دسته‌بندی نشده

نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون

ساعت مچی یکی از ابزار های پر استفاده در زندگی روزمره ماست که علاوه بر نمایش ساعت، امکانات و قابلیت‌ های بسیاری را در اختیار ما قرار می ‌دهد. ساعت رومانسون یکی از برترین برند ها در دنیای ساعت ‌های مچی است و با طراحی شیک، کیفیت بالا و عملکرد قوی، توانسته است  جایگاه خود را در بازار به دست بیاورد. یکی از سوالاتی که ممکن است خریداران ساعت های مچی رومانسون داشته باشند، نحوه تنظیم تقویم ساعت است. در این مقاله به طور کامل در مورد نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون توضیح داده ایم.

ساعت تقویم دار چیست؟

ساعت تقویمی یاCalendar Watch ، یک نوع ساعت مچی است که از قابلیت نمایش تاریخ استفاده می ‌کند. این ساعت‌ ها به صورت خودکار تاریخ را نشان می ‌دهند و اغلب قابلیت نمایش تاریخ، روز هفته، ماه و سال را دارند. علاوه بر نمایش تاریخ، برخی ساعت ‌های تقویمی امکانات دیگری مانند زمان جهانی، آلارم، تایمر و روزنگار ساعتی را نیز دارا می ‌باشند.

یک ساعت تقویمی معمولاً قابلیت تنظیم تاریخ خودکار دارد و با استفاده از مکانیزم ‌های پیچ و خم و سیستم ‌های مختلف، تاریخ را به ‌روز می‌کند. ساعت‌ های تقویمی به صورت دستی نیز قابل تنظیم هستند و کاربر می ‌تواند تاریخ را با چرخاندن قاب تاریخ در ساعت تنظیم کند.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

در مورد تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون باید گفت که ساعت ‌های تقویمی می ‌توانند در انواع و اشکال مختلفی طراحی شوند. برخی ساعت ‌ها تاریخ را با استفاده از عقربه ‌های جداگانه یا صفحه ‌های کوچک خاصی نمایش می‌ دهند و برخی دیگر از صفحه نمایش دیجیتال برای نمایش تاریخ استفاده می ‌کنند. ساعت ‌های تقویمی می ‌توانند در تمامی انواع ساعت‌ ها، از ساده تا پیچیده، یافت شوند. هزینه و قیمت ساعت‌ های تقویمی بسته به پیچیدگی و قابلیت‌ های آن ها متفاوت است؛ اما معمولاً ساعت ‌هایی با تقویم پیچیده‌ تر و قابلیت ‌های بیشتر قیمت بالاتری دارند.

همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

تاریخچه ساعت های تقویم دار

تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون

قبل از این که بدانید نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون چگونه است، بهتر است که ابتدا با تاریخچه ساعت ‌های تقویم دار آشنا شوید. ساعت تقویم دار که به آن تاریخ ‌نگار نیز گفته می شود، ساده ‌ترین و رایج ‌ترین مدل در میان انواع ساعت ‌های تقویمی هستند. تابع تاریخ به شما می‌گوید کدام روز از ماه است. اولین ساعت تاریخ شمار توسط یک ساعت ‌ساز به نام هامرلی در سال 1915 ثبت اختراع شد. تاریخ در حلقه بیرونی ساعت نمایش داده می ‌شد، جایی که نمایه ‌های دقیقه و ساعت قرار داشتند. تاریخ توسط یک عقربه اضافی نشان داده می‌شد که به آن عقربه تاریخ‌ نگار گفته می شد. با این حال، تاریخ به صورت خودکار تنظیم نمی‌ شد و باید هر روز توسط کاربر تنظیم می ‌شد.

تکامل بعدی ساعت های تقویم دار به زمانی بر می گردد که یک قسمت کوچک در ساعت ها برای نمایش تاریخ به صورت اختصاصی قرار داده شد. اولین ساعتی که از یک قسمت مخصوص برای نمایش تاریخ استفاده کرد، ساعتی از برند Mimo در دهه 1930 بود.

نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون از ساعت Datejust از ساعت رولکس الهام گرفته شده است. رولکس ساعت Datejust خود را در سال 1945 عرضه کرد و به عنوان اولین ساعتی که قابلیت تنظیم تاریخ به صورت خودکار را داشت، شناخته شد. ساعت Datejust تا به امروز هنوز هم به لقب پرفروش ترین ساعت برند رولکس را دارد که خبر از محبوبیت ساعت های تقویم دار می دهد.

معرفی برند رومانسون

ساعت رومانسون

پیش از آن که به توضیح نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون بپردازیم،  بهتر است که با تاریخچه این برند بیشتر آشنا شوید. برند رومانسون یکی از برند های نوظهور اما معروف صنعت ساعت سازی است که در سال 1988 تاسیس شد.  این برند تمامی ساعت های خود را با طرح های خلاقانه و کیفیتی بالا در سطح جهان عرضه می کند. نام این برند از شهر رومانسورن سوئیس، زادگاه برند های بزرگ الهام گرفته شده است.

رومانسون در ابتدای کار خود را تنها با دو کارگر شروع کرد؛ اما رفته رفته به یکی از بزرگترین برند های تولید ساعت در جهان تبدیل شد. رومانسون در حال حاضر سالانه 25 میلیون دلار محصولات صادراتی دارد و ساعت های این برند در بیش از 70 کشور دنیا  از جمله ایران به فروش می رسند. یکی از نمایندگی های برند رومانسون در ایران فروشگاه تک ثانیه است. شما از طریق مراجعه به سایت تک ثانیه می توانید ساعت های این برند را به صورت اقساطی تهیه کنید.

نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون

تنظیم تقویم

نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون نیز تقریبا مانند دیگر ساعت ها است. به همین دلیل کار بسیار ساده ای خواهد بود. برای این که بتوانید ساعت و تقویم ساعت مچی خود را تنظیم کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

نحوه تنظیم تاریخ

  • در اولین مرحله تاج را از بدنه بیرون بکشید و به موقعیت دو ببرید.
  • حالا تاج را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که چرخ تاریخ، تاریخ دیروز را نشان دهد

مثال : فرض کنید امروز دوم ماه است. شما باید تاج را به نحوی بچرخانید که ساعت روز یکم را نشان دهد.

  • سپس دوباره تاج ساعت را بیرون بیاورید و در موقعیت سه ساعت قرار دهید.
  • تاج ساعت را در جهت عقربه های ساعت دوباره بچرخانید تا زمانی که چرخ تاریخ به تاریخ روز شما برسد.
  • بعد از این که ساعت تاریخ مورد نظر شما را نشان داد، تاج را با فشار دادن قاب روی آن سر جای خود قرار دهید به نحوی که روز های ساعت به آن متصل شوند. سپس کل قطعات ساعت را دوباره سرهم کنید و در جهت عقربه های ساعت آن ها را بچرخانید تا دوباره کاملا سفت شوند. با انجام این مراحل تنظیم تقویم ساعت شما تنظیم خواهد شد.

نتیجه گیری

ساعت های رومانسون یکی از ساعت های باکیفیت صنعت ساعت سازی هستند که به دلیل طراحی زیبا و دقت بالای خود، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند. این ساعت ها با استفاده از مکانیزم های پیچیده، قابلیت نمایش تقویم هجری و میلادی، خودکار بودن و داشتن ساعت های جهانی، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین طراحی کلاسیک و ساده آن ها باعث شده است تا به عنوان جواهرات و همچنین هدیه ای مناسب برای موقعیت های خاص انتخاب شوند؛ اما یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از کاربران ساعت های رومانسون داشته باشند، نحوه تنظیم تقویم آن است. در این مقاله به طور کامل در مورد نحوه تنظیم تقویم ساعت مچی رومانسون توضیح داده شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا