دسته‌بندی نشده

تعمیر ساعت رولکس

هر ساعتی که خریداری کنید، بعد از مدتی به تعمیر یا سرویس دهی نیاز خواهد داشت. حتی اگر ساعتی که خریداری کرده اید از برند معتبری مانند رولکس باشد. ساعت ها عمری بسیار طولانی دارند و به سادگی خراب نمی شوند. اما در صورت بروز حادثه برای ساعت و خرابی آن، لازم است که ساعت خود را به کمک یک تعمیرکار حرفه ای ساعت تعمیر کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد تمامی نکاتی که لازم است در رابطه با تعمیر ساعت رولکس بدانید، توضیح دهیم.

چرا ساعت های رولکس خراب می شوند؟

تمامی ساعت های برند رولکس با کیفیت بالا و به صورت دست ساز ساخته می شوند. به همین دلیل دوام بسیار بالایی دارند و می توانند تا آخر عمر برای شما دوام بیاورند. اما اگر هم ساعت رولکس شما خراب شد، نباید نگران شوید؛ زیرا ساعت ها نیز مانند هر وسیله مکانیکی دیگر ممکن است به دلیل فرسودگی خراب شوند.

هر چه از عمر ساعت بیشتر بگذرد، امکان خرابی آن نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل به غیر از تعمیر ساعت رولکس خوب است که هر چند وقت یک بار برای انجام سرویس هایی مانند تمیز کردن ساعت یا تعویض باند آن به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,267,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L

به طور کلی امکان خرابی مکانیسم داخلی ساعت های رولکس کم است. اما خرابی قطعات بیرونی ساعت مانند تاج سیم پیچ، تیغه ها و قاب با گذر زمان طبیعی است. حتی گاهی اوقات ممکن است که به تعویض برخی از قطعات مانند بند ساعت نیاز داشته باشید.

خبر خوبی که وجود دارد این است که هزینه تعمیر ساعت رولکس در صورتی که مشکل فاجعه باری برای ساعت رخ نداده باشد، در اکثر اوقات چندان زیاد نیست.

متداول ترین تعمیرات ساعت های رولکس

تعمیر ساعت رولکس

همان طور که توضیح داده شد، برای افزایش طول عمر ساعت مچی خود بسیار مهم است که از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. در ادامه، برخی از رایج ترین خرابی ها و تعمیراتی که ساعت های رولکس به آن نیاز دارند را نام خواهیم برد.

  • سرویس کامل

رایج ترین نوع تعمیر ساعت های رولکس سرویس دهی کامل است. سرویس دهی کامل همان طور که از نامش پیدا است شامل همه چیز می شود. از تمیز کردن عمیق صفحه کریستالی گرفته تا سفت کردن مکانیسم های داخلی ساعت که همگی برای افزایش طول عمر ساعت ضروری هستند. درمورد تعمیر ساعت رولکس باید بدانید که سرویس دهی کامل ساعت زمان بر است؛ اما قطعا ارزش صبر کردن را دارد.

بسیاری از اوقات می توانید ساعت خود را از طریق پست برای تعمیرکاران بفرستید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید. حتی اگر ساعت شما دچار خرابی نشده باشد، گاهی اوقات سرویس دهی کامل برای ساعت ضروری است. برای رفع مشکلات جزئی و همچنین ریشه یابی برای جلوگیری از بروز مشکلات بزرگ تر، سرویس کامل اجباری است.

تعمیر رولکس

  • تعمیر بند خراب شده

معمولا یکی از قسمت های رایجی که در ساعت ها خراب می شود، بند است. تعمیر ساعت رولکس توسط تعمیرکار برای بند های ساعت چندان ضروری نیست؛ زیرا بند های ساعت ها همیشه به نوعی ساخته می شوند که بتوان تنها با خریدن یک بند جدید آن را در خانه جایگزین کرد. اگر یک بند برای شما از ارزش خاصی برخوردار است و نمی خواهید آن را دور بیندازید، می توانید از یک تعمیرکار برای تعمیر بند ساعت خود کمک بگیرید. گاهی اوقات ممکن است پین هایی که بند ساعت را به ساعت متصل می کنند، خراب شده باشند. تعویض پین های بند پیچیده تر از آن است که بتوان آن را در خانه انجام داد؛ اما یک تعمیرکار با استفاده از وسایل مخصوص به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. تعمیر بند ساعت معمولا چندان هزینه بر نیست.

  • تعمیر یا عوض کردن تاج سیم پیچ ساعت

برای تعمیر ساعت رولکس گاهی اوقات ممکن است که به تعویض یا تعمیر تایج سیم پیچ ساعت نیاز داشته باشید. تاج در واقع یک قطعه در قسمت کناری ساعت است که به شما امکان می دهد زمان و تاریخ ساعت را تنظیم کنید. همچنین به ضد آب بودن ساعت نیز کمک می کند. در صورتی که این قطعه خراب شود، معمولا باید با یک قطعه جدید جایگزین شود و امکان تعمیر آن وجود ندارد.

  • جایگزین کردن کرسیتال یاقوت کبود

در تعمیر ساعت رولکس گاهی اوقات ممکن است که نیاز داشته باشید کریستال یاقوت کبود ساعت را جایگزین کنید. کریستال یاقوت کبود در صورتی که از عمر ساعت مدت زمان خیلی زیادی گذشته باشد و تا به حال کریستال آن تعویض نشده باشد، نیاز به تعویض خواهد داشت.

اگر خراش یا گود هایی را در ساعت تشخیص دادید، حتما قبل از اینکه پودر شیشه وارد مکانیزم حساس ساعت شود، برای تعویض آن اقدام کنید. در صورتی که پودر شیشه وارد مکانیزم ساعت شود، ممکن است که ساعت شما با مشکلات بزرگ تری رو به رو شود.

چرا تعمیر ساعت رولکس نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود؟

تعمیرکاران رولکس

گاهی اوقات ممکن است که هزینه تعمیر ساعت رولکس کمی زیاد باشد. در این زمان ممکن است که وسوسه شوید ساعت را خودتان یا توسط افراد غیر متخصص با هزینه کمتر تعمیر کنید. باید این را بدانید که تعمیر ساعت توسط افراد غیر متخصص مشکلاتی مانند لغو گارانتی و بروز مشکلات جدی تر به دلیل تعمیر نادرست را به همراه خواهد داشت. تعمیر ساعت به کمک یک تعمیرکار حرفه ای این تضمین را به شما می دهد که ساعتتان همیشه مانند روز اول زیبا خواهد ماند و مشکلات آن به سرعت رفع خواهند شد.

نتیجه گیری

تعمیر ساعت رولکس یک فرآیند دقیق و پیچیده است که نیازمند تخصص و تجربه فنی زیاد است. ساعت‌ های رولکس به دلیل طراحی و ساختار پیچیده ‌ای که دارند، نیاز به نگهداری از ساعت و تعمیر منظم دارند تا عمر آن‌ ها را به طور قابل توجهی افزایش یابد. در طول فرآیند تعمیر، قطعات ساعت با دقت بالا جدا شده، بررسی می شوند و در صورت لزوم تعویض می ‌شوند و سپس ساعت با استفاده از تجهیزات و ابزار های ویژه با دقت بالایی تنظیم می ‌شود. با توجه به اینکه ساعت رولکس یکی از ساعت‌ های پرطرفدار و گران قیمت جهان است، تعمیر و نگهداری مناسب آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و بهتر است این کار را به کمک متخصص ‌های فنی مجرب و معتبر انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا