دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید ساعت مچی

خرید ساعت باکیفیت، بادوام و زیبا یکی از دغدغه های هر فرد است. بهترین برند ساعت مچی را شرکت هایی مانند رولکس، کارتیه و بولگاری می سازند. طبیعی است که افراد زیادی با اعتماد به نام این برند ها، ساعتی را خریداری کنند. اما در دنیای امروز ساخت کالا های تقلبی رواج پیدا کرده است و باید مراقب کلاهبرداران بود. مسلما شما نمی خواهید که برای ساعتی هزینه کنید و بعدا متوجه شوید که تقلبی است. ما در مقاله راهنمای خرید ساعت مچی، به تشخیص ساعت تقلبی از اصل می پردازیم و انواع ساعت را  بر اساس عوامل مختلف معرفی می کنیم.

اهمیت شناخت انواع ساعت در راهنمای خرید ساعت مچی

برای خرید ساعت مچی، ابتدا بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. ساعت ها براساس عوامل مختلفی دسته بندی می شوند که در ادامه مقاله راهنمای خرید ساعت مچی، به آن ها اشاره می کنیم:

  1. نوع حرکت ساعت

  • حرکت مکانیکی: در این نوع ساعت فنر اصلی چرخ دنده های ساعت را به حرکت در می آورد و برای تنظیم فنر، باید تاج ساعت پیچیده شود. هرچه فنر طولانی باشد، ساعت بیشتر کار می کند و نیازی به تنظیم مجدد آن نیست. بیشتر ساعت های قدیمی از این فناوری استفاده می کردند و امروزه نیز با کمی تغییر، این نوع ساعت ها رواج دارند.
  • حرکت خودکار: اکثر ساعت های گران قیمت و لوکس از این نوع هستند. این ساعت ها از انرژی جنبشی مچ دست شما برای حرکت چرخ دنده ها و عقربه ها استفاده می کنند و شما دیگر مجبور نیستید تاج ساعت را با دست بپیچید.
  • کوارتز: رایج ترین نوع ساعت که مقرون به صرفه است، ساعت کوارتز است. این ساعت ها با باتری کار می کنند و دقیق تر از ساعت های مکانیکی هستند. البته این ساعت ها هنوز نتوانسته اند جای ساعت های مکانیکی را بگیرند.

راهنمای خرید ساعت مچی

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

  1. جنس ساعت

  • فولاد ضد زنگ: در هنگام ارائه راهنمای خرید ساعت مچی باید بگوییم که فولاد یا استیل ضد زنگ یکی از محبوب ترین متریال ها برای ساخت ساعت است و بیشتر در ساعت های گران قیمت استفاده می شود. مقاومت این ماده در برابر خوردگی و دوام بالا، مزایای بزرگی محسوب می شوند
  • سرامیک: این سرامیک همان سرامیکی نیست که در ظروف آشپزخانه استفاده می شود. این نوع سرامیک ضد حساسیت، ضد خش و سبک است و برای ساعت بسیار مناسب است.
  • تیتانیوم: تیتانیوم با فولاد ضد زنگ اشتراک های بسیاری دارد. البته در مقایسه با آن وزن کمتری دارد و سه برابر محکم تر از فولاد است. همچنین ضد حساسیت است و ممکن است بسیار گران باشد.
  1. بند ساعت

  • فلزی: بند های فلزی معمولا از جنس طلا، فولاد و تیتانیوم هستند و ظاهری براق دارند.
  • چرمی: یکی از محبوب ترین بند های ساعت، نوع چرمی آن است. این نوع بند بادوام است و برای کسانی که به فلزات حساسیت دارند، بسیار مناسب است.
  • ناتو: ارتش بریتانیا بند ناتو را طراحی کرده است تا ساعت دچار شکستگی نشود. ناتو ارزان و بادوام است و با مچ دست تناسب دارد.

در هنگام خرید ساعت به چه نکات دیگری توجه کنید؟

ساعت اصل یا تقلبی

  1. توجه خاص به طراحی ساعت

شاید این مورد به نظر شما بدیهی به نظر برسد؛ اما باید بدانید ساعت های گران قیمت با دقیق ترین جزئیات ساخته شده اند و هیچ اشتباهی در طراحی آن ها نشده است. قبل از خرید، بهتر است که همه جزئیات را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز بی نقص است. پیش از خرید ساعت موردعلاقه خود، یک راهنمای خرید ساعت مچی از برند موردنظر خود بخوانید تا با جزئیات ساعت های آن برند بیشتر آشنا شوید. به صفحه، قاب، قاب پشتی، بند، عقربه های ساعت و … توجه کنید. برخی از مهم ترین مشکلات عبارتند از:

  • بند پوسته پوسته
  • خوردگی یا استفاده از متریال بی کیفیت در ساعت
  • متن اشتباه و فونت درهم
  • فاصله نابرابر بین حروف
  • غلط املایی و لوگوی اشتباه
  • تناسب نداشتن صفحه با بند
  • قفل بند ارزان که به درستی بسته نمی شود
  • بدون علامت و لوگو بودن قاب پشتی و دیگر قسمت های ساعت
  • صدای تیک تاک بلند اگر ساعت مکانیکی باشد
  1. بررسی متریال های به کار رفته در ساعت

ساعت های لوکس و اصل از متریال درجه یک و باکیفیت ساخته شده اند و نسبت به ساعت های تقلبی، وزن بیشتری دارند. البته یک استثنا در ساعت ها این است که ساعت های ساخته شده از تیتانیوم بسیار سبک هستند. ساعت های تقلبی ساعت های لوکس بسیار گران هستند و در ساخت آن ها از مواد مرغوبی مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • طلای 18 عیار اصل
  • پلاتین 950 اصل
  • تیتانیوم درجه 5 اصل
  • فولاد ضد زنگ 316 یا بیشتر
  • چرم اصل
  • الماس و سنگ های قیمتی اصل

ساعت اصل یا تقلبی

  1. توجه به قیمت ساعت

همه می دانند که سوئیس اولین کشور سازنده ساعت است. در این کشور هزینه زندگی و تجارت کردن بسیار گران تمام می شود. بسیاری از ساعت سازان برای راه اندازی برند خود هزینه هنگفتی را پرداخت کرده اند و قیمت ساعت آن ها نیز همین موضوع را انعکاس می دهد. بدیهی است که یک ساعت بسیار ارزان تقلبی باشد. برای تشخیص ساعت اصل از تقلبی، لازم است که از یک راهنمای خرید ساعت مچی کمک بگیرید.  مهم است که پیش از خرید ساعت موردنظر خود، به خوبی تحقیق کنید و قیمت آن را بررسی کنید. همچنین بهتر است در خرید ساعت از فروشگاه های معتبر خرید کنید. بسیاری از این فروشگاه ها در زمینه فروش ساعت های لوکس تجربه دارند و در طی سال های متمادی مشتریان خود را راضی نگه داشته اند.

جمع بندی

ساعت ها انواع مختلفی مانند لوکس، غواصی، هوشمند، خلبانی، صحرایی، اسپرت، دیجیتال و … دارند. برای خرید بهترین ساعت مچی زنانه و مردانه، لازم است که با تمام دسته بندی های ساعت ها آشنا شوید و آن چیزی را خریداری کنید که متناسب با سلیقه شماست. همچنین باید میزان بودجه خود را مشخص کنید. آیا ساعت را برای زیبایی می خرید یا خرید ساعت مانند خرید طلا یک سرمایه گذاری بلندمدت است؟ساعت های سیکو و سیتیزن بسیار مقرون به صرفه هستند و به صورت انبوه تولید می شوند. برند های کارتیه و رولکس نیز گران قیمت و لوکس هستند. در آخر بهتر است به اصل یا تقلبی بودن ساعت توجه کنید. ما در مقاله راهنمای خرید ساعت مچی، تمام موارد بالا را توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا