دسته‌بندی نشده

ترمیم رنگ ساعت مچی از چه راه هایی امکان پذیر است؟

هر چقدر هم که ساعت مچی باکیفیتی داشته باشید، با گذر زمان ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شود. یکی از مشکلات رایج، از بین رفتن رنگ اولیه ساعت مچی است. البته در این صورت نیز شما می توانید رنگ آن را ترمیم کنید و برای این کار باید با نحوه ترمیم رنگ ساعت آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه ترمیم رنگ ساعت مچی و نکات مرتبط در این زمینه توضیح دهیم.

ترمیم رنگ ساعت مچی

ترمیم رنگ ساعت مچی

وسایل مورد نیاز

  • لاک ناخن یا رنگ میناکاری
  • برس های رنگی
  • تینر رنگ
  • دستکش یک بار مصرف
  • کاغذ باطله

هشدار : اگر از رنگ میناکاری استفاده می کنید، دقت داشته باشید که این رنگ می تواند سطوح را لکه دار کند و پاک کردن آن نیز حتی با تینر بسیار دشوار است. به همین دلیل مطمئن شوید که قبل از انجام کار محیط را آماده کرده اید و دست و لباس های خود را پوشانده اید.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

  • قدم اول

برای ترمیم رنگ ساعت مچی ابتدا باید ساعت را به خوبی تمیز کنید. اگر ساعت ضد آب است، می توانید از اسکراب یا آب صابون به همراه یک مسواک قدیمی استفاده کنید. قبل از اعمال رنگ روی ساعت اجازه دهید تا ساعت اول خوب خشک شود.

  • قدم دوم

قدم دوم رنگ آمیزی است. چند لایه نازک رنگ میناکاری یا لاک ناخن را روی ساعت بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. با این کار از ایجاد موج های رنگی جلوگیری می شود.

  • قدم سوم

قدم سوم منتظر ماندن برای خشک شدن رنگ روی ساعت است. برای ترمیم رنگ ساعت مچی بهتر است اجازه دهید یک شب کامل در محیطی خشک باقی بماند تا رنگ روی آن کامل خشک شود. زیرا اگر هنگامی که رنگ میناکاری به خوبی خشک نشده است به آن دست بنزید، آثار نامطلوب انگشت روی آن باقی خواهد ماند. اگر لایه های رنگ ضخیمی اعمال کرده اید، مدت بیشتری طول می کشد تا کاملا خشک شود.

آیا ساعت های استیل به رنگ آمیزی نیاز دارند؟

در استیل و دیگر فولاد های ضد زنگ اکسید کروم به کار رفته است که باعث می شود از خوردگی و زنگ زدن فلز جلوگیری شود. در نتیجه ترمیم رنگ ساعت مچی ضد زنگ کار چندان درستی نیست. زیرا این رنگ آمیزی باعث می شود که ساعت در معرض اکسیژن قرار بگیرد، نمک و دیگر آلاینده ها وارد آن شوند و درجه و ضد زنگ بودن آن را پایین بیاورند.

ترمیم رنگ ساعت با پودر های مخصوص

ترمیم رنگ ساعت با پودر های مخصوص

اگر به ساعت ها علاقه مند باشید و کمی درمورد آن ها تحقیق کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که مدل های فولاد ضد زنگ با روکش مشکی در حال حاضر محبوب ترین نوع ساعت مچی مردانه هستند. اما خبر بد این که اصطکاک روزمره می تواند پوشش رنگی زیبای ساعت را از بین ببرد.

برای ترمیم رنگ ساعت مچی احتمالا اولین ایده ای که به ذهن افراد می رسد، ترمیم رنگ در خانه یا بردن آن به ساعت سازی ها است. تعمیرگاه ها برای ترمیم معمولا رنگ ساعت را جلا می دهند و با رنگ های براق آن را ترمیم می کنند.

امروزه پوشش هایی پودری تولید شده اند که می توانند رنگ ساعت ها را به رنگ روز اولشان برگردانند. استفاده از پودر های پوششی یکی از راه های حل جدیدی است که برای ترمیم می توان از آن ها بهره برد.

نکاتی برای مراقبت از ساعت

تغییر رنگ ساعت مچی

اگر می خواهید تا حد امکان به ترمیم رنگ نیاز پیدا نکنید باید در نگهداری از ساعت مچی خود به یک سری نکات مهم توجه کنید. عوامل مختلفی مانند خاک، رطوبت، گرد و غبار و اشعه ماورا بنفش می توانند به آرامی و در طول زمان، ظاهر و رنگ ساعت را تغییر دهند. اما اگر به یک سری نکات در این زمینه پایبند باشید، می توانید عمر ساعت خود را افزایش دهید و کمتر به تعمیر و ترمیم رنگ ساعت مچی احتیاج پیدا کنید.

  • تمیز کردن مداوم

برای سالم نگه داشتن ساعت تمیز کردن مداوم آن ضروری است. هیچ گاه اجازه ندهید که کثیفی، گرد و غبار و رطوبت بر ساعت شما باقی بمانند. برای تمیز کردن ساعت به ماده پاک کننده خاصی نیاز ندارید و این کار تنها با یک پارچه نرم امکان پذیر است. پارچه نرم می تواند بیشتر آلودگی ها را از بین ببرد؛ اما اگر آلودگی ها بین نرفتند، می توانید ساعت را در محلول صابون آغشته کنید و سپس آن را به آرامی با پارچه نرم تمیز کنید. برای این کار از آب ولرم استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است اختلالاتی در عملکرد ساعتتان ایجاد شود.

  • خودداری از قرار دادن ساعت زیر نور آفتاب

بسیاری از افراد پس از تمیز کردن، ساعت را زیر نور آب قرار می دهند تا سریع تر خشک شود. این بزرگ ترین اشتباهی است که می توانید در نگهداری از ساعت مرتکب شوید. زیرا اشعه خورشید نه تنها بر رنگ ساعت تاثیر منفی می گذارد، بلکه باتری آن را نیز از بین می برد. از این رو برای این که نیازی به ترمیم رنگ ساعت مچی نداشته باشید، به هیچ عنوان آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

علاوه بر نور خورشید عوامل دیگری نیز هستند که بی توجهی به آن ها احتمال خراب شدن ساعت را بالا می برد. برای مثال قرار دادن ساعت در نزدیکی آهن ربا بر زمان بندی ساعت تاثیر منفی می گذارد.

برای مشاهده انواع ساعت مچی مردانه و ساعت مچی زنانه موجود در تخفیف ویژه، میتوانید روی هر لینک کلیک کنید.

جمع بندی

یک ساعت مچی باکیفیت در برابر عوامل محیطی مخرب مقاومت بالایی دارد؛ اما درست مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار مشکل شود. یکی از مشکلاتی که با گذر زمان در ساعت مچی ها نمایان می شود، از بین رفتن رنگ آن ها است. در این زمان برای تعمیر ساعت می توان روش ترمیم رنگ ساعت مچی را امتحان کرد. در این مقاله درمورد این که چگونه می توانید رنگ ساعت مچی خود را ترمیم کنید توضیح دادیم. همچنین ذکر کردیم که آیا ساعت های استیل را هم می توان ترمیم کرد یا خیر. در آخر نیز نکاتی را بررسی کردیم که در افزایش عمر ساعت مچی تان بسیار موثر واقع می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا