دسته‌بندی نشده

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

 تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

مجموعه ورزشی و لوکس واشرون کنستانتین Overseas ، که ریشه در مدل Anniversary دهه 1970 دارد ، به یک سنگ بنای همه کاره و قاطعانه در کارنامه مجموعه تاریخی وی تبدیل شده است.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

اواسط دهه 1970 دوران خوبی برای مد در نظر گرفته نمی شد اما در دهه هفتاد بود که سبکی که ما به طور کلی از آن به عنوان ورزشی لوکس یاد می کنیم ، ایجاد شد. 

فروش ویژه
ساعت AP ای پی زنانه استیل صفحه صورتی AP-5429-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت AP ای پی زنانه استیل صفحه صورتی AP-5429-L
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
قیمت ویژه: 2,101,000 تومان 2,167,000
ساعت DW زنانه فلزی گرد استیل صفحه سرمه ای نگین دار DW-5417-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L

ساعت های بنیادی مانند ای پی Audemars Piguet Royal Oak ، در سال 1972 ، و پتک فیلیپ Patek Philippe Nautilus ، در 1976 ، زمینه را برای بسیاری فراهم کردند تا شکاف بین ظرافت کلاسیک و استحکام مردانه را از بین ببرند. در آن زمان تعداد کمی انتظار چنین خروج های جسورانه ای از نگهبانان میراثی مانند Audemars و Patek را داشتند و مطمئناً تعداد کمی از آنها ساعتی را تصور می کردند که Vacheron Constantin ، یک تولیدکننده سوئیسی حتی قدیمی تر از آنها قرار است از آن رونمایی کندAnniversary1977.

تولیدکننده مرتبط : ساعت ای پی و ساعت پتک فیلیپ

واشرون کنستانتین 222  ، به دلیل قاب فولادی تک رنگ ، بند فولادی یکپارچه با پیوندهای مرکزی شش ضلعی و قاب پیچیده و ویژگی های دیگر آن ، بسیار قابل توجه بود و در آن زمان تا حدودی خاص تلقی می شد. 

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

با توجه به نسبتهای گذشته ، واشرون 222 از نظر مشخصات باریک بود، ضخامت 7.2 میلی متر برای قطر 37 میلی متر.

 این مدل شامل یک موتور اتوماتیک ساخت سوئیس ، Vacheron's Caliber 1121 ، بر اساس کالیبر 920 معروف از Jaeger-LeCoultre بود.

 همچنین این موتور در داخل Nautilus اولیه و Royal Oak یافت می شد ، اما هنوز هم جزو باریک ترین کالیبرهای خود پیچ ​​در جهان به شمار می رود.

 ساعت 5 در گوشه قاب ، دانه ای قرار گرفت که یک صلیب کوچک و منبت مالت بود که واشرون کنستانتین در سال 1880 به عنوان نماد مارک خود آن را انتخاب کرد ، و  که پایه زیبایی شناختی مجموعه مدرنOverseas را تشکیل داد.

تولیدکننده مرتبط : ساعت واشرون کنستانتین

مدل 222 اغلب به صورت مختصر به عنوان الهام بخش مستقیم Overseas  توصیف می شود ، اما به گفته کریستین سلمونی ، مدیر میراث Vacheron Constantin ، داستان کمی پیچیده تر از این است.  سلمونی می گوید: "این‌ مدل واقعاً ارتباط مشخصی با  Overseas نداشت." این بیشتر در مورد یافتن راهی جدید برای بیان آنچه که می تواند ارتباط دهنده بین ورزش و ظرافت باشد در Vacheron Constantin بود.

 نقاط مشترک بین دو ساعت ، بدنه بشکه ای شکل و قاب آنهاست ، اما بند ها و ترکیب آنها همیشه متفاوت بوده است.  ما واقعاً مشهوریت سری Overseas را نتیجه تکامل 222 نمی دانیم.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

واشرون فقط حدود 500  تا از مدل 222 تولید کرد که از جنس فولاد و دو جنس فولاد و طلا تولید بودند، که تولید آن در سال 1985 متوقف شد.

 با این وجود ، این شرکت در سال 1984 مدل 222 را با مدلی به نام 333 تغییر داد ، که بند یکپارچه را حفظ کرده بود ، اما قاب قبلی خود را با یک هشت ضلعی عوض کرد. 

پس از آن در زمان کمی ، مدل Phidias آمد ، با یک قاب گرد و یک بند یکپارچه ، که ویژگی هایی مانند کرونوگراف و GMT را وارد کرد.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

مدل 333 (بالا) و مدل Phidias (پایین) دنباله روی مدل 222 بودند.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

در سال 1996 اولین مدل با نام "Overseas" به بازار آمد. 

کمپانی Vacheron Constantin در راه خرید توسط گروه Vendôme (که امروزه به عنوان Richemont شناخته می شود) بود.

 به گفته سلمونی ، وینسنت کافمان ، مدیر طراحی واشرون کنستانتین ، و یکی دیگر از اسلحه های خوب در عرصه طراحی ساعت مچی ، دینو مودولو ، Overseas را به عنوان بازگشتی به سبک ساعت های اسپرت "ویرانگر" تصور می کرد.

  او می گوید: "به نظر من ، phidias بسیار شبیه ساعتهای دهه 1980 بود."

ایده برای Overseas این بود که به یک شخصیت اسپرت تر برگردیم لذا استفاده از فولاد ضروری بود ، اما ساعت باید ظریف ، پیچیده و همچنین اسپرت باشد.  همه ما بسیار مشتاق طراحی بودیم .

قاب  فاز اول Overseas  ، ابعاد مدل 222 را در 37 میلی متر تکرار کرد (روند ساعت های بسیار بزرگتر هنوز در اوج بود) ، اما در این مدل بجای قاب حاشیه ای ساعت 1970 ، نوع متمایزتر و هشت ضلعی جایگزین آن شد که چهار ضلعی های نوک پیکان شکل صلیب مالت را تکرار می کرد. 

در داخل کیس ، واشرون یک موتور اتومات با نام Caliber 1310 نصب کرد که از کالیبر Girard-Perregaux 3100 به عنوان پایه استفاده می کرد. 

واشرون کنستانتین یک نسخه کرونوگراف از Overseas را در سال 1999 اضافه کرد ، که توسط Caliber 1137 طراحی شده بود ، بر اساس Frédéric Piguet Caliber 1185 مجهز به کرونوگراف مخصوصی بود.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

آگهی قدیمی فاز یک Overseas

ساعت Overseas با قاب جدید و بلافاصله قابل تشخیص بود و از ساعتهای کلاسیک Genta دهه 1970 که همیشه با آنها مقایسه می شد ، جدا شده بود.

 اما هنوز چیزی کم بود.  بار دیگر ، نماد بی نظیر واشرون ، صلیب مالت ، کلید تکامل بعدی را فراهم کرد.

ساعت فوق العاده مردانه اسپرت-لوکس renaissance تا سال 2004 در جریان بود ، دریت تا هنگامی که واشرون کنستانتین از نسخه فاز دوم Overseas رونمایی کرد .

مطابق با روند بازار در اوایل تا اواسط سال ، قاب آن بزرگ شد و به 42 میلی متر رسید و یک طرح تزئینی به صفحه ها اضافه شد. 

واشرون محافظ های تاج سری فاز 1 را کنار گذاشت و ظاهر ساده تری را ایجاد کرد. 

 آنچه در واقع مدل فاز 2 را متمایز کرد ، استفاده از نقاشی بصری برای یک بند به روز شده و بسیار متمایزتر بود. 

پیوندهای دستبند در حال حاضر شبیه به صلیب های نیمه مالت شده است ، و پیوند مرکزی اکنون برای یکپارچه سازی بیشتر در قاب ، تا لبه کشیده شده است.  حتی سگک و تاج به روز شده تا به طور بصری نماد باستانی را تداعی کند.

 سلمونی خاطرنشان می کند: "این عصر ساعت های بزرگتر و با قاطعیت بیشتری بود ،" و در بحث های داخلی خود متوجه شدیم که بند عنصری است که واقعاً نیاز به به روز رسانی دارد تا این قدرت و قاطعیت را به ساعت بدهد. 

در طراحی نهایی ، ما تقریباً در همه جا از صلیب مالت استفاده کردیم و ساعت را بزرگتر کردیم. "

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

فاز 2 Overseas (نسخه کرونوگراف در تصویر بالا) نقش صلیب مالت را به بند گسترش داد.

در سال 2006 ، و مطابق میل شدید عصر برای ویژگی بیشتر و افزایش اندازه ساعت ها ، اولین مدل Overseas Dual Time ظاهر شد.

 در فاز 2 ، Overseas به طور محکم جایگاه خود را در رده بالای ساعتهای اسپرت و لوکس به راحتی با ریشه های دهه 1970 به دست آورده بودند.

 تنها عنصری که هنوز به آن اضافه نشده بود ، عنصری بود که واشرون کنستانتین در قرن 21 برای آن شناخته شده بود: یک موتور دست ساز که بر اساس کالیبر  مانند Jaeger-LeCoultre یا Girard-Perregaux نباشد.  این امر سرانجام در سال 2016 تغییر کرد ، در جدیدترین نسخه Overseas.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

در فاز سه ، قاب از هشت ضلعی به شش شش ضلعی تغییر کرد.

فاز 3 Overseas ، تحت هدایت خلاقانه Kaufmann ، ابعاد کلی ساعت را کمی محدودتر کرد.  ارتفاع  قاب متقاطع – که به طور تصادفی یا از روی عمد ، بر اساس نام دریایی مجموعه ، شبیه فرمان کشتی شده بود – از هشت "پره" به شش کاهش یافت.  (شاید از دست دادن قاب هشت ضلعی آخرین قدم در جداسازی Overseas از همتایان قدیمی خود ،Royal Oak و Nautilus بود.)

مهمتر اینکه واشرون کنستانتین سرانجام کالیبرهای داخلی خود را در Overseas نصب کرد ، که سه تای آنها به طور مخصوص ساخته شده بودند.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

 سیستم بند قابل تعویض ، در فاز سه عرضه شد.

مقایسه فاز 2 با فاز 3 Overseas، سلمونی می گوید: "ما کمی از ظرافتOverseas را از دست دادیم ،" اما شما باید در زمینه دهه 2000 به آن نگاه کنید.  این موفقیت بزرگی بود.

 در مرحله 3 ، واشرون چندین سال منتظر نماند تا همه پیچیده ترین مدل ها را بررسی کند.

 در کنار نسخه های سه عقربه ، کرونوگراف و زنانه ساعت ها با جواهرات نفیس در SIHH 2016 ، تقویم خارج از کشور Ultra Thin و  Caliber 1120 QP مجهز شدند ، حرکتی که جامعه ساعتها را شگفت زده کرده بود.

همه کالیبرهای مورد استفاده در مدلهای فاز 3 Overseas دارای یک عنصر جدید بودند که آنها را به طور غیرقابل تصور به مجموعه می چسباند – یک چرخ دنده طلا با باد سنج  ، یک وسیله دریایی تاریخی که روی یک قطب نما پیدا شده است. همه آنها همچنین نشان معتبر poinçon de Genève یا Geneva Hallmark را دریافت می کنند – تمایزی که ساعت سازان واشرون مدتهاست در آن افتخار می کنند.

تاریخ و تکامل واشرون کنستانتین در مدل Overseas

چرخ دنده های طلا در مدلهای مدرن Overseas با باد سنج تقویت می شوند.

شاید اجتناب ناپذیر باشد که Vacheron Contantin Overseas همیشه در میان دیگر ساعتهای نمادین اسپورت و لوکس دهه 1970 گروه بندی و مقایسه می شود-با وجود این واقعیت که Overseas در واقع چند دهه جوانتر است. 

با این حال ، چیزی که آن را متمایز می کند این واقعیت است که در حالی که ریشه های طراحی آن در همان دوران ردیابی شده است ، Overseas عمیق تر از سایر همتایان خود تکامل یافته است ، و برای علاقه مندان به ساعت معاصر ترکیبی ایده آل از جذابیت قدیمی و مدرن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا