دسته‌بندی نشده

ساعتهای غواصی رولکس

ساعتهای غواصی رولکس

ساعتهای غواصی از رولکس بسیار مورد توجه هستند.  و تعجبی هم ندارد با چنین سابقه هیجان انگیزی طراحی های منحصر به فردی در این برند وجود داشته باشد .

محصولات مرتبط : ساعت رولکس

ما مدل های مختلف این ساعت های غواصی را در این مقاله بررسی می کنیم.

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

ساعتهای غواصی رولکس

رولکس در حال حاضر چهار مدل مختلف ساعت مچی غواصی تولید می کند: Submariner و Submariner Date ، Sea-Dweller و Deepsea (در اینجا از نظر ارزانترین تا گران ترین قیمت ذکر شده است).  Submariner و Submariner Date اندازه مشابهی دارند. 

تقریباً تمام ساعت های این مجموعه نسخه هایی با مواد  ، رنگ صفحه و حاشیه های مختلف ارائه می دهند. 

Submariner که فاقد تاریخ شمار بود ،  7500 دلار قیمت دارد. این ساعت در سال 1953 معرفی شد و اولین ساعت غواصی از رولکس بود.  در آن زمان ، دارای یک قاب دو جهته جهت اندازه گیری زمان شیرجه بود. 

محصولات مرتبط : ساعت رولکس

در ابتدا ، Submariner تا 100 متر در برابر آب مقاوم بود ، اما سال 1954 رولکس این سطح را به 200 متر افزایش داده بود.  در سال 1955 ، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از Submariner به عنوان ساعت رسمی غواصی خود استفاده کرد و نیروی دریایی سلطنتی کانادا سال بعد از آن استفاده کرد.

 رولکس برای اولین بار در سال 1927 به دلیل ساعتهای ضد آب با تاج پیچ خود مشهور شد و نام مبتکرانه Oyster یک ابزار بازاریابی موثر بود. 

مرسدس گلایتز در تلاش بیش از 15 ساعته خود برای شنا در کانال مانش ، رولکس مقاوم در برابر آب به تن کرد که در برابر این سختی مقاومت کرد.  رولکس یک آگهی صفحه اول در روزنامه دیلی میل لندن منتشر کرد تا این رویداد را به نمایش بگذارد که با استقبال زیادی روبرو شد.

ساعتهای غواصی رولکس

رولکس همچنین ساعت Deep-Sea Special را برای کاوش در اعماق اقیانوس توسعه داد.  بین سالهای 1953 و 1960 در چندین سفر دریایی ، متصل به بدنه خارجی زیردریایی ها شرکت کرد.

محصولات مرتبط : ساعت رولکس

در سال 1960 هنگامی که ژاک پیکارد و دان والش مانور شناور تریست خود را در حفره ماریانا به عمق 10،916 متر ، تدر چند متری عمیق ترین نقطه دریا ، انجام دادند.  The Deep-Sea Special سالم و بدون خطر زنده ماند.  اگرچه چندین قطعه از این مدل ساخته شد ، اما هرگز به تولید زیاد نرسید.  با شیشه نیمه کروی و ارتفاع 35 میلی متر ، آنقدر بزرگ است که نمی توان آن را به صورت روزانه پوشید.

ساعتهای غواصی رولکس

ساعت رولکس سابمارینر Submariner

 قطر Sabmariner امروز 40 میلی متر و ارتفاع آن 12.5 میلی متر است که برای ساعت های غواصی نازک است. 

ساعت مچی بدون تاریخ شمار با موتور 3130 داخلی و با 3135 تغذیه می شود. هر دو کالیبر دارای 48 ساعت ذخیره انرژی هستند. 

گواهینامه کرونومتر از آژانس آزمایش مستقل COSC دقت آن را تضمین می کند ، در کنار استانداردهای سختگیرانه خود شرکت.

سیستم Glidelock می تواند بند را برای تناسب بیشتر گسترش دهد و اجازه می دهد تا Submariner روی کت و شلوار خیس پوشیده شود.  مانند همه ساعتهای غواصی رولکس ، دارای یک بند فلزی و یک قاب چرخشی یک طرفه با منبت سرامیکی است.

محصولات مرتبط : ساعت رولکس

 

ساعت رولکس سی دولر Sea Dweller

 غواصی در اوایل دهه 1960 توسعه یافت.  هنگام کار در مکانهای عمیق دریا ، شرکتهای غواصی حرفه ای از این واقعیت استفاده کردند که پس از 24 ساعت تحت فشار بودن ، بدن انسان نیتروژن اضافی را جذب نمی کند.  بنابراین برای آماده سازی خود برای کار طولانی مدت در مکان های عمیق ، غواصان حرفه ای چندین روز را در یک اتاق فشار پر از مخلوط هلیوم-نیتروژن-اکسیژن می گذرانند.  هنگامی که کار زیر آب آنها به پایان رسید ، فشار در محفظه به تدریج به سطح طبیعی کاهش یافت.  در طی این فرایند ، شیشه های ساعتهای غواصان اغلب به دلیل هلیوم محبوس شده در داخل ساعت از محفظه آنها بیرون می آیند. 

ساعتهای غواصی رولکس

یک غواص Sealab این مشکل را به رولکس گزارش داد و پیشنهاد کرد که یک شیر کاهش فشار برای آزادسازی  هلیومی که در ساعت نفوذ کرده بود ، اضافه کنید.  رولکس سپس دریچه  هلیوم خود را توسعه داد که توسط بسیاری از مارک های دیگر استفاده می شود.

 رولکس در اوایل دهه 1970 با متخصص غواصی فرانسوی Comex شروع به کار کرد و ساعت هایی را برای همه غواصان Comex تهیه کرد ، که سپس تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و به توسعه مداوم ساعت ها کمک کردند. 

کومکس کابل هایی زیر آب گذاشت ، کارهای غواصی را در سکوهای نفتی انجام داد و کشتی های غرق شده را نجات داد.  در حین انجام این کار ، آنها ابزارهای خاص خود را توسعه دادند.  Comex تعدادی رکورد عمق ثبت کرد و یک Sea-Dweller در مچ دست غواصان خود قرار داد ، و آنها را در معرض هرگونه آزمایش سختی قرار می داد.

 در سال 1972 ، دو غواص 50 ساعت در یک محفظه تحت فشار در عمق 610 متر مقاومت کردند.  بعداً ، کارکنان Comex در اقیانوس در ارتفاع بیش از 500 متر کار کردند و در سال 1992 ، غواص Comex به عمق 701 متری داخل یک محفظه فشار دست یافت.  آنچه که کامکس واقعاً به آن نیاز داشت ، Sea-Dweller با سه برابر مقاومت بیشتر در برابر آب و دریچه خروج هلیوم بود.

ساعتهای غواصی رولکس

در اواسط دهه 1960 ، رولکس مدل های Submariner مجهز به Comex را برای آزمایش دریچه خروجی هلیوم عرضه کرد.  امروزه ، این ساعتهای "رولکس کامکس" (Ref. 5514) همانقدر که گران هستند کمیاب نیز هستند.  Sea-Dweller در سال 1967 مجهز به دریچه خروجی هلیوم شد و به تولید انبوه رسید.  مدل جدید توانست فشار را تا عمق 610 متری تحمل کند. و از نظر طراحی مشابه Submariner باقی ماند. 

محصولات مرتبط : ساعت اسپرت

در سال 1980 ، رولکس مقاومت آن را در برابر آب به دو برابر یعنی 1220 متر رساند.  و به مناسبت پنجاهمین سالگرد دریانوردان در سال 2017 ، رولکس مدل جدیدی را جایگزین مدل قبلی معرفی شده در 2014 کرد. با قطر 43 میلی متر و ضخامت 15 میلی متر  ، ساعت بسیار شبیه به یک Submariner بزرگتر است اما با نشانگر های 60 دقیقه ای بر روی قاب و حروف قرمز روی صفحه نمایش.

ساعتهای غواصی رولکس

 

ساعت رولکس دیپسی DeepSea

 حداکثر حد عمق تا سال 2008 ، زمانی که مدل Deepsea ضد آب در 3900 متر معرفی شد ، بدون تغییر باقی ماند. 

رولکس طراحی قاب کاملاً جدیدی را ایجاد کرد تا اطمینان حاصل شود که ساعت با وجود مقاومت فوق العاده در برابر آب زیاد بزرگ نخواهد بود. 

سیستم ثبت شده "Ringlock" شامل سه عنصر است که می توانند فشار را تحمل کنند: شیشه یاقوت کبود به ضخامت 5.5 میلی متر ، کیس پشتی تیتانیوم i5.2 درجه 3.28 میلی متر و حلقه داخلی ساخته شده از فولاد BioDur 108.

این سیستم توسط فولاد 904L احاطه شده است که رولکس برای قاب استفاده می کند.

ساعتهای غواصی رولکس

طراحی پیچیده به یک قاب 44 میلی متر در 18 میلی متر اجازه می دهد که هم قابل توجه باشد و هم 10 درصد نازک تر از موارد دیگر با ساختاری مشابه باشد.  Deepsea طوری طراحی شده است که می تواند تا عمق 4900 متری مقاومت کند.  Deepsea در سال 2018 آپدیت شد و اکنون دارای یک کیس متعادل تر و یک موتور داخلی جدید با ذخیره انرژی 70 ساعت است. 

مانند Sea-Dweller ، Deepsea دارای یک قطعه افزونه Fliplock است که اجازه می دهد تا بند را تا 26 میلی متر دیگر افزایش دهید.

 سال 2012 پروژه مهم دیگر ، "چالش Deepsea" را رقم زد.  فیلمساز جیمز کامرون اولین فردی بود که در سال 1960 به موفقیت به عمیق ترین نقطه زیر سطح دریا رسید.

ساعتهای غواصی رولکس

 به استثنای Submariner بی نظیر ، هر ساعت غواصی Rolex گزینه های مختلفی را ارائه می دهد.  Deepsea با صفحه سیاه یا با صفحه ای که از سیاه به آبی تغییر می کند در دسترس است.  از سال 2019 ، Sea-Dweller در دو نسخه استیل و طلا موجود است.  Submariner فولادی با صفحه مشکی یا سبز و قاب منطبق ارائه می شود.  همچنین در رنگ طلای زرد و  طلای سفید موجود است که مشتری می تواند صفحه و قاب سیاه و یا آبی را انتخاب کند.  نسخه طلای سفید تنها با صفحه آبی  ارائه می شود.  در مجموع ، مجموعه ساعتهای غواصی از 12 نسخه مختلف تشکیل شده است.

ساعتهای غواصی رولکس

قیمتها از 7500 دلار برای Submariner شروع می شود تا قیمت 9.050 دلار.  مدلهای دارای دریچه خروج هلیوم بسیار گرانتر هستند-Sea-Dweller با قیمت 11،350 دلار و Deepsea با 12،250 دلار عرضه می شود. 

گران ترین مدل Submariner طلای سفید با قیمت 36،850 دلار است.

 رولکس برای هر اندازه مچ دست و تقریباً برای هر کیف پولی یک ساعت غواصی موجود دارد.

ساعتهای غواصی رولکس

 

برخی از برندهای موجود در سایت:

ساعت تیسوت

ساعت امگا

ساعت دیزل

ساعت هابلوت

برای آشنایی با نحوه خرید از فروشگاه تک ثانیه کلیک نمایید 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا