دسته‌بندی نشده

بررسی معایب ساعت اتوماتیک

پیش از این که ساعتی برای خود انتخاب کنید باید به یک سری نکات مانند سبک، ظاهر، قیمت و برند آن توجه کنید. یکی دیگر از نکاتی که در حین خرید باید در نظر بگیرید اتوماتیک یا باتری دار بودن ساعت است. ساعت های اتوماتیک ساعت های جدیدی نیستند و حدودا از دهه 1920 در بازار یافت می شدند. ویژگی های خاص ساعت های اتوماتیک موجب می شود که یک سری معایب و مزایا نسبت به دیگر ساعت ها داشته باشند. در این مقاله درمورد مزایا و معایب ساعت اتوماتیک توضیح خواهیم داد.

ساعت های اتوماتیک چگونه کار می کنند؟

روتور یا وزنه های فلزی ساعت های اتوماتیک را روشن نگه می دارند و به نحوی طراحی می شوند که با حرکات دست انرژی مورد نیاز ساعت را تامین کنند.

مزایای ساعت های اتوماتیک

مزایای ساعت اتوماتیک

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

  • نیاز نداشتن به باتری

اولین و مهم ترین مزیت ساعت های اتوماتیک بدون باتری بودن آن ها است؛ زیرا همانن گونه که گفته شد تنها با حرکات دست انرژی مورد نیاز خود را به دست می آورند و به باتری احتیاجی ندارند. البته این نکته مثبت در شرایطی خاص می تواند یکی از معایب ساعت اتوماتیک محسوب شود؛ اما به طور کلی برای کسانی که همیشه از یک ساعت مچی استفاده می کنند، مفید واقع می شود. چراکه دیگر نگرانی ای بابت تمام شدن باتری در موقعیت های حساس و تعویض آن نخواهند داشت.

  • نسبتا دقیق

ویژگی مثبت دیگری که در مقابل معایب ساعت اتوماتیک قرار می گیرد، دقت نسبتا خوب آن است. این ساعت ها نسبت به زمان واقعی تا حداکثر 25 ثانیه تاخیر مثبت یا منفی دارند که رقم قابل توجهی نیست. البته اهمیت این موضوع به کسانی که از این ساعت ها استفاده می کنند هم بستگی دارد. برای مثال اگر در حوزه پزشکی، دریایی یا نظامی مشغول به کار هستید به ساعت های دقیق تری نیاز پیدا خواهید کرد؛ زیرا حتی یک ثانیه تاخیر ممکن است که در کارتان اختلال ایجاد کند.

  • زیبایی

یکی از نکات مثبت ساعت های اتوماتیک زیبایی آن ها است. هنگامی که به ساعت های اتوماتیک نگاه کنید می توانید مهارت مهندسی را که در ساخت آن ها به کار گرفته شده است، به راحتی ببینید. به همین دلیل است که بسیاری از زیبا ترین ساعت های دنیا به صورت اتوماتیک ساخته شده اند. برای تایید صحت موضوع کافی است که نگاهی به ساعت رولکس GMT Master 2 بیندازید.

  • ذخیره انرژی بالا

یکی دیگر از مزایای این ساعت ها ذخیره انرژی نسبتا بالایشان است. ساعت های اتوماتیک اگر کاملا به دست وصل شده باشند، می توانند تا 42 ساعت در خود انرژی ذخیره کنند؛ بدون این که لازم باشد مجددا به دور مچ خود ببندیدشان. البته 42 ساعت حداقل میزان ذخیره انرژی برای یک ساعت اتوماتیک است. برخی از برند های تولید کننده مدل هایی را طراحی کرده و ساخته اند که می تواند تا 10 روز در خود انرژی ذخیره کند.

  • نیاز به تعمیر کم

به طور کلی نگهداری ساعت های اتوماتیک راحت تر از دیگر ساعت ها است. برای نگهداری از این ساعت محکم و بادوام کافی است که هر شب با یک پارچه تمیز پاکشان کنید. البته باید توجه داشته باشید که بیشتر مدل های ساعت های اتوماتیک ضد آب نیستند.

معایب ساعت های اتوماتیک

معایب ساعت اتوماتیک

  • قیمت بالا

از مهم ترین معایب ساعت اتوماتیک می توانیم به قیمت بالای آن اشاره کنیم. اگر هنگام خرید ساعت به قیمت آن اهمیت زیادی می دهید، پیشنهاد می کنیم در تصمیم خود مبنی بر خرید ساعت اتوماتیک تجدید نظر کنید. چراکه بیشتر این ساعت ها در مقایسه با ساعت مردانه یا زنانه باتری دار قیمت بالا تری دارند. در بازار های جهانی قیمت برخی از ساعت های اتوماتیک حتی به یک میلیون دلار نیز می رسد.

  • فوق العاده حساس

مکانیسم های داخلی ساعت های اتوماتیک به شدت حساس هستند و این مورد را می توانیم یکی از معایب ساعت اتوماتیک به شمار آوریم. برخی از مدل های اتوماتیک نسبت به محیطی که در آن قرار می گیرند بسیار حساس هستند و ممکن است کمی بی دقتی در نگهداری از آن ها موجب خرابی شان شود.

  • نیاز به تنظیم دستی

یکی از معایبی که ساعت های اتوماتیک دارند این است که گاهی اوقات لازم است آن ها را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این که ساعت شما از کار نیفتد، لازم است هر روز از آن استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است برای کار کردن مجدد لازم باشد به صورت دستی تنظیمش کنید. راهنمای تنظیم و شارژ ساعت اتوماتیک.

ساعت اتوماتیک بهتر است یا باطری دار

  • دقت پایین در گذر زمان

یکی از بزرگ ترین معایب ساعت اتوماتیک این است که پس از مدتی دچار بی دقتی در نشان دادن زمان می شوند. هر چه زمان بیشتری می گذرد، فرسایش ساعت های اتوماتیک سریع تر می شود و میزان فرسایش آن ها نیز نسبت به مدل های دیگر بیشتر است. با توجه به قیمت بالای این نوع ساعت ها این می تواند خبری ناامید کننده برای بسیاری از کاربران باشد. بنابراین بهتر است هر از چند گاهی ساعت را به صورت حرفه ای به کمک یک ساعت ساز تنظیم کنید تا مجبور نباشید برای تعویض یا تعمیرشان هزینه اضافه بپردازید.

نتیجه گیری

ساعت های اتوماتیک به دلیل طراحی و ویژگی های خاصی که دارند، دارای مزایا و معایبی هستند که پیش از اقدام به خرید بهتر است آن ها را در نظر بگیرید. برای کسانی که می خواهند ساعتی بخرند که مدت زیادی برایشان کار کند و از کار نیفتد همچنین قیمت مناسبی داشته باشد، بهتر است از انتخاب ساعت های اتوماتیک دوری کنند. این ساعت ها در کنار زیبایی و خوش ساخت بودن بسیار حساس هستند و لازم است در نگهداری شان نهایت دقت به کار رود. همچنین ممکن است که پس از گذشت مدتی دیگر دقت نخستین را در نشان دادن زمان دقیق نداشته باشند. در این مقاله سعی کردیم تا به مزایا و معایب ساعت اتوماتیک اشاره کنیم و درمورد هر کدام توضیحاتی بدهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا