دسته‌بندی نشده

چگونه آب داخل ساعت را خارج کنیم

بخار گرفتن شیشه ساعت، مشکلی است که حتی اگر در تماس مستقیم با آب نبوده باشید، ممکن است اتفاق بیفتد. به همین دلیل ضروری است که همیشه از محکم بودن قاب ساعت و چفت شدن تاج آن اطمینان حاص کنید. البته در صورت بروز این مشکل برخی از راهکار ها ممکن است به شما در رفع آن کمک کند. در این مقاله به بررسی مشکلات ناشی از برخورد آب با ساعت می پردازیم و چند تکنیک برای رهایی از آن به شما معرفی خواهیم کرد.

رفع بخار شیشه ساعت

رفع بخار شیشه ساعت

راه حل های زیادی برای رفع بخار شیشه ساعت مچی وجود دارد و هر کدام از آن ها، بستگی به مشاهده برخی علائم خاص دارند. اگر ساعت شما به راحتی دچار مه می شود، به این معنا است که رطوبت درون شیشه ساعت حبس شده است و نشتی صورت نگرفته است. در این صورت می توانید از این راهکار ها استفاده کنید:

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

  • اگر نمی توانید قاب را باز کنید، می توانید ساعت را در کیسه ای از برنج و یا ماده های خشک کننده که فروشگاه های لوازم خانگی آن ها را به فروش می گذارند قرار دهید. برای دریافت نتیجه بهتر، پیشنهاد ما به شما این است که آن ها را دو تا سه روز درون کیسه‌ نگه دارید و سپس آن ها را خارج کنید، توجه داشته باشید که در این چند روز نباید ساعت مچی را از کیسه خارج کنید و مدام به آن سر بزنید.
  • در صورتی که می توانید قاب ساعت خود را باز کنید، بهترین راه این است که قاب را باز کنید و ساعت را در یک جای خشک و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به آرامی خشک شود.
  • اگر زمان ندارید و نمی توانید صبر کنید. استفاده از یک سشوار، یک فن یا هر وسیله گرما دهنده دیگر ممکن است به شما کمک کند. دقت کنید که حرارت نباید بالا باشد؛ زیرا در این صورت به ساختار داخلی ساعت شما، آسیب وارد خواهد شد.  از باد ملایم استفاده کنید تا به خوبی بخار شیشه ساعت مچی رفع شود و سپس قاب را مانند روز اول ببندید و تنظیم کنید.

اما اگر ساعت شما دچار بخار و مه نشده است و قطرات سنگین و زیادی از آب را مشاهده می کنید، احتمالا آب وارد به طور کامل وارد ساعت شده است و به دلیل محکم نبودن قاب نشتی دارد. مشکل نشتی معمولا به دلیل استفاده نادرست از ساعت مچی ایجاد می شود و یکی از شایع ترین مشکلات در ساعت ها است. همچنین می تواند به دلیل خرابی ساختار ساعت مچی نیز باشد و باید برای رفع آن به یک متخصص حرفه ای سر بزنید.

محافظت از ساعت در برابر آسیب آب

آسیب آب

برای جلوگیری از رخ دادن مشکلات مربوط به برخورد ساعت با آب و قبل از این که نیاز به رفع بخار شیشه باشد، می توانید این چند نکته ریز و کوتاه را در نظر بگیرید:

  • همیشه قبل از برخورد با آب، تاج ساعت را فشار دهید و آن را به سمت پایین بچرخانید. مطمئن شوید که تاج محکم است و به خوبی چفت شده است. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ گاه نباید زیر آب تاج را بچرخانید؛ زیرا انجام این کار باعث می شود تا حتی اگر ساعتتان بهترین مقاومت در برابر نفوذ آب را داشته باشد، به راحتی آسیب ببیند؛ چون با این کار باعث وارد شدن آب به محفظه داخلیب ساعت می شوید.
  • اگر ساعت برای شما مهم است و نمی خواهید در معرض آسیب های ناشی از بخار و آب قرار بگیرد، بهترین کار ممکن این است که یک ساعت ضد آب با کیفیت را خریداری کنید و به سراغ ساعت هایی با درجه ای ای بالاتر از WR نروید.
  • مطمئن شوید که قاب ساعتتان به خوبی با یک واشر با کیفیت در جای خود محکم شده است. همیشه در هنگام برخورد با آب آن را بپیچانید و محکم کاری کنید.
  • سعی کنید هر از گاهی واشر های ساعت را با گریس سیلیکونی روغنی تنظیم کنید. البته احتیاط کنید و بدانید که این کار فقط با یک قطره کوچک انجام پذیر است. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ گاه نباید به سراغ روان کننده های بر پایه نفت مانند اسپری های WD 40 بروید؛ زیرا استفاده از این نوع اسپری ها فقط باعث می شود تا واشر ساعت شما خراب شود و به راحتی ذوب شود.

در آخر، اگر همه چیز از کار بیفتد و ساعت شما پر از آب شود، دیگر کاری از دست شما بر نمی آید و باید در سریع ترین زمان ممکن به سراغ یک تعمیرکار ماهر بروید و ساعتتان را به دست او بسپارید تا با یک سرویس دوره ای مناسب، ساعت را مانند روز اول تنظیم کند. بدیهی است که در برخی از موارد ساعت شما نیاز به تعویض برخی از قطعات کهنه و قدیمی مثل تعویض موتور ساعت فرسوده دارد که ممکن است اندکی پر خرج باشد؛ البته این کاملا به نوع و مدل ساعت مچی شما بستگی دارد.

همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

عوامل ایجاد رطوبت در ساعت

عوامل ایجاد رطوبت

به جز برخورد مستقیم با آب برخی عوامل و علل دیگر نیاز می توانند باعث ایجاد رطوبت در ساعت شوند. این عوامل عبارت اند از:

  • تغییرات فصلی

تصور کنید یک جسم یخ زده را از محیط خود در می آورید و وارد محیط گرم تری می کنید، چیزی که واضح است، این است که جسم بخار خواهد زد. این موضوع درباره ساعت ها هم صادق است.

  • عدم نگهداری درست از ساعت

اگر به خوبی از ساعت خود مراقبت نکنید و به دستورالعمل های مراقبت از آن پایبند نباشد، ضریب احتمال این اتفاق بالا می رود.

  • چفت نبودن تاج ساعت

همان طور که پیش تر اشاره شد. اگر تاج ساعت به خوبی محکم نشده باشد، امکان ورود رطوبت به داخل آن وجود دارد.

  • ترک خوردگی روی قاب

وجود یک شکاف یا ترک کوچک روی صفحه باعث ورود رطوبت و متراکم شدن آتن زیر صفحه ساعت می شود.

جمع بندی

یکی از آسیب ها و مشکلات رایج ساعت های مچی، آسیب های ناشی از برخورد با آب است. بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یکی از این مشکل ها است که می تواند ناشی از ورود قطرات آب یا قرار گرفتن در محیط مرطوب باشد. برای برطرف کردن این مشکل، می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. در این مقالع به بررسی این راهکار ها پرداختیم تا به شما در رفع این مشکل کمک کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا