دسته‌بندی نشده

عجیب ترین ساعت های دنیا

تقریبا تمام مدل های ساعت مچی مردانه و ساعت زنانه ای که امروزه در اطرافمان می بینیم طراحی معمولی گرد، مربع یا به ندرت هشت ضلعی دارند. اما درست مانند وسایل دیگر ساعت های مچی نیز دارای مدل هایی با طراحی عجیب هستند که در هیچ یک از دسته بندی های معمول جای نمی گیرند. این ساعت ها توجه سخت گیر ترین و دقیق ترین کلکسیونر های ساعت را نیز به سمت خود جلب می کنند و آن ها نمی توانند ازشان به آسانی عبور کنند. در این مقاله قصد داریم برخی از ساعت های عجیب را نام ببریم و درمورد طراحی آن ها توضیح دهیم.

ساعت های عجیب

ساعت های عجیب

  • MB&F HM3 “Frog”

این ساعت درست مانند نام خود به نحوی طراحی شده است که شبیه قورباغه باشد و طراح آن از این نظر خیلی خوب عمل کرده است. یک ساعت ساز مستقل سوئیسی با نام مستعار MB&F آن را ساخته است. در ساخت این ساعت از مواد بسیار با کیفیت مانند تیتانیوم درجه 5، طلای قرمز و زیرکونیوم با روکش PVD استفاده شده است. ساعت Frog دو شکل گنبدی بر بدنه اصلی خود دارد که از چشم های قورباغه الهام گرفته اند. یکی از دایره ها ساعت و دیگری دقیقه را نشان می دهد.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

  • Xeric Leadfoot

ساعت دیگری که می تواند در میان ساعت های عجیب قرار گیرد، ساعت Xeric Leadfoot است که برخی از افراد به آن ساعت مخصوص رانندگی نیز می گویند. دلیل این نام گذاری این است که این ساعت را می توانید حین رانندگی به دور مچتان ببیندید و بدون این که آن را تکان دهید، از زمان مطلع شوید.

علاوه بر طراحی عجیب بدنه اصلی ساعت، طراحی کلی با الهام از ساعت مچی کلاسیک ساخته شده است. ساعت Xeric Leadfoot دو صفحه دارد که ساعت و دقیقه را در مناطق زمانی مختلف نشان می دهند. این ساعت را در حال حاضر در بازار های جهانی در چهار رنگ مختلف و با قیمت 999 دلار می فروشند.

عجیب ترین ساعت های دنیا

  • کراش کارتیه

احتمالا از بین ساعت های عجیب دنیا شناخته شده ترین آن، ساعت کراش کارتیه است. برند Cartier در اواسط دهه 1960 در لندن آن را ساخته شده است. ژان ژاک کارتیه، نوه بنیانگذار شرکت لویی فرانسوا و طراح مورد علاقه اش روپرت امرسون چندین سال کار کردند و به این شکل عجیب رسیدند. یک ساعت با طراحی بیضی شکل که به نظر می رسد به خاطر کوبیده شدن به دیوار به این شکل درآمده است. این ساعت کارتیه ممکن است در عکس ها زیبا به نظر برسد؛ اما هنگام استفاده ظاهری غیر معمولی خواهد داشت؛ از این رو آن را یکی از ساعت های عجیب به شمار می آورند.

با این همه بسیاری از افراد مشهور مانند کانیه وست، فارل ویلیامز و جی زی یک مدل از این ساعت را دارند و از آن در مجامع عمومی استفاده می کنند. در یکی از حراجی های سال 2022 یکی از مدل های ساعت گران قیمت کراش کارتیه که متعلق به سال 1967 بود، با قیمت 1.65 میلیون دلار به فروش رسید. این قیمت رکوردی جهانی برای این ساعت محسوب می شود.

  • Seiko Ripley

در دهه 1980 شرکت سیکو با شرکت طراحی ایتالیایی Giugiaro وارد همکاری شد تا ساعت هایی با بدنه نامتقارن تولید کند. این دو برند موفق به ساخت ساعت های زیادی شدند. اما ساخت یکی از ساعت های نامتقارنی که در دسته ساعت های عجیب نیز قرار می گیرند، با موفقیت بیشتری رو به رو شد. یکی از دلایل این موفقیت عظیم این بود که سیگورنی ویور در فیلم ترسناک/اکشن جیمز کامرون در سال 1986 که بیگانه ها نام داشت، آن را به دور مچ خود بسته بود.

این ساعت به طور رسمی نام Sced035 را داشت؛ اما به دلیل نام شخصیت ویور در فیلم که در شناخته شدن ساعت نقش زیادی داشت، ریپلی نام گذاری شد. تقریبا تمامی ساعت هایی که ساعت سیکو و برند ایتالیایی Giugiaro تولید کرده بودند، قیمت معقولی داشتند؛ اما مدل ریپلی حقیقتا گران قیمت محسوب می شد. این موضوع درمورد مدلی که سیکو در سال 2015 مجددا عرضه کرد نیز صادق است.

عجیب ترین ساعت دنیا

  • Falcone the melting

برند فالکون نوع دیگری از ساعت های عجیب را عرضه کرده است. دینو د روبرتو فالکون، ساعت سازانی که پدر و پسر و اهل شهر میلان بودند، این ساعت ها را در دهه 80 با الهام از اثر هنری حافظه دالی ساختند. قاب آن ها به گونه ای است که به نظر می رسد در حال ذوب شدن هستند.

هر ساعت طراحی منحصر به فردی از حالت ذوب شدن دارد و از طلای زرد یا سفید ساخته شده است. در سال 2013 خانه حراج کریستی یکی از مدل های این ساعت را به قیمت 200000 از خانواده فالکون خریداری کرد. البته این ساعت ها امروزه ارزش بسیار بیشتری دارند و با قیمت بالا تری فروخته می شوند.

  • ریچارد میل RM 56 Sapphire

بیشتر ساعت های برند ریچارد میل را می توان در لیست ساعت های عجیب قرار داد. اما عجیب ترین آن ها، RM 56 Sapphire است. ساعت RM 56 با قیمت عجیب 1.2 میلیون پوند فروخته می شود و طراحی آن از قیمتش نیز عجیب تر است. تمام قاب آن از قاب جلو تا بند قاب و قاب پشتی از بلوک های جامد یاقوت کبوت بریده و آسیاب شده ساخته شده اند. همین طراحی باعث شده است که تمام قسمت های ساعت ظاهری شفاف داشته باشند. ظاهری که برخی از منتقدان معتقدند که به پلاستیک بیشتر شبیه است تا یاقوت.

جمع بندی

ساعت ها معمولا با طراحی مربع، گرد یا هشت ضلعی ساخته می شوند. اما درست مانند دیگر وسیله ها برخی از ساعت ها نیز مدل های عجیبی دارند. برخی از این ساعت ها به قدری عجیب هستند که نمی توان آن ها را در هیچ کدام از دسته های ساعت جای داد. برای مثال ساعتی به نام Frog، با طراحی قورباغه شکل خود توجه تمام کلکسیونر های ساعت را جلب کرده است. ساعت های Melting برند فالکون نیز به گونه ای طراحی شده اند که گویی تمام اجزای آن دارند ذوب می شوند. در این مقاله 6 مورد از ساعت های عجیب را نام بردیم و درمورد هر یک توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا