دسته‌بندی نشده

آموزش تعمیرات ساعت مچی

یادگیری نحوه تعمیر ساعت مچی یک مهارت ارزشمند است که به شما کمک می کند ساعت مچی خود را تعمیر کنید و یا به عنوان یک شغل از آن درآمد داشته باشید. آموزش هایی که مربوط به تعمیرات ساعت مچی می شوند، می توانند در قالب دوره های آموزشی حضوری یا آنلاین باشند. یک دوره آموزشی می تواند شامل مباحث مختلف مانند آشنایی با اجزای داخلی ساعت، عیب یابی و نحوه تعمیر و نگهداری ساعت مچی باشد. در این مقاله قصد داریم درمورد آموزش تعمیرات ساعت مچی و نحوه تعمیر ساعت های مختلف توضیح دهیم.

تعمیر ساعت های مچی مختلف

تعمیر ساعت های مختلف

همان طور که می دانید ساعت ها دارای مدل های مختلفی هستند. هر مدل از ساعت ها نحوه تعمیر مخصوص به خود را دارند. در ادامه درمورد نکات مرتبط با تعمیر انواع ساعت توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

  • ساعت های مچی کوارتز

ساعت کوارتز معمولا ساعت های مقرون به صرفه ای هستند و از ساده ترین مدل های ساعت محسوب می شوند. در آموزش تعمیرات ساعت مچی تمامی نکات مرتبط با نحوه تعمیر ساعت های کوارتز به شما آموزش داده می شود. لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع زمانی که یک ساعت کوارتز کار نمی کند، مشکل از تمام شدن باتری است؛ زیرا کم پیش می آید که این ساعت دچار خرابی خاصی شوند.

ساعت های کوارتز به دلیل ساختار ساده ای که دارند، آسان تر از ساعت های دیگر تعمیر می شوند. تنها کاری که در بیشتر مواقع برای تعمیر این ساعت ها لازم است انجام دهید، همان گونه که گفتیم، تعویض باتری است. به غیر از باتری یکی از مشکلات رایجی که در ساعت های کوراتز ممکن است ایجاد شود، درست کار نکردن دکمه های آن است. چگونگی درست کردن ساعت هایی که این مشکل را دارند در آموزش تعمیرات ساعت مچی ذکر می شود.

دکمه ها معمولا به دلیل گرد و غبار و کثیفی جمع شده در اطرافشان از کار می افتند. در این حالت مشکل آن ها با تمیز کردن برطرف می شود. البته ممکن است که مشکل به همین سادگی برطرف نشود و برای از بین بردن آن لازم باشد دکمه را به طور کامل تعویض کنید.

آموزش تعمیرات ساعت مچی

  • ساعت های مچی مکانیکی

درست برخلاف ساده بودن آموزش تعمیرات ساعت مچی در مدل های کوارتز، مدل های مکانیکی سخت تعمیر می شوند. ساعت های مکانیکی قطعات بیشتری دارند؛ در نتیجه عیب یابی و امکان خطا در تعمیرشان بیشتر است. رایج ترین مشکل ساعت های مکانیکی کند شدن یا بیش از حد معمول تند شدن آن ها است. دلیل این دو مشکل معمولا عدم سرویس دهی ساعت است.

ساعت های مکانیکی حداقل دارای 180 قطعه هستند. تمامی این قطعات باید سرویس و روغن کاری شوند. در آموزش تعمیرات ساعت مچی به شما می گویند که ساعت های مکانیکی حداقل هر چهار تا پنج سال یک بار نیاز به یک سرویس کامل دارند.

در صورتی که این ساعت ها به طور منظم سرویس نشوند، قسمت های مختلفشان به مرور زمان فرسوده خواهد شد. فرسودگی نیز سبب عدم نمایش درست زمان یا به طور کامل از کار افتادن آن می شود. بیشتر مشکلات ساعت های مکانیکی به دلیل روغن کاری نکردن قطعات مختلف ساعت اتفاق می افتد.

  • سرویس کامل ساعت

سرویس کامل یکی از رایج ترین خدماتی است که تعمیر کاران ساعت ارائه می دهند. در سرویس کامل همان طور که از نام آن نیز پیدا است، تمامی قسمت های ساعت بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی ندارد.

اولین موردی که در آموزش تعمیرات ساعت مچی برای سرویس کامل به شما گفته داده خواهد شد، نحوه تعویض قطعات فرسوده است. در این سرویس تمامی قطعات ساعت باید بررسی شوند تا اگر قطعه ای دچار فرسودگی شده باشد، آن را تعویض و روغن کاری کرد.

در یک سرویس کامل تاج ساعت نیز باید بررسی شود. این قسمت معمولا سریع تر از قسمت های دیگر فرسوده می شود و نیاز به تعویض پیدا می کند. نکته مهم آنکه باید قابلیت ضد آب بودن ساعت را نیز حتی پس از تعمیر آن حفظ کنید؛ زیرا باز شدن ساعت به هر دلیلی می تواند ضد آب بودن آن را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از مشکلاتی که افراد معمولا برای حل آن به ساعت سازان مراجعه می کنند، شنیده شدن صدای تق تق یا لرزش شدید در داخل ساعت است. این مشکل معمولا به دلیل ضربه و شکستن شیشه ساعت اتفاق می افتد. همچنین ساییده شدن تاج هنگام تغییر زمان و مشکلاتی از این قبیل ممکن است موجب خرابی و صدای تق تق ساعت شوند.

تعمیر ساعت مچی

  • تعمیر یا تعویض قطعات

یکی از مهم ترین مهارت هایی که با آموزش تعمیرات ساعت مچی به دست خواهید آورد، نحوه تعمیر یا تعویض قطعات ساعت است. قطعات مختلف ساعت به هر دلیلی مانند فرسودگی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. برای مثال شیشه خراشیده و دستبند فرسوده یا آسیب دیده باید تعویض شود. برای مشاهده مقاله تعویض عقربه ساعت مچی کلیک کنید.

  • تعمیرات ساعت های قدیمی یا عتیقه

یکی از مهم ترین چالش هایی که هر تعمیرکار ساعتی با آن مواجه می شود، تعمیر ساعت های قدیمی و عتیقه است. این ساعت ها معمولا قیمت بسیار بالایی دارند و هر گونه اشتباه در تعمیر آن ها می تواند منجر به بروز خطا های جبران ناپذیری شود. در آموزش ها معمولا نحوه تعمیر ساعت های قدیمی و عتیقه نیز داده خواهد شد. اما باید بدانید که تعمیر این ساعت ها اصلا ساده نیست. ساعت های قدیمی معمولا شیوه تعمیر متفاوتی دارند و هر گونه اشتباه در این کار خسارت های قابل توجهی خواهد داشت.

جمع بندی

ساعت یکی از رایج ترین اکسسوری هایی است که مردان و چه زنان از آن استفاده می کنند. ساعت ها درست مانند دیگر وسایل نیاز به تعمیر، تعویض قطعه یا سرویس دارند. از آن جایی که ساعت ها بسیار حساس هستند، باید برای تعمیر آن ها دوره های آموزش تعمیرات ساعت مچی را پشت سر گذاشت. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نحوه تعمیر ساعت مچی های مختلف از جمله ساعت های کوارتز و مکانیکی، سرویس کامل، تعمیر یا تعویض قطعات و تعمیرات ساعت های قدیمی و عتیقه، توضیح دادیم.

سوالات متداول

چگونه ساعت مچی را تعمیر کنیم؟

در آموزش تعمیرات ساعت مچی ، تعمیر ساعت های کوارتز و مکانیکی، سرویس کامل ساعت و تعویض یا تعمیر قطعات آن ذکر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا