دسته‌بندی نشده

آموزش تنظیم ساعت سه موتوره

همانطور که می دانید ساعت ابزاری برای دانستن زمان است. به طور کلی ساعت ها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. ساعت های آنالوگ اغلب دارای عقربه های متحرک و اعدادی بین 1 تا 12 هستند که زمان را به شما نشان می دهند. ساعت سه موتوره نیز یک ساعت آنالوگ است که به طور همزمان سه قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد. این سبک ساعت ها امروزه طرفداران بسیاری دارند؛ از این رو افراد زیادی به دنبال آموزش تنظیم ساعت سه موتوره و شناخت ویژگی های آن هستند. اگر شما هم به اطلاعات بیشتری درمورد ساعت های سه موتوره نیاز دارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه پیداش ساعت سه موتوره به چه دورانی برمی گردد؟

آموزش تنظیم ساعت سه موتوره

برای آموزش تنظیم ساعت سه موتوره، بهتر است اطلاعات مختصری در مورد تاریخچه پیداش آن داشته باشید.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

همانطور که می دانید در طی دهه های گذشته صنعت ساعت سازی پیشرفت قابل توجهی داشته است و امروزه با تنوع بسیاری در این بازار رو به رو هستیم. ساعت های قدیمی تنها برای نشان دادن زمان یک منطقه جغرافیایی خاص بودند و با یک موتور کار می کردند. نهایت قابلیت ساعت های قدیمی نشان دادن تاریخ بود؛ اما ساعت های امروزی علاوه بر نشان دادن زمان، ویژگی های بسیاری را ارئه می دهند. مسلما هر یک از این قابلیت ها برای درست کار کردن به یک موتور جداگانه نیاز دارند.

لوئیس موینت اولین کسی بود که ایده ساخت ساعت های کرنوگراف دار به ذهنش خطور کرد. کرنوگراف یک کلمه یونانی به معنی نوشتن زمان است. گرنوگرافر نیز وسیله ای است که فاصله بین زمان و مکان را اندازه گیری می کند. اولین ساعت کرنوگراف دار در سال 1815 روانه بازار شد و در همان ابتدا توانست نظر ستاره شناسان را به خود جلب کند. آن ها از این ساعت برای اندازه گیری فاصله زمانی بین ستاره ها استفاده می کنند. برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

سال ها بعد یک ساعت ساز که در دربار سلطنتی مشغول به ساخت ساعت مچی بود، تصمیم گرفت صنعت تولید ساعت های سه موتوره را تجاری کند. او اولین سازه خود را به آخرین پادشان فرانسه که علاقه بسیاری به زمانبندی مسابقات اسب دوانی داشت، فروخت.

ساعت سه موتوره چه قابلیت هایی دارد؟

تنظیم ساعت سه موتوره رولکس

قبل از آموزش تنظیم ساعت سه موتوره باید قابلیت های آن را به خوبی بشناسید، تا بتوانید براساس آن ها ساعت خود را تنظیم کنید. سه قابلیت اصلی این مدل ساعت عبارت است از:

  • تاچیمتر

تاچیمتر قابلیتی است که از آن برای محاسبه میزان سرعت برحسب زمان استفاده می کنند. برای این منظور، بر روی قاب ساعت های سه موتوره اعدادی نوشته شده است که به دوندگان و قهرمان های اتومبیل رانی کمک می کند، سرعت خود را بر حسب زمان محاسبه کنند.

  • کرنوگراف

همان طور که در پیش تر گفته شد، کرنوگراف ابزاری است که از آن برای محاسبه فاصله زمان و مکان استفاده می کنند. با استفاده از این قابلیت شما می توانید صدم و حتی هزارم ثانیه را نیز محاسبه کنید. این ویژگی اکثرا توسط ورزشکان، غواصان و خلبان ها که هزارم ثانیه نیز برای آن ها اهمیت بسیاری دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • زمان دوم

دانستن زمان دوم می تواند برای همه جالب باشد؛ اما افرادی که بنا به حرفه یا علاقه خود سفر های خارجی زیادی می روند، اغلب به این قابلیت نیاز بیشتری دارند. زمان دوم به شما کمک می کند ساعت دو منطقه جغرافیایی مختلف را به صورت همزمان، در اختیار داشته باشید.

چطور یک ساعت سه موتوره را تشخیص دهیم؟

شاید با خود فکر کنید همه ساعت هایی که سه عقربه دارند، ساعت سه موتوره نیز هستند؛ اما باید بگوییم این طور نیست و تنظیم ساعت سه موتوره با ساعت فول کلندر بسیار متفاوت است. در واقع هر ساعت سه عقربه ای را نمی توان سه موتوره نامید.

البته امروزه ساعت مچی های بسیاری در بازار وجود دارند که سه عقربه دارند ولی عقربه های اضافی معمولا هفته و تاریخ را نشان می دهند. ساعت های فول کلندر، این قابلیت را دارند که تاریخ را به صورت دقیق به شما نشان دهند؛ اما نمی توانند در دسته ساعت های سه موتوره قرار بگیرند.

خاطرتان باشد ساعت هایی سه موتوره هستند که حتما به کرنوگراف مجهز باشند و بتوانند فواصل زمانی را محاسبه کنند. در نتیجه تعداد قابلیت هایی که روی صفحه یک ساعت قرار دارد، لزوما با تعداد موتور های آن ارتباط ندارد.

ساعت های سه موتوره با چه تکنولوژی کار می کنند؟

تنظیم تاریخ ساعت مچی سه موتوره

یکی دیگر از مواردی که پیش از آموزش تنظیم ساعت سه موتوره یا هر ساعت دیگری باید به آن توجه کنید، تکنولوژی ساخت محصول مورد نظر است.

همانطور که می دانید ساعت های مختلف از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. منظور از تکنولوژی، نوع انرژی ای است که باعث حرکت عقربه ها یا نمایش زمان بر روی صفحه می شود.

یک ساعت می تواند انرژی خود را از طریق نور خورشید، باتری و یا حرکت جنبشی تامین کند. ساعت های سه موتوره می توانند از یک یا چند تکنولوژی برای ارائه عملکرد های خود استفاده نمایند.

آموزش تنظیم ساعت سه موتوره در برند های مختلف

تنظیم ساعت سه موتوره در برند های مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. همه آن ها اغلب دو یه سه تاچ دارند که به کمک آن ها  می توان قابلیت های مختلف ساعت را تنظیم کرد.

معروف ترین برند های تولید کننده ساعت مچی سه موتوره عبارت اند از:

جمع بندی

همانطور که گفته شد باوجود تنوع بسیار در ساعت های دیجیتال، ساعت های آنالوگ همچنان طرفداران خاص خود را دارند. در این بین ساعت های سه موتوره از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا می توانند به صورت هم زمان قابلیت های متفاوتی را در اختیار شما قرار دهند. اصولا تنظیم ساعت سه موتوره چندان سخت نیست فقط باید بدانید کدام تاج برای تنظیم کدام قابلیت است. تنها نکته ای که باید هنگام خرید یک ساعت سه موتوره به آن توجه کنید این است که تعداد موتور های یک ساعت هیچ ارتباطی با قابلیت های روی صفحه آن ندارد. یک ساعت سه موتوره حتما باید به کرنوگراف مجهز باشد و بتواند فاصله بین زمان و مکان را با دقت بالایی محاسبه کند.

سوالات متداول

چطور یک ساعت سه موتوره را تشخیص دهیم؟

امروزه ساعت مچی های بسیاری در بازار وجود دارند که سه عقربه دارند ولی عقربه های اضافی معمولا هفته و تاریخ را نشان می دهند. ساعت های فول کلندر، این قابلیت را دارند که تاریخ را به صورت دقیق به شما نشان دهند

ساعت های سه موتوره با چه تکنولوژی کار می کنند؟

منظور از تکنولوژی، نوع انرژی ای است که باعث حرکت عقربه ها یا نمایش زمان بر روی صفحه می شود. یک ساعت می تواند انرژی خود را از طریق نور خورشید، باتری و یا حرکت جنبشی تامین کند.

محبوب ترین برند های ساعت سه موتوره چیست؟

ساعت مچی کاسیو - ساعت مچی اورینت - ساعت مچی رومانسون - ساعت مچی سیتیزن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا