دسته‌بندی نشده

بهترین ساعت کاسیو | جی شاک یا بیبی جی؟

همان طور که می دانید شرکت کاسیو یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ساعت مچی است که علاوه بر طراحی و تولید ساعت های مچی، به تولید اقلامی مانند ماشین حساب، پروژکتور و چاپگر لیبل می پردازد. همچنین یکی از شرکت هایی است که آلات موسیقی باکیفیتی را می سازد و به عرضه می کند. در این مقاله قصد داریم تنها به یک بخش از محصولات این شرکت بپردازیم و آن ساعت های مچی کاسیو و زیر مجموعه هایشان است. جی شاک یکی از زیر مجموعه های برند کاسیو است که از میان دیگر ساعت های این برند در ایران طرفداران فراوانی پیدا کرده است. در این نوشته این سری از ساعت ها را به همراه سری بیبی جی با جزئیات مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی کلی برند کاسیو

بهترین ساعت کاسیو

تاریخچه ساعت مچی کاسیو توکیو اولین شهری بود که کاسیو در آن شروع به تولید کرد. در آن زمان کاسیو فقط ماشین حساب های تخصصی و الکتریکی را تولید می کرد و بعد ها به کار تولید ساعت مچی پرداخت. تولید ماشین حساب تا سال ۱۹۷۴ ادامه داشت و پس از آن، کاسیو شروع به تولید و طراحی ساعت های مچی کرد. کاسیو اولین ساعت خود را با نام Casiotron معرفی کرد و به این عرصه وارد شد. این برند پس از مدتی به یک ابر غول در دنیای ساعت های مچی تبدیل شد. کاسیو در سال ۱۹۸۲ ساعتی را با نمایشگری آنالوگ و همچنین دیجیتال تولید کرد. تولید این ساعت باعث شد تا راه برای کاسیو هموار شود.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

در سال ۱۹۸۳ بهترین ساعت کاسیو که سری آن جی شاک لقب گرفته بود، به جهانیان معرفی شد. قدری پس از آن و در سال ۱۹۸۴ سری بیبی جی تولید شد که همان جی شاک بود؛ اما با طراحی مخصوص بانوان.

کاسیو از همان ابتدای کار خود به نوآوری علاقه مند بود و همیشه ساعت هایی را تولید می کرد که در آن ها امکانات خاصی دیده می شد. برای مثال ساعت هایی که با باتری خورشیدی کار می کردند یا دوربین دیجیتال داشتند مخصوص این برند بود.

طولی نکشید که پای فناوری های مدرن نیز در شرکت کاسیو و طراحی های ساعت های مچی آن باز شد. در آن زمان نوبت به ویژگی هایی مانند بلوتوث، جی پی اس، سیگنال های زمان رادیویی و سیستم عاملی مخصوص به نام اندروید ویر رسیده بود.

در سال ۲۰۱۶ کاسیو از مدلی از سری جی شاک رونمایی کرد که مجهز به سیستم عامل اندروید ویر بود و میکروفون داخلی داشت. این ساعت کاسیو یکی از اولین ساعت های هوشمندی بود که تا 50 متری آب نیز از خود مقاومت نشان می داد. اما از میان همه امکانات پیشرفته و نوآورانه، بهترین ساعت کاسیو کدام است؟ در ادامه برخی از زیرمجموعه های این برند را با جزئیات ارزیابی می کنیم.

کاسیو جی شاک؛ مقاوم، به روز، شیک و منحصر به فرد

بهترین ساعت های جی شاک

همه ما تا به حال نام سری جی شاک را از برند کاسیو شنیده ایم و می دانیم که جزو محبوب ترین سری های آن است. ساعت های جی شاک معمولا به دلیل دوام بسیار بالا، مقاوم در برابر آب و ضربه شهرت دارند و همه این سری را با این ویژگی های باور نکردنی اش می شناسند. اگر فردی ماجراجو هستید و به طبیعت گردی علاقه دارید، ساعت های سری جی شاک یکی از بهترین گزینه هایتان خواهند بود. تمام ویژگی هایی که ذکر کردیم، این ساعت ها را برای ورزشکاران حرفه ای در رشته های گوناگون به انتخابی ایده آل بدل کرده است.

ساعت های سری جی شاک معمولا تا ۲۰۰ متر در برابر آب مقاوم اند و از مواد بسیار مقاومی مانند رزین ساخته شده اند. البته کاسیو سری جی شاک را در مدل هایی که دارای بند و بدنه فلزی هستند نیز عرضه می کند. برخی از مدل های این سری نیز دارای بند های پارچه ای بسیار محکم با تم های ارتشی هستند.

در برخی از مدل های سری جی شاک موتور کوارتز به کار رفته است؛ اما بیشتر مدل های آن با تکنولوژی سولار عرضه می شوند. ساعت هایی که با این تکنولوژی تولید می شوند، انرژی شان را از خورشید تامین می کنند. به جرئت می توان گفت که سری جی شاک بهترین ساعت کاسیو را دارد؛ زیرا از تکنولوژی های به روز دنیا نیز پشتیبانی می کنند. این سری بلوتوث هم دارد و شما می توانید آن ها را با تلفن همراهتان کنترل کنید.

کاسیو بیبی جی؛ طراحی مخصوص بانوان، متفاوت، زیبا و اسپرت

کاسیو بیبی جی

همان طور که اشاره کردیم، سری بیبی جی به گونه ای همان سری جی شاک است؛ با این تفاوت که برای بانوان طراحی شده اند. بیبی جی بیشتر ویژگی های سری جی شاک را در بر می گیرد. بعضی از ساعت های این سری مقاومت ۲۰۰ متری در برابر آب دارند. برخی از آن ها با تکنولوژی سولار، باتری خود را از طریق نور خورشید شارژ می کنند و برخی دیگر ساعت کوارتز هستند. صفحه نمایش آن ها معمولا دو حالت آنالوگ و دیجیتال دارد و جنسشان از رزین سخت است که مقاومت بالایی را به این ساعت ها می دهد. سری بیبی برای خانم هایی که معمولا از ساعت مچی کلاسیک زنانه استفاده نمی کنند، مناسب است و به آن ها ظاهری اسپرت و متفاوت می بخشد.

جمع بندی

اکنون که دانش کلی ای را در رابطه با شرکت کاسیو و ساعت های مچی اش به دست آوردید، به نظر شما چه سری از این برند می تواند بهترین ساعت کاسیو نام گذاری شود؟ سری جی شاک به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر آب و ضربه دارد، شناخته می شود. سری بیبی جی نیز که در واقع زیر مجموعه جی شاک است، بیشتر ویژگی های آن را پوشش می دهد. تنها تفاوت این دو سری در این است که بیبی جی مخصوص بانوان طراحی شده است. کاسیو علاوه بر سری های جی شاک و بیبی جی، سری های دیگری مانند ادیفایس و جنرال دارد که نباید نادیده شان گرفت. در این نوشته ویژگی های مهم این دو سری را برشمردیم و برند کاسیو را معرفی کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا