دسته‌بندی نشده

روش تنظیم ساعت دیجیتال

امروزه بهترین ساعت دیجیتال طرفداران بسیاری دارند؛ زیرا علاوه بر نشان دادن زمان در یک نگاه، شیک و جذاب هستند. از آنجایی که اکثر ساعت های دیجیتال چندین دکمه دارند، تنظیم کردن آن ها می تواند کمی پیچیده باشد. دستورالعمل تنظیم هر ساعت معمولا با توجه به سبک و برند آن متفاوت است. در صورت دانستن یک روال کلی می توانید به راحتی از عهده این کار برآیید. برای یادگیری تنظیم ساعت مچی خود، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ما به شما خواهیم گفت که هر یک از دکمه ها چه کاربردی دارند و چگونه باید از آن ها استفاده کنید.

اگر به دنبال ساعت مچی جدید با قیمت بسیار مناسب هستید، ساعت های باکیفیت تخفیف خورده امروز ما را مشاهده کنید: قیمت ساعت مچی مردانهقیمت ساعت مچی زنانه

مراحل تنظیم ساعت دیجیتال

تنظیم ساعت دیجیتال

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

همانطور که گفته شد، ساعت های دیجیتال امروزه طرفداران بسیاری دارند؛ زیرا با یک نگاه می توانید از زمان دقیق آگاه شوید. علاوه بر این، یک اکسسوری جذاب برای تکمیل تیپ و استایل شما هستند.

برای تنظیم این مدل ساعت ها باید مراحل مختلفی را طی کنید که در ادامه به طور کامل و دقیق در مورد آن ها صحبت کرده ایم.

1. تنظیم زمان در ساعت مچی دیجیتال

اولین قدم برای تنظیم ساعت مچی دیجیتال بررسی دقیق بدنه آن و پیدا کردن دکمه تنظیمات است. این دکمه در اکثر ساعت های دیجیتال معمولا در کناره های ساعت تعبیه می شود و به آن دکمه Time Mode گفته می شود. زمانی که دکمه Time Mode را فشار دهید، وارد تنظیمات زمان خواهید شد و زمان روی نمایشگر شروع به چشمک زدن خواهد کرد. هر بار که این دکمه را لمس کنید می توانید ثانیه، دقیقه و ساعت را تنظیم کنید.

این گزینه نه تنها برای تغییر زمان به شما کمک می کند، بلکه با استفاده از آن می توانید تقویم، زنگ هشدار و حتی کرنوگراف ساعت خود را نیز تنظیم کنید. در ادامه روش تنظیم هر یک را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

ساعت مچی دیجیتال

2. تنظیم تاریخ در ساعت مچی دیجیتال

برای تنظیم تاریخ در ساعت دیجیتال، درست مانند مرحله قبل که زمان را تنظیم کردید، باید دکمه “Mode” را دوباره فشار دهید تا به قسمت تنظیم تقویم ساعت برسید. در این حالت، تاریخ نشان داده شده بر روی صفحه به حالت چشمک زن در می آید و می توانید به راحتی اعداد آن را تغییر دهید تا به تاریخ مورد نظر خود برسید.

خاطرتان باشد برای تغییر روز، ماه و سال باید مجدد از دکمه “Mode” استفاده کنید. بعد از تنظیم تاریخ، دوباره دکمه “Mode” را فشار دهید تا تغییرات ایجاد شده ذخیره و تاریخ مورد نظر بر روی صفحه ساعت نمایان شود.

3. تنظیم کردن زنگ هشدار در ساعت دیجیتال

اگر هنگام تنظیم ساعت مچی دیجیتالی ، تمایل دارید یک زنگ هشدار نیز برای خود فعال کنید، می توانید این کار را با دو بار فشار دادن دکمه “Mode” و انتخاب ترکیبی از دکمه های دیگر که در هر برندی متفاوت است، انجام دهید.

یادگرفتن این کار در ابتدا کمی پیچیده به نظر می رسد؛ اما با مراجعه به دفترچه راهنمای ساعت خود مطمئنا می توانید به راحتی آن را انجام دهید.

4. تنظیم ویژگی های اضافی

در اکثر مواقع وقتی وارد منوی تنظیم ساعت مچی دیجیتال می شوید، علاوه بر زمان و تاریخ به ویژگی های دیگری نیز دسترسی پیدا خواهید کرد؛ به عنوان مثال با فشردن و ترکیب کردن چند دکمه می توانید کرنومتر ساعت دیجیتال خود را تنظیم کنید.

برای دست یافتن به این دستورالعمل ‌ها و نحوه تنظیم ویژگی‌ های مختلف ساعت دیجیتال خود، باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید؛ زیرا معمولا این تنظیمات در برند های مختلف، متفاوت است. به طور کلی، می توانید به طور مکرر دکمه “Mode”را فشار دهید تا عملکرد مورد نظر خود را پیدا و آن را تنظیم کنید.

برخی از مدل های ساعت دیجیتال ویژگی نور پس زمینه دارند که می توان آن را با فشردن دکمه “Light” فعال کرد. این ویژگی، دیدن صفحه ساعت در شرایط کم نور را راحت تر می کند.

مشکلات احتمالی تنظیم ساعت دیجیتالی

چگونه ساعت دیجیتالی را تنظیم کنیم

در قسمت قبل نحوه تنظیم عملکرد های اصلی ساعت مچی دیجیتال از جمله زمان، تاریخ و زنگ هشدار را یاد گرفتیم.

برخی از کاربران هنگام تنظیم ساعت مچی دیجیتال خود با مشکلاتی روبرو می شوند که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

1. دکمه های مخفی

اگر ساعت ضد آب داشته باشید، احتمالا دکمه تغییر تنظیمات آن به صورت مخفی است. این الگوی طراحی، نفوذ آب به داخل ساعت را سخت می کند. البته بسیاری از مدل هایی که ضد آب هم نیستند برای زیبایی بیشتر از این سبک دکمه استفاده می کنند.

به کمک یک خودکار یا جسم تیز می توانید به راحتی به دکمه های فرورفته و توکار دسترسی پیدا کنید و وارد منوی تنظیمات شوید. اگر می خواهید از یک جسم تیز استفاده کنید، مراقب باشید به ساعت آسیبی وارد نشود.

2. عمل نکردن دکمه ها

تنظیم ساعت مچی دیجیتالی قدیمی ممکن است نسبت به مدل های جدید، کمی سخت تر باشد. در اکثر ساعت های قدیمی، احتمال اینکه دکمه تنظیمات به اندازه کافی حساس نباشد زیاد است. علاوه بر این، در اکثر مواقع به علت نفوذ گرد و غبار به شیار های ساعت، عملکرد آن ضعیف می شود. در این صورت باید دکمه را کمی بیشتر از حد معمول فشار دهید تا به منوی تنظیمات دست پیدا کنید.

برخی از گران ترین ساعت های قدیمی هم طوری طراحی شده اند که باید برای کار کردن دکمه تنظیمات، آن را محکم فشار دهید.

جمع بندی

تنظیم ساعت مچی دیجیتال کار چندان سختی نیست و با داشتن اطلاعات کامل در مورد مدل و برند ساعت خود می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. هر چند در این مقاله سعی کردیم تنظیمات کلی این مدل از ساعت ها را به شما آموزش دهیم، بسیاری از برند های ساعت دیجیتال دفترچه راهنما هر مدل را در وب سایت رسمی خود قرار می دهند. می توانید به راحتی مدل ساعت خود را جستجو و دفترچه راهنمای آن را دانلود کنید یا برای گرفتن جواب سوالات خود با پشتیبانی تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا