دسته‌بندی نشده

هرآنچه برای آموزش تنظیم ساعت دیجیتال باید بدانید!

ساعت های دیجیتال درست مانند هر ساعت دیگری می توانند زمان را به صورت دقیق به شما نشان دهند. اما چیزی که ساعت های دیجیتال را متمایز از دیگر ساعت ها می کند، ویژگی های اضافی مانند زنگ هشدار، کرنوگراف و یک سری قابلیت های دیگر است. برای اینکه بهتر با این ساعت ها آشنا شوید و بتوانید از قابلیت های یک بهترین ساعت دیجیتال استفاده کنید، ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله آموزش تنظیم ساعت دیجیتال قرار داده شده است.

آموزش تنظیم ساعت دیجیتال

آموزش تنظیم ساعت دیجیتال

  •  استفاده از دکمه mode

با فشار دادن دکمه mode می توانید به قسمت های مختلف ساعت خود دسترسی داشته باشید. دکمه mode معمولا در قسمت پایین سمت چپ ساعت دیجیتال قرار می گیرد. اکثر ساعت های دیجیتال چهار دکمه دارند؛ اما در صورتی که ساعت شما از طراحی متفاوتی بهره می برد، می توانید از دفترچه راهنمای ساعت خود استفاده کنید تا دکمه mode را در ساعت پیدا کنید.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

با فشار دادن دکمه mode می توانید به قسمت ها و ویژگی های مختلف ساعت خود مانند منطقه زمانی، هشدار روزانه و کورنوگراف دسترسی پیدا کنید. در آموزش تنظیم ساعت دیجیتال باید بگوییم که برخی از ساعت ها ممکن است که حالت های اضافی داشته باشند؛ اما مطمئن باشید که در اکثر اوقات به همین سه ویژگی نیاز خواهید داشت.

  •  استفاده از دکمه های start/stop و reset/split

برای اینکه بتوانید در ساعت خود آلارمی تنظیم کنید، باید از دکمه شروع/توقف استفاده کنید. برای تنظیم زمان آلارم ساعت دیجیتال خود نیز لازم است از دکمه تقسیم/بازنشانی یا همان reset/split  استفاده کنید. در آموزش تنظیم ساعت دیجیتال باید بگوییم که یک ساعت دیجیتال استاندارد چهار دکمه دارد که این دکمه ها در بالا سمت راست و پایین سمت راست ساعت وجود دارند. در صورتی که این دکمه ها را در این قسمت ها پیدا نکردید یا تعداد دکمه های بیشتری در ساعت وجود دارد، لازم است که دفترچه راهنمای ساعت خود را مجددا بررسی کنید یا اگر می توانید خودتان با تکرار و آزمایش، کاربرد دکمه ها را پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید زنگ هشدار ساعت خود را تنظیم کنید، باید چندین بار دکمه mode را فشار دهید تا به حالت مناسب برای تنظیم هشدار بروید. در اکثر ساعت های دیجیتال دکمه شروع/توقف زمان هشدار را تنظیم می کند و دکمه reset/split نیز مقدار را تغییر می دهد.

ساعت دیجیتال

  •  تنظیم زمان و تاریخ

یکی از مهم ترین مواردی که در آموزش تنظیم ساعت دیجیتال باید به آن اشاره کرد، نحوه تنظیم کردن زمان و تاریخ است. درست مانند تنظیم های قبلی برای اینکه بتوانید زمان و تاریخ ساعت خود را تغییر دهید باید دکمه mode را چند دفعه فشار دهید تا صفحه نمایش زمان و تاریخ را نمایش دهد. آن را انتخاب و دوباره دکمه را چندین بار فشار دهید تا ارقام زمان در ساعت شروع به چشمک زدن کنند. البته باید در آموزش تنظیم ساعت دیجیتال اشاره کنیم که در برخی از مدل های ساعت برای دسترسی به این قسمت ممکن است که فشار دادن دکمه پایین ساعت لازم باشد.

برای تنظیم زمان ساعت مانند قسمت قبلی از دکمه های start/stop و reset/split استفاده کنید تا بتوانید ساعت دیجیتال را روی ساعت و دقیقه صیحیح تنظیم کنید.

برای تنظیم تاریخ نیز لازم است تا دوباره دکمه mode را فشار دهید یا از دکمه reset/split برای جلو رفتن به صفحه مربوط به تاریخ استفاده کنید. برای تنظیم روز و ماه ساعت دوباره از دکمه های reset/split و start/stop استفاده کنید. بعد از تنظیم زمان و تاریخ صحیح در ساعت خود کافی است که دکمه mode را فشار دهید تا زمان و تاریخ تنظیم شده ذخیره شود. البته در آموزش تنظیم ساعت دیجیتال باید اشاره کرد که بسته به مدل ساعت ممکن است دکمه split/reset کار ذخیره را انجام دهد.

  •  تنظیم هشدار روزانه

یکی از بهترین ویژگی های ساعت های دیجیتال قابلیت تنظیم هشدار روزانه است. برای تنظیم هشدار روزانه کافی است تا دوباره دکمه mode را فشار دهید تا با صفحه ای که بر روی آن AL نوشته است مواجه شوید. البته برای برخی از مدل ها ممکن است که برای دسترسی مستقیم به بخش تنظیم هشدار روزانه از دکمه reset/split که معمولا در پایین سمت راست ساعت قرار دارد استفاده کنید. بعد از اینکه به بخش تنظیم هشدار رسیدید باید دکمه مناسب را فشار دهید یا چند ثانیه نگه دارید تا زمان زنگ ساعت شروع به چشمک زدن کند. در این زمان می توان هشدار را تنظیم کرد.

تنظیم هشدار

از دکمه های start/stop و reset/split برای تنظیم زمان صحیح هشدار روزانه خود استفاده کنید. وقتی زمان مناسب را تنظیم کردید، باید دوباره دکمه ای را که در ابتدا برای انتقال به صفحه هشدار از آن استفاده کرده بودید، بفشارید تا تنظیمات تایید و ذخیره شوند. در آموزش تنظیم ساعت دیجیتال باید اشاره کرد که بعد از انجام این کار هشدار در زمان مشخص شده هر 24 ساعت یکبار تکرار خواهد شد مگر اینکه آن را غیر فعال یا هر بار که به صدا در می آید بی صدا کنید.

  •  تنظیم هشدار یکباره

در صورتی که نمی خواهید هشدار به صورت روزانه به صدا در بیاید، کافی است تا دوباره طبق مراحل قبل پیش بروید. اما این دفعه به جای صفحه AL باید صفحه  DAرا انتخاب کنید. دکمه مناسب را فشار دهید تا دوباره وارد صفحه مورد نظر شوید و دوباره دکمه مناسب را نگه دارید یا فشار دهید تا ارقام شروع به چشمک زدن کنند. بعد آن زمان را با دکمه های reset/split تنظیم کنید و با تایید آن یک هشدار یکباره برای خود تنظیم کنید.

نتیجه گیری

ساعت های دیجیتال ساعت های مفیدی هستند که یک سری قابلیت های اضافی از جمله زنگ هشدار و کرونوگراف را به مصرف کنندگان خود ارائه می دهند. برای اینکه بتوانید از این قابلیت ها استفاده کنید، باید بلد باشید که چگونه می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. در مقاله آموزش تنظیم ساعت دیجیتال سعی کردیم تا قابلیت های مختلف ساعت دیجیتال را نام ببریم و نحوه استفاده از آن ها را توضیح دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا