دسته‌بندی نشده

7 راه تشخیص ساعت اصل

اگر قصد دارید که یک ساعت اصل خریداری کنید ولی فروشگاه یا سایت معتبری برای خرید ساعت سراغ ندارید، باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا ساعت های برند های معروف مدل های فیک زیادی دارند و متاسفانه برخی از فروشندگان با فروختن مدل های فیک به عنوان ساعت اصل سود زیادی از این طریق کسب می کنند. به همین دلیل باید تفاوت ساعت اصل و های کپی را بدانید. برای خرید بهتر و مطمئن تر ساعت اصل برند های معروف، ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله در مورد اینکه ساعت اصل را چگونه تشخیص دهیم توضیح داده شده است.

چگونه یک ساعت اصل را تشخیص دهیم؟

تشخیص ساعت اصل

راه های بسیار زیادی برای تشخیص یک ساعت اصل وجود دارد. اما وجود تنها یکی از آن ها به معنی اصل بودن ساعت نیست. شما باید حداقل چند مورد از نکاتی که در ادامه گفته شده است را در ساعت بررسی کنید تا از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید. برخی از مهم ترین راه های یک تشخیص ساعت اصل از یک ساعت غیر اصل عبارتند از:

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

  • صدای ساعت

ساده ترین و اولین راه برای تشخیص ساعت اصل تیک زدن است. ساعت های اورجینال هیچ نویز یا صدای اضافه ای تولید نمی کنند؛ زیرا این ساعت مچی از قطعات بسیار ریزی تشکیل شده اند که با دقت مونتاژ می شوند تا ساعت به بهترین نحو کار کند. ساعت های کپی قطعا از چنین ظرافتی برخوردار نیستند. به همین دلیل در حین کار صدای تیک ایجاد می کنند و می توان با نزدیک گوش قرار دادن ساعت به راحتی صدا های اضافی آن را شنید.

  • کیفیت

راه بعدی برای تشخیص ساعت اصل توجه به کیفیت محصول است. یک ساعت فیک به هیچ عنوان نمی تواند کیفیتی در حد نسخه اصلی خود داشته باشد. برای اینکه بتوانید ساعت اصل را تشخیص دهید، به لبه های ساعت نگاه کنید و قسمت هایی که به طور نامناسب جلا خورده اند را پیدا کنید. همچنین به دنبال خط و خش و حتی علامت گذاری ها یا حکاکی های به اشتباه انجام شده اند نیز باشید.

بررسی کنید و ببینید آیا تاج پیچ ساعت رو به پایین کار می کند؟ و آیا سوزن ساعت را با پیچی که زمان را تنظیم می کند می توان هدایت کرد یا خیر؟ همچنین به دنبال غلط های املایی روی ساعت و مهر های اشتباه نیز باشید. اکثر ساعت های فیک مهر کم رنگی دارند و به راحتی محو می شوند. همچنین رنگ ساعت بی کیفیت به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت در آن به میزان قابل توجهی با ساعت های اورجینال فرق دارد.

تشخیص ساعت اصل از فیک

  • وزن

راه بعدی برای تشخیص ساعت اصل دقت به وزن ساعت است. ساعت برند های معروف از سنگ های قیمتی، کریستال، طلا، نقره، فلزات سنگین و آلیاژ های فلزی ساخته می شوند. همچنین ساعت های مارک دار از قطعات ریز دیگری نیز تشکیل شده اند که باعث می شود سنگین تر و محکم تر باشند. یک ساعت فیک فاقد این قطعات است؛ به همین دلیل به اندازه ساعت های اصلی سنگین، مستحکم و با دوام نخواهد بود. همیشه بین ساعت اصلی و فیک آن تفاوت قابل توجهی در وزن وجود دارد. ساعت های اصلی همیشه سنگین تر هستند.

  • مشخصات محصول

برای تشخیص ساعت اصل باید به مشخصات محصول نیز توجه کنید. قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، مشخصات ساعت برندی که قصد خریداری از آن را دارید با دقت در سایت رسمی خود برند و یا دیگر سایت های معتبر مطالعه کنید تا بهتر با محصول آشنا شوید. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد محصول داشته باشید، می توانید به راحتی در حین خرید، مشخصات ساعت ارائه شده توسط فروشنده را با مشخصات اصلی محصول مطابقت دهید و اصل یا فیک بودن آن را مشخص کنید.

به عنوان یک راهنمای خرید ساعت مچی اصل پیشنهاد می کنیم که در مورد لوگو ها، تمبر ها و طرح های تجاری برندی که قصد خرید از آن را دارید، مطالعه کنید. با این کار انتخاب دقیق تری خواهید داشت.

راهنمای تشخیص ساعت اصل

  • آرم ساعت

برای تشخیص ساعت اصل باید به دنبال تمبر های ساعت باشید. ساعت ساز های مطرح دنیا چندین مهر با عنوان تمبر در اطراف بدنه ساعت قرار می دهند. به دنبال این تمبر ها باشید و ببینید که آیا واقعا ساعتی که مد نظر دارید اصل است یا خیر؟ شما می توانید با جستجو کردن مدل ساعت مورد نظر خود در فضای مجازی، در مورد نوع تمبر یا آرم محصول مطلع شوید.

  • رویه کریستالی یاقوت کبود

راه بعدی برای تشخیص ساعت اصل دقت کردن به جنس شیشه روی صفحه ساعت است. بر روی تمامی ساعت های اصل یک صفحه کریستال یاقوت کبود وجود دارد. ساعت های فیک به جای صفحه کریستال یاقوت کبود از کریستال های معدنی یا رویه شیشه ای استفاده می کنند.

برای اینکه مطمئن شوید رویه ساعت یاقوت کبود اصل است یا خیر، می توانید از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. یاقوت کبود اصل باید در یک زاویه خاص رنگ بنفش داشته باشد. برای اثبات این موضوع ساعت را زیر نور در زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید و ببینید که آیا رنگ مایل به ارغوانی را مشاهده خواهید کرد یا خیر؟ علاوه بر این ها، یاقوت کبود کریستال درخشندگی زیادی دارد که حتی از چند قدم دور تر نیز می توان آن را تشخیص داد.

  • بند ساعت

آخرین راه برای تشخیص ساعت اصل، دقت به بند ساعت است. خرید بند ساعت های اصلی بهتر است زیرا انعطاف پذیری و دوام بسیار بالایی دارند. به همین دلیل قبل از خرید بررسی کنید و ببینید که آیا دستبند ساعت انعطاف پذیر است یا خیر.

نتیجه گیری

در صورتی که قصد خرید ساعت برند های مطرح را دارید، باید ابتدا با یک سری از ویژگی های ساعت های اصل آشنا شوید تا بتوانید ساعت اورجینال برند مورد نظر خود را تهیه کنید. هیچ گاه به ساعت هایی که بیش از حد ارزان هستند اعتماد نکنید؛ زیرا در اکثر اوقات تقلبی یا دست دوم هستند. علاوه بر این مورد، در این مقاله برخی از نکاتی که می توانید برای تشخیص ساعت اصل به کار ببرید را نیز نام بردیم تا با استفاده از آن ها بهترین ساعت را برای خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا