دسته‌بندی نشده

چگونه ساعت مچی را باز کنیم ؟

ساعت مچی یکی از رایج ترین اکسسوری هایی است که اکثر افراد به خصوص مردان از آن استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که ساعت های مچی دارند، این است که بعد از مدتی ایرادی پیدا می کنند یا نیاز است که باتری آن ها تعویض شود. خوشبختانه برای تعویض باتری یا تعمیر ساعت همیشه لازم نیست که به تعمیرکار مراجعه کنید. گاهی اوقات مشکل ساعت شما تنها با یک باز کرده ساده حل خواهد شد. در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چگونه باز کردن ساعت مچی را باز کنیم توضیح دهیم.

باز کردن ساعت مچی با توجه به مدل آن

مهم ترین نکته ای که در باز کردن ساعت مچی باید به آن توجه داشته باشید، این است که ساعت را بدون آسیب رساندن به آن باز کنید تا بتوانید بعد از تعویض باتری یا برطرف کردن عیب، دوباره از آن استفاده کنید (آشنایی با انواع کاور پشتی ساعت مچی).

یک چاقو یا تیغه نازک و ظریف و نگهدارنده قاب ساعت مهم ترین وسایلی هستند که شما برای باز کردن پشت ساعت به آن ها نیاز درید. هرچند که این تجهیزات چندان پیچیده نیستند، اما بدون کمک آن ها باز کردن ساعت و تعمیر آن کار دشواری خواهد بود.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

در پاسخ به اینکه چگونه ساعت مچی را باز کنیم باید بگوییم که ساعت مچی ها انواع گوناگونی دارند و برای باز کردن هر کدام از این انواع بهتر است که روش های خاص آن نوع را به کار بگیرید.

باز کردن پشت ساعت مچی پیچی

چگونه ساعت مچی را باز کنیم

ساعت های پشت پیچی را می توان به راحتی باز کرد؛ زیرا فرو رفتگی های کوچکی که در پشت ساعت وجود دارد به راحتی دیده می شود. درباره باز کردن ساعت مچی و تعویض باتری باید اشاره کنیم که برای ایمن انجام دادن این کار نیاز به یک نگهدارنده قاب ساعت و یک آچار قاب ساعت دارید. این تجهیزات بیشتر در تعمیرگاه های مخصوص ساعت وجود دارند. به همین دلیل اگر شما این تجهیزات را ندارید، لازم نیست که نگران باشید. برای باز کردن پشت ساعت های پشت پیچی دو راه ساده وجود دارد.

روش 1: استفاده از توپ پلاستیکی نرم

باز کردن ساعت مچی

در این روش نیاز به یک توپ پلاستیکی نرم و انعطاف پذیر دارید. توپ های پلاستیکی ضد استرس که نرم هستند، انتخاب خوبی محسوب می شوند. از انتخاب توپ های پلاستیکی که سطح سفت و سختی دارند اجتناب کنید.

چگونه ساعت مچی را باز کنیم ؟ برای پاسخ به این سوال قبل از اینکه ساعتتان آسیبی ببیند، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • مرحله اول: ابتدا ساعت را رو به پایین روی یک سطح نه چندان سخت که پشت آن را خراش نمی دهد قرار دهید. سطح چوبی و پلاستیکی انتخاب خوبی هستند؛ اما از انتخاب سطوح فلزی خودداری کنید.
  • مرحله دوم: توپ پلاستیکی خود را به پشت ساعت کمی فشار دهید. فشار را به تدریج زیادی کنید. سپس توپ را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پیچ های پشت ساعت باز شود.
  • مرحله سوم: برای نگه داشتن توپ در پشت ساعت، از ضربات نسبتا محکم و سریع استفاده کنید تا پشت ساعت شل شود. برای مجدد بستن پشت ساعت می توانید همین کار را در جهت عقربه های ساعت انجام دهید.

روش 2: استفاده از قیچی

برای اینکه بگوییم چگونه ساعت مچی را باز کنیم باید اشاره کنیم که امکان باز کردن آن بدون وسایل و تنها با یک قیچی ساده نیز وجود دارد. برای این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • مرحله اول: ابتدا ساعت را روی یک سطح محکم قرار دهید. می توانید یک حوله زیر ساعت قرار دهید تا از خراشیده شدن آن به سطوح جلوگیری شود.
  • مرحله دوم: در مرحله دوم باید انتهای تیغه قیچی را پشت ساعت قرار دهید و آن را در خلاف عقربه های ساعت به آرامی بچرخانید تا پیچ های پشت ساعت شل شوند.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه پشت ساعت به طور کامل شل شد، می توانید قاب پشتی را با دست بردارید.
  • مرحله چهارم: برای جا انداختن پشت ساعت کافی است مراحل بالا را در جهت عقربه های ساعت تکرار کنید تا پشت ساعت دوباره در جای خود محکم شود.

باز کردن پشت ساعت های ضربه ای (Snap-Back)

چگونه پشت ساعت مچی را باز کنی

تا اینجا در مورد اینکه چگونه ساعت مچی را باز کنیم توضیح دادیم. حال بهتر است که در مورد نحوه باز کردن ساعت های پشت ضربه ای توضیح دهیم. این نوع ساعت معمولا ارزان قیمت تر از ساعت های دیگر است و راحت تر باز می شود؛ زیرا نیازی به پیچ برای سفت شدن ندارد و آن را حتی با انگشت شست، ناخن یا تیغه های کوچک نیز می توان باز کرد.

برای اینکه بتوانید پشت این نوع ساعت ها را باز کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • مرحله اول: صفحه ساعت را رو به پایین در دستان خود نگه دارید تا بتوانید لولای ساعت را پیدا کنید. لولای این نوع ساعت ها معمولا یک فرو رفتگی کوچک در پشت ساعت دارد. بعد از پیدا کردن لولا باید از ناخن یا تیغه برای بلند کردن آن استفاده کنید. ساعت را محکم در دستان خود نگه دارید تا هنگام باز کردن از دستتان پرتاب نشود.
  • مرحله دوم: در مرحله دوم باید ناخن شست یا هر وسیله باریک دیگری را در فرورفتگی قرار دهید و فشاری رو به بالا وارد کنید تا پشت ساعت کامل از بدنه جدا شود. اگر ساعت بیش از حد سفت است و انگشت های شما نیروی کافی ندارند، می توانید از تیغه چاقو نیز کمک بگیرید.
  • مرحله سوم: برای گذاشتن قاب در جای خود کافی است که پشت ساعت را محکم در جای خود فشار دهید تا دوباره سفت شود.

جمع بندی

ساعت مچی از رایج ترین اکسسوری هایی است که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند. اما ساعت مچی نیز مانند دیگر وسیله ها ممکن است که خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. در این زمان معمولا باید پشت ساعت را باز کنید تا تعمیرات انجام شود. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم درمورد این که چگونه پشت ساعت مچی را باز کنیم توضیح دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا