دسته‌بندی نشده

تعمیر ساعت مچی اتوماتیک به همراه تصویر

همه بهترین ساعت‌ های اتوماتیک به طور اجتناب ‌ناپذیری در مقطعی نیاز به سرویس دارند. مسئله این نیست که آیا آن ها به طور کلی به سرویس نیاز خواهند داشت یا خیر، بلکه این است که چه زمانی به آن نیاز پیدا خواهند کرد. هدف این مقاله پرداختن به این جنبه مهم است. البته قطعا به نحوه تعمیر ساعت مچی اتوماتیک و دیگر مسائل مهم مرتبط با ساعت ها نیز خواهیم پرداخت. تعیین زمان مناسب برای سرویس ساعت اتوماتیک ممکن است چالش برانگیز باشد؛ به خصوص برای کسانی که در این زمینه تجربه ای ندارند. در ادامه این مقاله زمان مناسب برای تعمیرات ساعت مچی را توضیح خواهیم داد.

تعمیر ساعت مچی اتوماتیک

تعمیر ساعت مچی اتوماتیک

ساعت ‌های اتوماتیک از حرکات پیچیده و اجزای کوچک متعددی تشکیل شده اند. ادغام اهرم ها، چرخ دنده ها و موارد دیگر، موجب می شوند که ساعت ها زمان دقیق را حفظ کنند. با این حال با گذشت زمان، این قطعات ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شوند؛ در نتیجه کارایی آن ها کاهش یابد. برای اطمینان از ادامه کارکرد صحیح ساعت ‌های خودکار در مدت زمان طولانی، سرویس کردن قطعات آن ‌ها ضروری است. فواصل زمانی خاص برای سرویس دهی با توجه به سازنده و کیفیت ساعت ممکن است متفاوت باشد. با این حال تعمیر ساعت مچی اتوماتیک یک ضرورت است. در ادامه سه نشانه اصلی که نیاز ساعت اتوماتیک به تعمیر را مشخص می کند، بررسی می شوند.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

  1. دقت ساعت در حال کاهش است.

اگر به دلیل جلو تر یا عقب تر نشان دادن زمان بیشتر از حد معمول، مرتبا زمان ساعت خود را تنظیم می کنید، بدین معنی است که ساعت خودکار شما به زودی به تعمیر و نگهداری نیاز خواهد داشت. ساعت تنها در حالتی به درستی کار می کند که تمام اجزای مکانیکی درون آن زمان دقیق را حفظ می کنند. با این حال با گذشت زمان، این اجزا ممکن است خراب شوند، ترک بخورند یا به سادگی فرسوده شوند. علاوه بر این، روغن روی این قطعات ظریف ممکن است خشک شود. سرویس ساعت اتوماتیک شما در این زمان شامل تعویض یا تعمیر قطعات ضروری و اطمینان از عملکرد صحیح و روان قطعات برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی و قابلیت‌ های زمان‌سنجی است.

سرویس ساعت اتوماتیک

  1. ذخیره انرژی در حال کاهش است.

از آن جایی که ساعت های اتوماتیک برعکس ساعت های مکانیکی به جای باتری به انرژی جنبشی متکی هستند، در صورت استفاده نکردن از آن ها به صورت مداوم، ذخیره انرژی محدودی خواهند داشت. اگر مشاهده کردید که ساعت اتوماتیک شما پس از یک روز دست نخورده ماندن از کار می‌ افتد، این نشانه واضحی است که باید به سرویس آن اقدام کنید.

اگر به طور منظم از ساعت خود استفاده می کنید و این مشکل را بدون کاهش دقت تجربه می کنید، احتمالا همچنان می شود که مدتی دیگر به استفاده از آن ادامه دهید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ساعت اتوماتیک شما هشدار می دهد که عملکرد آن در حال بدتر شدن است؛ بنابراین عاقلانه است که برای جلوگیری از هر گونه عارضه بیشتر در آینده، آن را زودتر تعمیر کنید.

  1. ساعت به سادگی از حرکت باز می ایستد.

اگر ساعت اتوماتیک شما به درستی کار نمی کند؛ به طور واضح بدین معنی است که باید آن را سرویس کنید. در این زمان ساعت شما احتمالا علائم دیگری را نشان داده است که مشخص می شود نیاز به سرویس دارد؛ اما شما آن ها را نادیده گرفته اید. با این حال سازندگان ماهر ساعت هیچ مشکلی در راه اندازی مجدد ساعت خودکار شما نخواهند داشت. هرچند احتمالا برای شما هزینه های بیشتری در پی خواهد داشت.

 

علت کار نکردن ساعت اتوماتیک

در آخر نیز در پاسخ به یکی دیگر از سوالات متداول علاقه مندان ساعت باید گفت که این یک موضوع ترجیحی شخصی است که ساعت اتوماتیک خود را در حین سرویس در یک مرکز پولیش کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند ساعتی را دریافت کنند که کاملا نو به نظر می رسد؛ در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند زیبایی قدیمی آن را حفظ کنند. اگر قصد دارید ساعت خود را در آینده بفروشید، توصیه می ‌شود تحقیقاتی انجام دهید تا مشخص شود که آیا ظاهر صیقلی یا قدیمی می‌تواند ارزش بیشتری در بازار از قبل داشته باشد. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

جمع بندی

برخی از عملکرد های ساعت اتوماتیک مانند جلو یا عقب ماندن ساعت مچی حاکی از این است که به سرویس و تعمیر نیاز دارد. نادیده گرفتن این نشانه ها ممکن است در دراز مدت عمر ساعت را کاهش دهد. برخی از آن ها عبارت اند از کاهش دقت ساعت در نشان دادن زمان صحیح، کاهش ذخیره انرژی و از حرکت ایستادن ساعت. در این مقاله این نشانه ها را با جزئیات بررسی کردیم و به برخی از سوالات متداول در این زمینه پاسخ دادیم.

سوالات متداول

هر چند وقت یکبار یک ساعت اتوماتیک باید سرویس شود؟

فرکانس توصیه شده برای سرویس ساعت اتوماتیک با توجه به سازنده آن متفاوت است. به طور کلی، توصیه می شود ساعت را هر 3-10 سال یکبار سرویس کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که فاصله بین تاریخ سرویس ممکن است برای ساعت های ساخته شده توسط برند های معتبر بیشتر باشد.

هر چند وقت یکبار باید ساعت را روغن کاری کرد؟

فرایند روغن کاری ساعت بخشی ضروری از نگهداری آن است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که حرکات مختلف ساعت الزامات مختلفی برای کار کردن روان تر دارند. برای مثال امگا کالیبر 8800، مجهز به یک گریز هم محوری، نیاز به روغن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که این موضوع زمان بین سرویس ها را بیشتر می کند. به طور کلی همان گونه که اشاره شد، ساعت های اتوماتیک باید هر 3 تا 10 سال یکبار سرویس شوند.

خدمات ساعت شامل چه مواردی است؟

خدمات ساعت شامل بررسی جامع، تمیز کردن، روغن کاری، پولیش و تست ساعت است. ساعت ساز ساعت را با دقت بررسی می کند تا مشخص کند که آیا هر یک از اجزای آن نیاز به تعویض دارند یا خیر. با تمیز کردن، تمام کثیفی های انباشته شده در ساعت به طور کامل از بین می روند. برای تضمین عملکرد روان و کارآمد تمام قطعات متحرک ساعت، روغن کاری روی ساعت اعمال می شود. پولیش دقیق ساعت برای بازگرداندن درخشش اولیه آن انجام می شود. در نهایت، آزمایش های دقیقی انجام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که ساعت با بالا ترین استاندارد های کنترل کیفیت مطابقت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا