دسته‌بندی نشده

معرفی گرانترین ساعت های قدیمی

همان طور که می دانید عوامل متعددی می توانند در قیمت گذاری ساعت ها نقش داشته باشند. متریال و میزان ظرافت صرف شده برای تولید ساعت ها از جمله مهم ترین عواملی هستند که در قیمت آن ها تاثیر می گذارند. به همین دلیل ساعت هایی که با الماس ‌های ظریف تزئین شده ‌اند، ارزش بسیار زیادی دارند. دلیل دیگری که باعث بالا رفتن ارزش یک ساعت یا اکسسوری می شود، تاریخچه و داستان پشت آن است. امروزه اکثر اقلام ارزشمند در حراجی های بزرگ دنیا، داستان منحصر به فردی دارند که باعث شهرت و محبوبیت آن ها شده است. اگر به دنبال  گرانترین ساعت های قدیمی هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با گرانترین ساعت های قدیمی

گرانترین ساعت های قدیمی

همان طور که گفته شد، بیشتر اوقات ارزش واقعی ساعت ها و اکسسوری ها به انحصار و داستان پشت آن ها برمی گردد؛ به عنوان مثال ساعت کرنوگراف تقویم دائمی Patek Philippe 2499 جان لنون که همسرش، یوکو، در جشن تولد 40 سالگی به او هدیه داد، امروزه یکی از گرانترین ساعت های قدیمی جهان است که حداقل 4.5 میلیون دلار قیمت دارد. این ساعت پس از مرگ لنون به سرقت رفت؛ اما اکنون دوباره پیدا شده و در اختیار وکلای یک کلکسیونر ساعت ایتالیایی قرار دارد. درواقع شهرت و ارزش این ساعت به دلیل مالک اصلی و تاریخچه پشت آن است.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

همچنین برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

از جمله گرانترین ساعت های قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ساعت Patek Philippe Stainless Steel Ref. 5016A-010

این مدل تنها برای دوره ای کوتاه یعنی از سال 1993 تا 2011 تولید شد، اما به دلیل جنس خاص خود که استیل ضد زنگ بود، مجدد در سال 2015 برای نمایش در حراجی بزرگ Only Watch ساخته شد.

این ساعت زیبا شامل تکرار کننده دقیقه ای، مکانیزم توربیلون، تقویم دائمی و تاریخ رتروگراد می شود. صفحه آبی و زیبای ساعت Patek Philippe Stainless Steel که از مینای کرند فیولا ساخته شده، بسیار چشم نواز و خاص است.

2. ساعت Patek Philippe Dual-Crown Worldtime Ref. 2523 Eurasia

ساعت  زیبای Dual-Crown Worldtime یکی از گرانترین ساعت های قدیمی است که نقشه ای از اوراسیا در مرکز آن قرار دارد. تاریخچه ساخت این ساعت به سال 1955 و زمانی بر می گردد که عبور از مناطق زمانی چندان رایج نبود.

این ساعت فوق العاده در حراجی سال 2021 به عنوان یک اثر هنری زیبا با قیمت بسیار بالایی فروخته شد و در حال حاضر، در شرایط بسیار خوب و ویژه ای از آن نگهداری می شود.

3. ساعت Patek Philippe Gobbi Milan Heures Universelles Ref. 2523

این ساعت به دلیل طراحی خیره ‌کننده خود در لیست گرانترین ساعت های قدیمی، جایگاه خاصی دارد. در واقع ساعت Patek Philippe Gobbi Milan “Heures Universelles” Ref. 2523 تنها ساعتی است که امضای Patek Philippe و Gobbi، یک خرده ‌فروش ایتالیایی جواهرات و ساعت را دارد. عامل دیگری که این Worldtimer را به یکی از هفت ساعت ارزشمند جهان تبدیل کرده، قاب رزگلد 18 عیار و تاج های دوگانه آن است.

 ساعت های قدیمی

4. ساعت Patek Philippe Prince Mohammed Tewlik A. Toussou Ref. 1518

این مدل از Patek Philippe با ترکیب صفحه صورتی و قاب طلایی زرد رنگ خود، به صورت انحصاری تنها به تعداد 14 عدد در دنیا تولید شد.  ارزش این ساعت زمانی افزایش پیدا کرد که توسط شاهزاده مصر یعنی محمد توفیق، خریداری شد.

ساعت Prince Mohammed  نمونه دیگری از ساعت هایی است که زمانی به خانواده سلطنتی تعلق داشته است.

5. ساعت Patek Philippe Stainless Steel Ref. 1518

ساعت Patek Philippe Stainless Steel Ref. 1518 یکی دیگر از گرانترین ساعت های قدیمی است که در اواسط جنگ جهانی دوم تولید شد. این ساعت یکی از چهار ساعت فوق العاده و استثنایی است که از  فولاد ضد زنگ ساخته شده و ارزش بسیاری دارد.

درواقع اولین تقویم دائمی جهان، حرکت Valjoux و طراحی چشم نواز، متعلق به این ساعت مچی بوده و مدل ‌های بعدی Patek Philippe را تا به امروز تحت تأثیر خود قرار داده است.

6. ساعت Patek Philippe Henry Graves Supercomplication

ساعت‌های Patek Philippe Henry Graves Supercomplication که زمانی پیچیده‌ ترین ساعت ها در جهان بودند، در سال 1933 برای یک کلکسیونر آمریکایی مشهور به نام هنری گریوز جونیور تولید شدند. عدد گذاری این ساعت از یک تا 24 است که در زمان خود یک نوآوری خاص و ویژه محسوب می شد.

از ویژگی های دیگر این ساعت جیبی طلایی می توان به زنگ‌ های وست ‌مینستر، تقویم دائمی، نشان دهنده زمان طلوع و غروب خورشید و نقشه آسمانی نیویورک اشاره کرد.

ساعت خاص و زیبای گریوز در حراجی سال 1999 به قیمت 11 میلیون دلار فروخته شد و سپس در سال 2014 با قیمت بسیار بالا تری به حراج گذاشته شد و رکورد فروش خود را شکست.

گرانترین ساعت قدیمی

7. ساعت Patek Philippe Master Grand Master Chime Ref. 6300A-010

این ساعت متعلق به مجموعه Patek Philippe Grandmaster Chime است. Grandmaster Chime اولین بار در سال 2014 عرضه شد. این ساعت تنها مدل در نوع خود است که از فولاد ضد زنگ و فلز ساخته نشده و پیچیده ترین متریال ساخت ساعت را دارد.

این ساعت 20 ویژگی منحصر به فرد دارد که از جمله آن ها می توان به هشدار صوتی، تکرار کننده تاریخ، نمایشگر ماه و تقویم دائمی اشاره کرد.

برای داشتن هر یک از این 7 ساعت باید هزینه زیادی صرف کنید. هرچند اغلب کلکسیونر ها عادت به فروش گنجینه های خود ندارند؛ ولی می توانید امیدوار باشید که در حراجی بعدی ساعت مورد علاقه خود را پیدا کنید.

جمع بندی

هرچند ساعت‌ های جدید هر روز ساخته می ‌شوند، اما ساعت های قدیمی به این دلیل که کمیاب تر از بقیه هستند ارزش بیشتری پیدا می کنند. در مطلب بالا، شما را با تعدادی از گرانترین ساعت های قدیمی آشنا کردیم که علاوه بر متریال و ویژگی های خاص به دلیل تاریخچه و مالکان خود شهرت جهانی پیدا کرده اند. امروزه این ساعت ‌ها گنجینه ای واقعی برای مجموعه‌ دارانی هستند که می ‌خواهند هزینه های هنگفتی برای کلکسیون خود کنند. شما می توانید برای خرید ساعت از برند های قدیمی، کلاسیک و مطرح جهان به سایت فروشگاه تک ثانیه مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا