دسته‌بندی نشده

ساعت طبیعت گردی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ساعت ها مدل های گوناگونی دارند و هر کدام از آن ها با توجه به یک سری نیاز ها طراحی شده اند. اگر قصد گردش و رفتن به طبیعت را دارید، بهترین انتخاب برای شما طبیعتا ساعت های طبیعت گردی خواهند بود. هر ساعتی را می توان برای طبیعت گردی انتخاب کرد؛ اما استفاده از ساعت های مخصوصی که برای این هدف طراحی شده اند، می تواند تجربه بهتری را برای شما به رقم بزند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر درمورد این که یک ساعت طبیعت گردی چه ویژگی هایی دارد، مطالبی بیان کنیم.

ویژگی های ساعت طبیعت گردی

  • سیستم ناوبری

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی ای که یک ساعت مخصوص طبیعت گردی باید داشته باشد، سیستم ناوبری است. دریافت سیگنال GPS همیشه آسان نیست؛ زیرا موقعیت فیزیکی شما می تواند بر اتصال به ماهواره های ناوبری تاثیر بگذارد. برای مثال پیاده روی در یک جنگل بزرگ یا دیگر مکان های دور از دسترس، ممکن است اتصالتان را به GPS مختل کند.

در نتیجه حین انتخاب ساعت طبیعت گردی مناسب باید توجه کنید که سیگنال GPS قوی برای ردیابی و جهت یابی داشته باشد. این ویژگی در فهرست ویژگی های مورد نظر شما برای خرید ساعت مردانه یا خرید ساعت زنانه باید در صدر قرار گیرد. علاوه بر ردیابی به کمک GPS می توانید اطلاعات مفیدی را مانند مسافتی که پیاده روی کرده اید، مدت زمان پیاده روی و تغییرات در ارتفاع، ثبت کنید.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

ساعت طبیعت گردی

  • ارتفاع سنج

اگر برای طبیعت گردی معمولا به کوه می روید، ارتفاع سنج ساعت برایتان ضروری است. اگر بدانید در چه ارتفاعی از سطح زمین هستید، خیلی راحت می توانید بفهمید که در کجای نقشه کوه قرار دارید. ساعت طبیعت گردی ای که ارتفاع سنج ندارد نیز می تواند موقعیت شما را به صورت تقریبی به کمک GPS تخمین بزند؛ اما ساعت دارای ارتفاع سنج، بسیار دقیق تر از مختصات داده های GPS عمل می کند.

  • فشار سنج

فشار سنج همان طور که از نامش نیز پیداست میزان و تغییرات فشار هوا را اندازه گیری می کند. این ویژگی می تواند برای پیش بینی وضع هوا بسیار مفید باشد. برای مثال به کمک آن طوفان ها را پیش از وقوع تشخیص داد. ساعت طبیعت گردی ای که فشار سنج معمولی دارد، از خوانش های جوی استفاده می کند و اطلاعات وضعیت آب و هوا را به شما می دهد. ساعت های پیشرفته تر حتی می توانند تغییرات فشار هوا را در ساعات آینده با استفاده از زنگ هشداری که دارند، به شما اطلاع دهند. این ویژگی می تواند برای بیشتر طبیعت گردان و ماجراجویان سودمند باشد. از این رو لازم است زمان خرید ساعت مخصوص طبیعت گردی به داشتن فشار سنج نیز دقت کنید.

  • قطب نما

تقریبا تمام ساعت هایی که دارای GPS هستند، در کنار خود قطب نمای دیجیتال نیز دارند که می توانید از آن ها برای پیدا کردن مسیر رفت و آمد آسان تر استفاده کنید. البته مسئله ای که در هنگام انتخاب ساعت طبیعت گردی باید در نظر بگیرید این است که آیا قطب نمای دو بعدی یا سه بعدی دارد.

مدل های دو بعدی برای تشخیص جهت حتما باید به صورت افقی نگه داشته شوند؛ در حالی که قطب نما های سه بعدی می توانند در هر حالتی جهت را به درستی نشان دهند. البته خاطرتان باشد که قطب نما های ساعت به اندازه قطب نما های صفحه پایه دقیق نیستند و ممکن است که هنگام هماهنگ کردن جهت ها با نقشه کمی به مشکل بخورید.

در هر صورت ساعت شما باید قطب نما داشته باشد؛ زیرا کار کردن با قطب نما های قدیمی ممکن است برای افرادی که تا به حال از آن ها استفاده نکرده اند، کمی سخت باشد.

قطب نما

  • مانتیور نشان دهنده ضربان قلب

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که ساعت مخصوص طبیعت گردی باید داشته باشد، اندازه گیری نبض است. این ساعت باید بتواند ضربان قلب شما را به صورت 24 ساعته اندازه گیری کند. به کمک این ویژگی در می یابید که میزان فعالیت شما چه زمانی بیشتر و چه زمانی کمتر بوده است.

هنگامی که ضربان قلب شما بالا می رود، به این معنی است که فعالیت شما شدید تر شده است. این ویژگی برای طبیعت گردان و برای کوهنوردان مفید است؛ زیرا می توانند متوجه شوند چه زمانی ضربان قلبشان بیش از اندازه بالا رفته است و نیاز دارند که استراحت کنند.

  • عمر باتری

عمر باتری ساعت مچی یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که قبل از خرید ساعت طبیعت گردی باید به آن دقت داشته باشید. طبیعت گردی زمان زیادی از شما می گیرد و ساعت نیز در تمام طول راه باید روشن باشد تا بتوانید از ویژگی های آن استفاده کنید؛ بنابراین حتما باید سراغ ساعت هایی بروید که عمر باتری طولانی ای دارند.

البته برای افزایش عمر باتری ساعت خود می توانید کار های مختلفی انجام دهید. برای مثال GPS قابلیتی است که روشن بودن آن باتری بسیار زیادی مصرف می کند. اگر به GPS نیاز ندارید، می توانید آن را غیر فعال کنید تا بیهوده باتری تان هدر نرود.

ویژگی های دیگر ساعت نیز معمولا قابل خاموش شدن هستند تا عمر باتری حفظ شود. سعی کنید تمام ویژگی های غیر ضروری را که به آن ها نیازی ندارید، خاموش کنید.

عمر باتری

  • مقاومت در برابر آب

ساعت های طبیعت گردی به چند دلیل باید خاصیت ضد آب بودن را داشته باشند. برای مثال هنگام بارش شدید باران یا شستن دست ها ممکن است آسیب ببینند. البته داشتن این ویژگی به این معنا نیست که می توانید ازشان در زیر دوش حمام یا هنگام شنا کردن در اعماق آب استفاده کنید. درجه مقاومت ساعت ها در برابر آب با یکدیگر متفاوت است و برای استفاده در استخر باید ساعت هایی را بخرید که تا عمق 100 متر آسیبی نمی بینند و ساعت شنا نام دارند.

جمع بندی

اگر قصد طبیعت گردی دارید، داشتن یک ساعت مخصوص طبیعت گردی می تواند خیلی به شما کمک کند. چراکه دارای ویژگی های مختلفی است که می تواند گردش در طبیعت را برای شما آسان تر کند. برخی از این ویژگی ها شامل GPS، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما و مانیتور نشان دهنده ضربان قلب می شود که همگی باید در یک ساعت طبیعت گردی موجود باشند. در این مطلب این ویژگی ها را نام بردیم و هر یک را توضیح دادیم تا به شما هنگام خرید این گونه ساعت ها کمکی کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا