دسته‌بندی نشده

7 دلیل گران بودن ساعت رولکس

7 دلیل گران بودن ساعت های رولکس

 

تولید کننده مرتبط: ساعت رولکس

 

فروش ویژه
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
قیمت ویژه: 2,651,000 تومان 2,734,000
ساعت AP مردانه نقره ای صفحه سرمه ای AP-5093-G
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
قیمت ویژه: 1,850,000 تومان 1,908,000
ساعت DW زنانه دورنگ رزگلد صفحه رزگلد DW-5343-L
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
قیمت ویژه: 2,570,000 تومان 2,650,000
ساعت DW زنانه مستطیلی بند حصیری رزگلد صفحه سبز DW-4926-L
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
قیمت ویژه: 1,843,000 تومان 1,900,000
ساعت DW زنانه دورنگ طلایی صفحه سفید ایندکس نگین Daniel-5450-L
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
قیمت ویژه: 1,902,000 تومان 1,961,000
ساعت DW زنانه مربعی بند فلزی طلایی صفحه سبز DW-4814-L
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L
قیمت ویژه: 1,799,000 تومان 1,855,000
ساعت DW زنانه مربعی بند حصیری سیلور صفحه سفید DW-4807-L

تاریخچه ساعت رولکس

 آیا می دانید چرا ساعت های رولکس اینقدر گران هستند؟

 به عنوان تاج مشاهیر ، رولکس یکی از آن مارک های ساعت لوکس است که شهرت جهانی دارد.  رولکس تنها جواهر Kenedy نبود ، بلکه بخشی اساسی از تاریخ سینما است.

 به عنوان مثال ، در فیلم های جیمز باند ، یک ساعت مچی رولکس در انجام مأموریت های مختلف جاسوسی به بیگ کمک می کرد.  در سال 1962 ، شان کانری بازیگر نقش باند از Rolex Submariner 6358 برای ردیابی دکتر No. استفاده کرد و در سال  1989  در فیلم مجوز برای کشتن ، تیموتی دالتون فیلم خود را با حضور ساعت Rolex Submariner Date ظاهر کرد.

 رولکس با برخورداری از ظرافت خیره کننده ، یکی از بهترین ساعت سازهای لوکس سوئیسی موجود در بازار است.  از این رو ، جای تعجب نیست که برخی معتقدند که ساعتهای رولکس منحصراً مخصوص افراد از یک طبقه خاص است.  اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ساعتهای رولکس هزینه بالایی دارند؟

 

عوامل اساسی در قیمت گذاری

 قیمت ساعتهای رولکس براساس مدل و مجموعه متفاوت است.  رولکس مایل است ساعت هایش برای همه در دسترس باشد ، اما منابع و موادی که در هنگام تولید استفاده می شوند نیز نیاز به بررسی دارند.  اینها تنها برخی از عوامل دخیل در قیمت گذاری ساعت است.

در سال 2018 ، خانه حراج Fellows در بیرمنگام انگلیس Dalton’s Rolex 16610 را به حراج گذاشت.  ارزش این ساعت Rolex Submariner 16610 بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار دلار تخمین زده شد.  شما می توانید یک ساعت لوکس مانند Rolex Oyster Date حدود 3000 دلار تهیه کنید.  علی رغم این ، برخی از ساعتهای برتر رولکس هنوز قیمتی مشابه با ساعت حراج رولکس 16610 دارند.

 در زیر ، دلایل احتمالی را بررسی می کنیم که ممکن است دلیل گران بودن ساعت های رولکس را بیشتر توضیح دهد.

تولید کننده مرتبط: ساعت رولکس

 

7 عامل عمده در قیمت گذاری رولکس :

 استفاده رولکس از استیل ضد زنگ 904L

7 دلیل گران بودن ساعت های رولکس

رولکس برای برجسته ساختن آنها از بقیه ، به ساعتهای لوکس خود طراحی کلاسیک و بی نظیری می بخشد.  این شامل استفاده از استیل ضد زنگ با کیفیت ، 904L است.  این نوع استیل بسیار قویتر و براق تر از استیل معمولی 316L است که معمولاً توسط سایر ساعت سازها استفاده می شود.

 استیل ضد زنگ 904L نه تنها گران است بلکه ساخت آن نیز سخت است.  رولکس استفاده از این استیل (که معمولاً به آن سوپرآلیاژ مقاوم در برابر خوردگی گفته می شود) را از سال 2003 شروع کرد.

 با توجه به اینکه تمام ساعتهای رولکس معمولاً در داخل کشور ساخته می شوند ، بیشتر ابزارها و ماشین آلات موجود برای تولید استیل ضد زنگ 904L جایگزین شدند.  ساخت این نوع استیل به مهارت های خاص و کار اضافی نیاز دارد.  از این رو ، بیشتر ساعت سازها همچنان به استیل 316L بسنده می کنند.  در نتیجه ، رولکس احتمالاً تنها شرکت ساعت سازی است که از استیل 904L استفاده می کند.

 

امکانات تحقیقاتی متعدد

 رولکس یک بخش تحقیق و توسعه داخلی بسیار خارق العاده دارد.  آنها دارای آزمایشگاهها و امکانات حرفه ای مختلفی هستند که محققان و دانشمندان روی ساعتهای رولکس و تکنیک های جدید ساخت کار می کنند.

 رولکس باید اطمینان حاصل کند که آنها بهترین تیم را در این آزمایشگاه ها و امکانات دارند.  از این رو ، آنها ترجیح می دهند از دانشمندان بسیار آموزش دیده در آزمایشگاه شیمی خود برای تحقیق در مورد روغن ها و روان کننده های استفاده شده در ماشین هایشان استفاده کنند.

 از دیگر امکانات ویژه رولکس می توان به اتاق تست برای آزمایش موتور ساعت ، صفحه و بند اشاره کرد.  این شرکت همچنین دارای اتاقی با چندین میکروسکوپ الکترونی و طیف سنج گازی است که تحقیقات در مورد فلزات و سایر مواد در آن انجام می شود.

 

اهمیت مکانیزاسیون

 رولکس به عنوان یکی از بهترین مارک های ساعت با تقاضای بسیار زیاد  ، سرمایه گذاری گسترده ای در ماشین آلات انجام داده است که بیشتر آنها به صورت روبات هستند.

 این شرکت در اتاق منبع اصلی خود ، از این ربات ها برای کمک به کارهای تکراری مانند بسته بندی ، بازیابی سینی های حاوی قطعات یا تکمیل مونتاژ ساعت های رولکس استفاده می کند.  نه تنها این ، بلکه رولکس قبل از استفاده از کارگران انسانی در مرحله اولیه ساخت ساعت ها نیز از ربات ها استفاده می کند.

 

موتور مونتاژ شده توسط دست

 علیرغم این واقعیت که رولکس از ربات ها برای تولید استفاده گسترده ای می کند ، وظایف انجام شده توسط ماشین ها و ربات ها در واقع وظایفی ساده هستند.  اینها شامل مرتب سازی ، فهرست بندی و بایگانی است.  در واقع موتور ساعت و بندها معمولاً با دست مونتاژ می شوند.  قبل از اینکه ساعت ها برای صدور گواهینامه کرونومتر به COSC ارسال شوند ، اغلب برای اطمینان از کیفیت بالا ، توسط انسان دو بار بررسی و آزمایش می شوند.

 

تست نفوذ پذیری آب

7 دلیل گران بودن ساعت های رولکس

عکس از فیلیپ لیندوال از Pexels

 ساعت های رولکس با نفوذ ناپذیری قابل توجهی ارائه می شوند.  بعضی حتی تا 300 متر در برابر آب مقاوم هستند (به عنوان مثال ساعت های Rolex Submariner).  برای تأیید سطح مقاومت در برابر آب ، هر ساعت غواصی رولکس معمولاً تحت مخازن تحت فشار و سپس در فضای باز در آب واقعی آزمایش می شود.  در همین حال ، برای آزمایش ساعت های رولکس DeepSea ، رولکس اغلب از مخزن آب فشار قوی استفاده می کند که به طور خاص از طریق COMEX دوباره ساخته شده است.

 

ارتشی از سنگ شناسان

 رولکس برای اطمینان از اینکه آنها همیشه ساعت های لوکس درجه یک را به مصرف کنندگان ارائه می دهند ، از یک تیم عظیم سنگ شناس استفاده می کند.  این متخصصان در خرید ، آزمایش و تنظیم مواد گرانبها ، از جمله طلا و الماس ، بر روی مدل های مختلف لوکس کمک می کنند.

 علاوه بر این ، این شرکت از جواهرات سنتی برای کمک به چیدن و تنظیم دستی الماس و سنگهای قیمتی استفاده می کند.

 

تولید طلا

7 دلیل گران بودن ساعت های رولکس

گفته می شود رولکس تنها ساعت ساز است که طلاهای مصرفی خود را خودش تولید می کند.  این توضیح می دهد که چرا برخی از مدل های طلا در لیست گرانترین ساعتها قرار دارند.  رولکس معمولاً برای محصولات خود  طلای 24K را به  18K زرد یا سفید تبدیل می کند.

 

نتیجه

 از آنجا که ساعت های آن معتبر ، زیبا و دارای دقت لازم هستند ، کسانی که علاقه مند به داشتن یک ستاره درخشان لوکس بر روی مچ دست خود هستند ، معمولاً رولکس را هدف قرار می دهند.

 اما تولید رولکس کار ساده ای نیست.  تقریباً یک سال طول می کشد تا برند بتواند یک مجموعه جدید ایجاد کند زیرا آنها باید کیفیت بی عیب و نقص هر ساعت را تضمین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا