دسته‌بندی نشده

آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو

یکی از برترین برند های ژاپنی در حوزه ساخت ساعت، ساعت مچی کاسیو است. این برند علاوه بر ساخت ساعت، در زمینه های دیگری مانند ساخت ماشین حساب، دوربین فیلم برداری، دوربین عکاسی، چاپگر، تلفن همراه و بسیاری از لوازم الکترونیکی دیگر فعالیت دارد. تولیدات این برند دوام بالایی دارند. با این حال یکی از مشکلاتی که تمامی محصولات، فارغ از کیفیت خود با آن رو به رو می شوند، مشکل باتری است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو بپردازیم.

درباره برند کاسیو

قبل از شروع به آموزش نحوه تعویض باتری ساعت های کاسیو بهتر است که ابتدا کمی با تاریخچه این برند آشنا شویم. ساعت مچی های کاسیو را شرکت کامپیوتری چند ملیتی ژاپنی کاسیو تولید می کند. مقر اصلی این شرکت در شهر شیبویای توکیو، ژاپن قرار گرفته است. این برند علاه بر تولید ساخت مچی در ساخت وسایل دیگری مانند ماشین حساب، تلفن همراه، دوربین های دیجیتال، آلات موسیقی الکترونیک و ساعت های آنالوگ و دیجیتال فعالیت دارد.

نام این برند یادآور ساعت های کوارتز مقاوم و بهترین ساعت های دیجیتال با قیمت رقابتی است. از محبوب ترین ساعت های تولید شده این برند می توان به مدل F-91 اشاره کرد. همچنین سری ساعت G-shock با دوام چشمگیر و ساعت های Casio Pro-Trek که برای افراد عاشق پیاده روی و ماجراجویی ایده آل اند، از دیگر محصولات نام آشنای این برند محسوب می شوند. این برند طیف وسیعی از ساعت ها را تولید می کند. از ساعت های ورزشی بسیار مقاوم گرفته تا ساعت های خورشیدی و ساعت های مچی ظریف و زیبا. همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی لینک کلیک کنید.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

نحوه تعویض باتری ساعت مچی کاسیو

آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو

در آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو باید اشاره کنیم که شما باید دو مرحله ساده را پشت سر بگذارید. این دو مرحله به شرح زیر است:

  • برداشتن باتری قدیمی

در اولین قدم باید یک حوله را روی سطح صافی پهن کنید. ساعت را روی حوله قرار دهید و برای دسترسی راحت تر به پشت ساعت، بند ساعت را بردارید. با استفاده از یک پیچ گوشتی مینیاتوری با اندازه مناسب ساعت، محافظ پشت ساعت را باز کنید. پیچ های آن را پس از درآوردن در یک جای مشخص قرار دهید تا مطمئن شوید گم نمی شوند. زیرا بعد از باز کردن، احتمال گم شدن پیچ ها زیاد و پیدا کردن آن ها نیز به همان اندازه سخت است.

در آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو قدم بعدی بعد از باز کردن پیچ های صفحه پشتی، جدا کردن محافظ لاستیکی پشت ساعت است. دقت داشته باشید که بعد از باز کردن پیچ های کوچک صفحه پشتی، با یک فنر کوچک در زیر صفحه پشتی مواجه خواهید شد. این فنر ممکن است آنقدر کوچک باشد که نتوانید به راحتی آن را ببینید. علاوه بر این باید حتما اشاره کنیم که بعد از باز کردن محافظ صفحه پشتی، ساعت به هیچ عنوان نباید برگردانده یا با شدت زیاد تکان داده شود. زیرا احتمال دارد که این فنر بسیار کوچک از جای خود خارج شود.

بعد از این که محافظ لاستیکی ساعت را برداشتید، باید با استفاده از موچین نوک تیز، قفلی را که باتری ساعت را نگه داشته است، جدا کنید. بعد از این کار یک سوراخ کوچک را در انتهای گیره مشاهده خواهید کرد. باید یک سر موچین را داخل سوراخ فرو کنید تا قلاب آن شل شود. بعد از این کار باتری قدیمی به راحتی قابل برداشتن است.

تعویض باتری ساعت کاسیو

  • قرار دادن باتری جدید

باتری جدید بهتر است که فورا بعد از جدا کردن باتری قدیمی در جای خود قرار داده شود. باتری جدید را برای قرار دادن در جای خود حتما با موچین بردارید و به هیچ عنوان آن را با دستان خود لمس نکنید.

بعد از قرار دادن باتری جدید با موچین، گیره بالای آن را تعویض کنید. سپس باید با لمس کنتاکت AC با یک قسمت موچین و پشت باتری با قسمت دیگر، یک تنظیم مجدد برای باتری و ساعت انجام دهید. در آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو باید اشاره کنیم که کار نگه داشتن گیره برای لمس کنتاکت AC و قسمت دیگر باید چند ثانیه ادامه پیدا کند.

پس از آن ساعت را با دقت بلند کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. دقت کنید برای بررسی وضعیت کار کردن ساعت نباید آن را در این مرحله برگردانید. بعد از قرار دادن باتری در جای خود و اطمینان از عملکرد صحیح ساعت، پوشش لاستیکی ساعت را تعویض کنید. سپس صفحه پشتی را با جا زدن پیچ های کوچک آن در جای خود محکم کنید. در صورتی که پیچ ها دچار مشکل شده اند و نمی توانند به خوبی صفحه پشتی را در جای خود نگه دارند، از پیچ های جدید مخصوص ساعت استفاده کنید. در انتها برای به پایان رساندن کار، بند ساعت را که در مرحله اول جدا کرده بودید، به ساعت متصل کنید.

از کجا باتری ساعت کاسیو تهیه کنیم؟

باتری ساعت کاسیو

یکی از نکاتی که در آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو باید حتما درمورد آن توضیح داد، نحوه تهیه باتری جدید ساعت مچی کاسیو است. باتری های ساعت مچی کاسیو را می توانید از اینترنت خریداری کنید. امروزه فروشندگان بسیار زیادی هستند که طیف گسترده ای از باتری های مدل های مختلف ساعت برند کاسیو را می فروشند. شما باید مدل ساعت خود را تشخیص دهید. سپس با توجه به مدل آن، باتری مناسب را از اینترنت سفارش دهید.

جمع بندی

برند کاسیو یکی از محبوب ترین تولید کنندگان ساعت های مچی و سایر لوازم الکترونیکی است. اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که حتی ساعت های معتبر ترین برند ها نیز با آن مواجه خواهند شد، مشکل تمام شدن باتری است. تعویض باتری ساعت کار سختی نیست. به همین دلیل در این مقاله با قرار دادن آموزش تعویض باتری ساعت مچی کاسیو سعی کردیم نحوه تعویض باتری را در خانه به شما آموزش دهیم.

 

 

سوالات متداول

از کجا باتری ساعت کاسیو تهیه کنیم؟

شما باید مدل ساعت خود را تشخیص دهید. سپس با توجه به مدل آن، باتری مناسب را از اینترنت سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا