صرفه جویی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا