دسته‌بندی نشده

ساعت دو موتوره چیست و چه تفاوتی با ساعت GMT دارد ؟

همان طور که از اسم این محصول مشخص است، یک ساعت دو موتوره یا Dual Time دقیقاً دو منطقه زمانی متفاوت را نشان می دهد. شاید قبلا بارها و بارها این مدل از ساعت ها را دیده باشید ولی علت نشان داده شدن دو زمان در آن ها را ندانید. در اکثر ساعت های دو زمانه منطقه زمانی اصلی بر روی صفحه نمایش بزرگ و منطقه زمانی دوم بر روی یک صفحه فرعی کوچک تر نمایش داده می شود. این ساعت ها بیشتر در سفرهای برون مرزی  کاربرد دارند و افراد می توانند قسمت فرعی ساعت را بر روی منطقه زمانی محل زندگی خود تنظیم کنند. این یک راه ساده برای دانستن تفاوت ساعت بدون نیاز به حساب و کتاب خاصی است.

همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

ساعت دو موتوره چیست؟

ساعت دو موتوره ساعتی است که دو دسته عقربه دارد و دو منطقه زمانی مختلف را نشان می دهد. همان طور که گفته شد این محصول خاص معمولا در بین افرادی که اهل سفر های خارج از کشور هستند، محبوبیت زیادی دارد، زیرا این امکان را فراهم می کند تا فرد به هر دو منطقه زمانی دسترسی داشته باشد. البته عقربه ساعت دوم بعضی مواقع به عنوان عقربه GMT یا UTC نیز شناخته می شود. این عقربه به جای 12 ساعت استاندارد معمولاً 24 ساعت را نشان می دهد. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا ساعت مناطق زمانی را که بیش از 12 ساعت با منطقه زمانی محل زندگی او تفاوت دارد نیز تشخیص دهد. اغلب ساعت های دو زمانه دقیقه شمار ندارند زیرا هدف اصلی آن ها نشان دادن اختلاف ساعت در دو منطقه زمانی است.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

عملکرد ساعت های دو موتوره چگونه است؟

ساعت دو موتوره

درک عملکرد پیچیده ساعت دو موتوره در ابتدا کمی دشوار است، ولی با یادگیری نحوه حرکت و خواندن عقربه ها این مشکل برطرف می شود. ساعت های دو زمانه از دو جهت با ساعت های استاندارد متفاوت هستند؛ اول اینکه عقربه ساعت دوم باید 24 ساعت را نشان دهد و برای این منظور دو چرخ اضافی دیگر در ساخت آن تعبیه شده است. دومین تفاوت این است که عقربه های هر یک از قسمت های  ساعت  به طور مستقل قابل تنظیم هستند؛ این کار توسط یک پایه که عقربه های ساعت برروی آن قرار گرفته انجام می شود.

ساعت GMT چیست؟

در پاراگراف قبل اشاره ای به ساعت GMT کردیم. شاید برای شما هم سوال باشد که این مدل از ساعت چیست و چه کاربردی دارد.

در پاسخ به این سوال باید گفت GMT یک آناگرام (anagram) در زمانبندی گرینویچ و روشی برای تعریف مناطق زمانی مختلف جهان است. GMT در مناطق زمانی مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال در گرینویچ لندن صفر، در منطقه زمانی غرب 1- و در شرق 1+ تعریف می شود.

بگذارید این مسئله را با یک مثال ساده برای شما توضیح دهیم. به عنوان مثال GMT نیویورک 5-است، این یعنی از نظر منطقه زمانی، نیویورک 5 ساعت از بریتانیا عقب تر است.

بنابراین ساعت‌ هایی با ویژگی GMT  یک قاب 24 ساعته دارند که می ‌توان از آن ها برای همگام ‌سازی زمان با منطقه زمانی دوم، کمک گرفت. این مدل خاص از ساعت دو موتوره اغلب توسط افرادی که سفرهای بین المللی زیادی دارند، مانند تجار یا خلبانان ها استفاده می شوند. بسیاری از ساعت‌ های معروف دنیا همچون ساعت های برند رولکس این ویژگی را دارند.

تفاوت بین ساعت دو موتوره و GMT

تفاوت دو موتوره و GMT

همان طور که گفته شد ساعت های دو موتوره با GMT تفاوت هایی دارند در این قسمت از مقاله به چند تفاوت مهم بین این دو مدل ساعت نگاهی می اندازیم.

  • 12 ساعت در مقابل 24 ساعت

یکی از مهم ترین تفاوت های بین این دو نوع ساعت، چگونگی نمایش دادن ساعت منطقه زمانی دوم است.

ساعت های دو زمانه معمولا یک صفحه شمار فرعی برای نشان دادن 12 ساعت دارند که به دلیل واضح نبودن AM/PM آن ها به صورت محدود استفاده می شوند. هر چند بیشتر ساعت های امروزی یک نشانه ظریف AM/PM دارند، اما مطمئناً به وضوح مدل‌ های GMT ​​نیستند.

علاوه بر این اکثر مدل ‌های GMT ​حاشیه های 24 ساعته دارند، بنابراین شما می توانید راحت تر  ساعت منطقه زمانی دوم را تشخیص دهید.

  • طراحی

یکی از ساده ترین راه های تشخیص این دو نوع ساعت، بررسی ظاهر آن ها است.

شماره ‌گیر فرعی یک ساعت دو موتوره  معمولا بر اساس ساعت افزایش می یابد و عقربه دقیقه شمار ندارد، اما ساعت های GMT این گونه نیستند. از طرف دیگر ساعت های GMT معمولا ظاهر جذاب تر و شیک تری دارند و اکثر افراد  آن ها را با مدل های گران قیمت و لوکس مانند رولکس اشتباه می گیرند.

  • برندها

برخی از برندهای معروف ساعت سازی مانند Tag Heuer، Breitling و Rolex بیشتر بر یک سبک یعنی ساعت های GMT ​​تمرکز دارند. به این ترتیب شما می توانید از بین برند مورد علاقه خود، راحت تر انتخاب کنید. به عبارت دیگر هر برند سبک خاص خود را دارد.

اما اکثر شرکت های سازنده ساعت طیف گسترده ای از مدل ها و سبک های مختلف را ارائه می کنند، بنابراین شما گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

طراحی

  • لطافت و ظرافت

ساعت های GMT به گونه ای طراحی می شوند که معمولا با اضافه شدن صفحه ‌های فرعی شلوغ نمی‌ شوند و قسمت های فرعی بسیار ظریف‌، کم ‌رنگ ‌و صیقلی‌ هستند. درواقع این ویژگی های اضافی  جذابیت و طراحی ساعت را از بین نمی برند و ظرافت بالایی دارند. البته تعدادی از برندهای معروف در ساعت دو موتوره از عقربه های نامرئی استفاده می‌ کنند که معمولاً کمتر دیده می شوند و جذابیت خاصی دارند.

خاطرتان باشد موارد گفته شده تنها تعداد انگشت شماری از تفاوت های بین ساعت دو موتوره و GMT است که می تواند به شما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد ساعت دو موتوره در اختیار شما قرار دهیم و تفاوت های آن را با ساعت GMT بررسی کنیم. همان طور که در طول مقاله گفته شد این دو مدل ساعت تفاوت های زیادی در ظاهر و عملکرد دارند و اینکه کدام گزینه بهتر است کاملا به سلیقه و هدف خرید شما بستگی دارد. البته طبق بررسی های انجام شده ساعت ‌های GMT ​​بسیار محبوب‌ تر و رایج ‌تر هستند خاطرتان باشد هنگام خرید فاکتورهای مختلفی مانند قیمت، رنگ، برند، تناسب و اندازه و … را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا